14 Reacties

vorige week

Je hebt de app de pot op. Daar staan twee methodes beschreven en kun je ook ervaringen uitwisselen, heel fijn als je wil beginnen met de potjestraining of als je hierover twijfelt 😊

vorige week

Precies hetzelfde hier. Ik las wel dat het slim is om geen 'grote' dingen te plannen rond de komst van een 2e kindje, omdat dit mogelijk al veel is voor de andere om te verwerken. Of dit echt zo is, weet ik niet, maar ik ga daarom zelf toch nog even wachten.

vorige week

Reactie op Lautjelau

Je hebt de app de pot op. Daar staan twee methodes beschreven en kun je ook ...
Klopt! Maar voor de start moet je betalen & heb je een half jaar toegang. En de "rustige" methode valt in de komst van haar broertje & verwacht dat er daarna tot iig einde verlof geen tijd voor is (ook niet vanuit onze kant). Dus ben bang dat ik dan wederom voor een half jaar moet betalen. Verwacht namelijk niet dat ze zindelijk is binnen max 8 weken vanaf nu. Dus meer alle winst is welkom gevoel er bij.

vorige week

Maar volgens de app is zij er iig al wel klaar voor (als ik de test doe).

6 dagen geleden

Ja gewoon proberen en aanbieden. Ik heb mijn 1 jarige al een paar x op de wc gezet 🤣. Hij vindt het zo interessant. Het ene kindje pakt snel door, de ander niet. Ik ken meerdere kindjes van net onder de 2 die al zindelijk waren. Cadeautje voor henzelf en de ouders.

6 dagen geleden

Dit lijkt mij inderdaad niet zo'n handig moment voor zindelijkheidstraining. Het is het handigst om te doen als je er allebei aan toe bent. Wat je wel kan doen is vast aan het potje laten wennen door je dochter er af en toe eens tijdens een luierwissel op te zetten (bijv. één of twee keer per dag). Je kunt het leuk maken met speelgoed of voorlezen, zodat ze er een positieve associatie mee krijgt. Dat maakt het zodra je er wel aan toe bent weer wat gemakkelijker.

6 dagen geleden

Wij hebben de methode van snuggles en potjes gedaan bij de oudste met 22 maanden was hij zindelijk binnen drie dagen. Zou even wachten op een rustiger moment

5 dagen geleden

Ik zet mijn dochter van 17 maanden na het badje op de wc en dan poetsen we de tandjes. Dit ben ik ook begonnen te doen nadat ze aangaf dat ze poepie had, en ook zodat ze niet bang wordt om op de wc te zitten. Nu pakt ze na het afdrogen al de wc verkleiner om op de wc te zitten

5 dagen geleden

Reactie op siimonee

Ik zet mijn dochter van 17 maanden na het badje op de wc en dan poetsen we ...
Ah dus een vast moment op de dag om mee te beginnen! 👍

5 dagen geleden

Hier doen we ook al spelenderwijs op het potje. Hij klopt altijd op z'n kruis als ie heeft geplast. We gaan altijd naar het potje dan maar plast niet (omdat ie het net in z'n luier heeft gedaan) maar vinden het al super knap dat hij het zo aangeeft dus vinden het ook zonde er niks mee te doen. Op een dag zal ie het begrijpen met eetst kloppen op kruis en dan plassen of poepen op potje 🙃 ook altijd savonds met billen wassen even op het potje. Wilt ie zelf ook, gaat ie al zn potje pakken 🤭

5 dagen geleden

Hier gaat er iemand sinds 2 dagen zelf op het potje zitten. Ook 1,5 jaar. Willen volgend jaar dus echt gaan starten met potjes training. Ik heb het potje al zeker 2 maanden in de woonkamer staan en speelde er eerst alleen mee, nu gaat hij dus ook daadwerkelijk zitten. Dus ben benieuwd

5 dagen geleden

Hier zijn we ook al een tijdje bezig, ik ben toch thuis :P Potje heeft eerst in de slaapkamer rondgeslingerd en mee gespeeld. Toen boekje gekocht (Bobbi) en die lezen we elke dag eerste paar blz, vooral veel kijken naar plaatjes dat Bobbi op het potje gaat. Bij opstaan gaat ie op het potje, dat is 2x per dag. En beneden is er ook een potje, als hij ermee bezig gaat doe ik z’n broek uit en zet ik hem erop, liefst met boekje voorlezen. Nog geen resultaat maar dit is dan ook de lange adem strategie :)

5 dagen geleden

Reactie op L00ns

Ah dus een vast moment op de dag om mee te beginnen! 👍
Jaa, eerst hadden we een potje in de woonkamer en daar speelde ze wat mee en zette ze haar pop erop en ging zelf erop zitten, toen het ritueel eerst met het potje geprobeerd maar dit wou ze niet dus toen op de wc en dat wil ze wel. Ik doe het niet omdat ik al bezig ben haar zindelijk te krijgen maar meer zodat ze geen angst heeft voor het potje of de wc en er al aan gewend is En bij haar werkt vaste ritueeltjes heel erg goed dus vandaar de herhaling ook

4 dagen geleden

Hier ging ons zoontje (17mnd nu) tot een aantal dagen geleden na het slapen op zn potje en deed daar dan ook 9 vd 10 keer wat op. Dat ging eigenlijk super goed en omdat hij nu over de dag heen ook vaker bewust aangeeft als ie bijv gepoept heeft, dacht ik er aan om het nog verder uit te gaan breiden binnenkort. Maaaaarrrr… Sinds een paar dagen heeft ie bedacht dat hij er helemaal niet meer op wil 😐. Hij wil er wel nog mee rond rennen en spelen maar no way dat hij er nog op wil zitten helaas. Dus wij zijn voor nu weer ‘terug bij af’ en laten het even zo, proberen over een tijdje wel weer. Al lees ik hier dat misschien gewoon op de wc ipv op het potje ook zou kunnen werken?