6 Reacties
vorig jaar
Je geeft aan dat je het gevoel hebt dat er steeds rekening met jou moet worden gehouden vanwege het kolven.
Dat gevoel, heb je dat besproken met je vriendinnen? Misschien kunnen zij jou van die beren afhelpen!
Voorderest geen tips want ik geef geen bv..
Wellicht voor je gaat kolven, als het nodig is in het vliegtuig met een deken over je heen?
vorig jaar
Ik zou aan de vriendinnen die het organiseren vragen of je wat meer details mag, juist zodat jij er al op kan inspelen. Als je weet of je in een hotel slaapt, kun je contact opnemen met dat hotel om je melk/kolfspullen te bewaren (koelkast/vriesvak op de kamer?)). Als je in een vakantiehuisje slaapt, kun je checken of je je melk daar kan bewaren in koelkast/vriesvak. Je kan ook vragen hoe lang het vliegen is, met welke maatschappij jullie vliegen en of zij een oplossing bieden (vooral voor de terugweg lijkt mij).
Tot slot: als je tot 7/8 maanden kolft, dan is je productie redelijk stabiel. Dan is t niet erg om er eens 6 uur tussen te laten (stel er is een activiteit oid). En mocht je productie wel kelderen, dan kun je er daarna nog altijd voor kiezen om die weer op te krikken met powerkolven.
Heb je al een koeltasje? Ik heb een koeltasje van medela waarin je 4 flesjes kunt bewaren met koelelementen. Misschien dat je die kan gebruiken op de heenweg en op de terugweg iets groters kan meenemen (in overleg met de vliegtuigmaatschappij).
Over je kolfspullen: welke kolf heb je? Voor sommige kolven zijn er ook wegwerp borstschilden etc. Dat zou je ook nog kunnen uitzoeken.
Mocht je nog meer vragen hebben; ik denk graag met je mee! Ik heb zelf ruim een jaar borstvoeding gegeven aan m鈥檔 oudste (waarvan 8 maanden fulltime gekolfd) en vond het zelf altijd fijn om zulke kwesties te overleggen.
VRIEND
vorig jaar
Weet niet of je een handkolf hebt? Dat is eventueel wel ideaal om een keertje tussendoor mee te kolven. Ik kolfde daar ook gewoon de volledige productie mee. Was wel langer bezig omdat je 1 borst tegelijk kan doen. Of om eventueel de druk er even vanaf te kolven als je verder geen mogelijkheid hebt om fatsoenlijk te kolven.
vorig jaar
Ik vermoed dat het lastig gaat zijn om de melk te bewaren. Op de terugweg zou dat wel weer mogelijk kunnen zijn (want mag 8 uur buiten de koelkast bewaard blijven met een temperatuur van max 22 graden, maar de eerste dagen niet. Misschien een draadloze oplaadbare kolf aan te schaffen. Hiermee kun je iets minder beschaamd kolven mocht er echt geen gesloten ruimte zijn. Op een vliegveld is vaak wel een ruimte om te kolven en in t vliegtuig kunnen ze je ook vaak wel ff ergens wat meer privacy geven. Misschien dat er alvast aan jou verteld kan worden vanaf waar je vliegt en welke airline zodat je je er alvast op kan voorbereiden.
Wat betreft schoonmaak van de kolf, gaat niet heel erg belangrijk zijn voor de eerste dagen. Uiteraard dan wel elke max 8 uur ff spoelen, maar de melk kan toch niet echt bewaard blijven. Tenzij je via de Airlines en hotel en auto kan regelen dat je een koelbox koud kan houden. Maar dat lijkt mij een behoorlijk geregel.
Zou fijn zijn dat het je niet in de weg moet zitten voor zo'n leuk lang weekend. Toch wel knap als je het zou kunnen zo lang weg 馃槄馃. Succes met je keuze maken 馃槉
vorig jaar
Hii! Wat een leuk idee! Ik zou je proberen er niet t茅 druk om te maken. Ik denk inderdaad dat het het handigst is om de melk weg te gooien. Zo kan je hopelijk volop genieten van het weekend en hoef je je niet in allerlei bochten te wringen om de melk goed te houden. Tegen die tijd zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat je kleintje iets minder drinkt dan nu en hoef je misschien iets minder te kolven?
Bespreek vooral je gevoel met je vriendinnen. Wellicht kunnen zij met je meedenken!
vorig jaar
Dank voor de reacties! Ik heb een elektrische Medela kolf, geen handsfree. Ik heb bijna gesloten om niet mee te gaan. Zie zoveel beren op de weg op het moment. En misschien ook wel onbewust dat ik het heeeeeel moeilijk vind 4 dagen gescheiden te zijn van mn meisje. Ga het sowieso nog bespreken met mn vriendinnen