24 Reacties

13 dagen geleden

Slaapt al ongeveer sinds ze een week of 6 is door van 23 uur tot 6/7 uur. Geen last van verminderde productie. Sowieso is bij de meesten de productie stabiel rond de 6 maanden dus hoef je niet bang te zijn dat je productie achteruit gaat als je snachts niet voedt/kolft

13 dagen geleden

Hi! Hier voed ik op verzoek. Onze dochter van 6 maanden slaapt zeker nog niet door. De ene keer 1 nacht voeding maar soms ook 3. Ik kolf niet in de nacht, maar ze drinkt sowieso nog in de nacht dus er zit nooit heel veel tijd tussen.

13 dagen geleden

Mijn baby slaapt op dit moment ongeveer zo'n 10-11 uurtjes achter elkaar door. Hij komt flink aan, dus zal wel genoeg hebben. Ik kolf ook niet tussendoor.

13 dagen geleden

Ons kleintje slaapt door. Ik kolf wel in de nacht d.w.z. voordat ik ga slapen. Dan voelen mijn borsten ook leeg.

13 dagen geleden

Ik zit hier een beetje met hetzelfde dilemma, maar dan omdat ik morgen nacht een nachtje ergens anders slaap. Normaal voed ik zeker 1 a 2 keer in de nacht, maar ik twijfel dus of ik morgen ook nog een keer een wekker moet zetten in de nacht, of gewoon zal genieten van een volle nacht slaap.

13 dagen geleden

Als ze doorslapen, lekker laten doorslapen en er zelf van genieten. Kolven is niet nodig, daarmee hou je de nachtproductie in stand en dat is niet nodig. Ga je nu 1 nachtje weg terwijl je nog nachtvoedingen geeft, dan zou ik wel 1x kolven voor het slapen gaan zodat je snachts niet wakker wordt van stuwing, maar je toch een nachtje kunt doorslapen. Als ze 1x doorslapen daalt je productie echt niet in 1x drastisch. En anders komen ze weer een keer vaker en wordt je productie weer opgekrikt als het nodig is.

13 dagen geleden

Ik voed 1-3 keer s nachts. Als ik niet bij mn baby zou zijn zou ik snachts kolven. Maar als hij zelf doorslaapt niet, dan is het blijkbaar niet nodig.

13 dagen geleden

Hier half 7 laatste voeding en om 7 uur de volgende. Productie is goed en is niet verminderd. Voeding erna is om 11-15-1900 met vaste hapjes ertussen. Kolf alleen op momenten dan ik er niet ben en mijn baby een fles krijgt van andere.

13 dagen geleden

Het ritme van mijn zoontje wisselt nog heel erg: hij slaapt van 7 tot 7 maar komt soms 2 keer en soms wel 4 keer. Het lijkt niet uit te maken voor m'n productie, ik denk dat het pas gaat aanpassen als hij aantal nachten achter elkaar zou gaan doorslapen. Ik zou dus zeker geen wekker zetten om te kolven maar lekker genieten van je rust.

13 dagen geleden

Hier slaapt ze nog niet door komt gemiddeld nog elke 3/4 uur :)

13 dagen geleden

Mijn dochter is 20 weken, slaapt door sinds ze ongeveer 10 weken is. Laatste borstvoeding is rond 19u en vlak voor bedtijd om 20u bied ik voor de zekerheid nog een keer aan voor wat laatste slokken. Ze slaapt dan door tot 6.45/7.15 (geen speen, niet ingebakerd). Ik kolf zelf alleen even om 22u voordat ik ga slapen, dan houden mijn borsten het vo tot 7u 's ochtends en bouw ik wat voorraad op.

12 dagen geleden

Mijn dochter is 6 maanden en slaapt ook nog steeds niet door, ze komt gemiddeld 3 keer per nacht denk ik. Soms ook wel vaker hoor. Slaapt wel gelijk verder na voeding. Ik ga gewoon mee met de flow. Ik probeer geen dingen om haar door te laten slapen, ik zie vanzelf wanneer zij eraan toe is. Heeft misschien 2 nachten een keer doorgeslapen, voelde me dan wel herboren hahaha.

12 dagen geleden

Ik kolf vaak wel ‘s nachts, ik heb namelijk ineens overdag een lage productie. Als ik ‘s nachts niet zou kolven, zou ze een combi moeten krijgen van borst en kunst. Dat wil ik liever (nog) niet. ‘S nachts produceer ik vaak lekker veel, alhoewel dit ook minder begint te worden. Vd zomer kolfde ik wel 300ml in 1 kolfbeurt. Nu is dat inmiddels tussen de 150/175.

12 dagen geleden

Het verschilt hier per nacht, soms slaapt ze door en soms wil ze 2x aan de borst (of meer). Ze valt bij mij dan in slaap dus veel drinkt ze niet echt, denk ik. Als ze wel doorslaapt dan kolf ik niet. Ik slaap liever haha. Heb niet het idee dat de productie achteruit gaat. Ik voed op verzoek en het lijkt erop dat m'n lichaam zich snel aan kan passen als het nodig is.

11 dagen geleden

Mijn dochter komt nog 2-3 keer per nacht. Mocht ze wel doorslapen (heeeeel zelden) dan kolf ik vaak niet, tenzij ik wakker word met knappende borsten waardoor ik niet verder kan slapen, dan kolf ik wel af.

10 dagen geleden

Hier standaard nog 2-3 voedingen in de nacht, iedere 3 uur komt hij zeker. Wij overwegen nu om de droomvoeding van 22u te vervangen door een goede fles kunstvoeding om te proberen of hij daar langer door slaapt.. Dan zal ik zelf die voeding van 22u extra gaan kolven, maar verder zou ik ‘s nachts niet kolven als hij door slaapt.

10 dagen geleden

Elke 2/3 uur komt hij in de nacht. Houdt van huid op huid contact en is verder een gelukkige baby. Sinds ik aan veilig samen slapen ben gaan doen kan ik nu ook echt van de nachten met hem genieten

10 dagen geleden

Zoontje komt elke 1.5-3 uur. Dus kolven hoeft niet 🥲

10 dagen geleden

Reactie op First-mommer

Hier standaard nog 2-3 voedingen in de nacht, iedere 3 uur komt hij zeker. ...
Hier kwam ze ook soms nog 2 keer in de nacht. Sinds we vaste voeding geven (om 17-18u) komt ze ‘s nachts niet meer en slaapt ze door tot 5-6uur. Hiervoor was ik ook aan het overwegen om kunstvoeding te geven voor de nacht, maar ook dat is geen garantie tot doorslapen.

10 dagen geleden

Onze dochter komt meestal een keer per nacht voor voeding. Verder kolf ik niet. Mijn productie is zo op haar afgestemd dat zij altijd genoeg heeft maar ik heb verder niks over voor een voorraadje.