43 Reacties
10 maanden geleden
Mijn zoon ging met 5 maanden en ging elke dag met een grote lach 🥰
10 maanden geleden
23 juni uitgerekend... hij gaat per januari naar de opvang... ik neem na mijn verlof, vakantie en daarna neemt mijn man 1 dag ouderschapverlof op en oma past de andere dag op.
10 maanden geleden
Volg je gevoel. Mijn zoontje ging bij 4 maanden want moest weer werken. Hij vond het prima. Ik had het moeilijker en had er niet aan moeten denken hem al een maand eerder te laten gaan. Hij ging wel gelijk 3,5 dag. De kleine die er nu aankomt wil ik met 5 maanden pas brengen. Gelukkig kan dit met werk.
10 maanden geleden
Mijn dochter van december 2022 ging met 7 maandjes naar de opvang en nog nooit gehuild. Ze was daarvoor voornamelijk alleen met mij thuis, mijn man die werkte al. Ze kreeg ook bv tot 1 jaar. Maar verassend genoeg vond ze de opvang juist heel erg leuk, lachte altijd bij het brengen en ophalen en was erg nieuwsgierig naar haar nieuwe omgeving. Elk kind is anders dus zou zeggen gewoon doen wat goed voelt.
10 maanden geleden
Volg je gevoel en kijk goed naar je kindje. Ik werk zelf op de babygroep, sommige baby's zijn heel relaxed en ontspannen op de groep , sommige (hele jonge) baby's krijgen juist veel stress. Voor hen is het toch beter om langer thuis te blijven. Soms is er niks aan te doen omdat ouders ook gewoon moeten werken natuurlijk. Sommige baby's kunnen bijvoorbeeld niet goed tegen veel prikkels of hebben toch meer veel meer aandacht nodig dan wij kunnen bieden. In deze drukke tijden hebben we 8 baby's op de groep met z'n 2e en we willen natuurlijk elke baby evenveel aandacht geven. Mijn zoon ging met 4 maanden naar de opvang, maar hij heeft daar echt veel gehuild, hij kon alleen maar bij mij in slaap komen. Ondanks mijn collega's heel erg hun best deden, vond ik het echt niet leuk om hem te brengen omdat ik hem zoveel hoorde huilen. Nu is mijn zoon bijna 2,5 en gaat de opvang nu pas echt leuk vinden en met plezier ernaar toe. Met de 2e op komst, ga ik zelf 1 dag minder werken en mag de baby 2 dagen naar oma, en kijk ik even aan wanneer ik hem ga inschrijven bij het kinderdagverblijf of later eventueel de peuterspeelzaal. Volg je gevoel en kijk goed hoe je kindje is.
10 maanden geleden
Half juni uitgerekend en per 1 dec 2 dagen opvang. Twijfel Miss of niet te laat is. Idd ivm eenkennige fase hoor je vaker (ouders hebben al 30 jaar een kdv organisatie dus is sowieso wel fijn vertrouwd daar maar misschien toch okt of nov doen. Maar leek me vooral voor mezelf fijn 5/6 maanden verlof te hebben)
10 maanden geleden
Hier 18 juni uitgerekend, werk zelf in het onderwijs en hoef pas in november weer te werken.
Daarna hebben wij besloten dat onze kleine niet naar de opvang gaat. 2 dagen bij de oma's, de overige dagen doen wij zelf. Daarbij ben ik 12 weken per jaar vrij dus de oma's ook😂.
Wanneer de kleine naar de peuterspeelzaal mag, zal dat gebeuren.
Wij hebben beide vroeger nooit opvang gehad, lekker thuis zoveel mogelijk bij mama en/of papa en dat willen wij voor onze kleine ook.
Gelukkig zijn wij in de positie dat het kan, ook al betekent dit dat we wat minder luxe kunnen leven.
10 maanden geleden
Reactie op Baby Van Pijkeren
23 juni uitgerekend... hij gaat per januari naar de opvang... ik neem na mi ...
hahah ik heb precies het zelfde ! 23 juni uitgerekend en per januari naar de opvang omdat ik dan pas ga werken hihi
10 maanden geleden
Onze dochter zal met 3 maanden naar de opvang gaan mits er plek is. Mijn ouders zouden een dag gaan oppassen, maar mijn moeder kreeg toen ik 13 weken zwanger was een hersenbloeding en is helaas niet meer in staat op te passen en heeft nu zelf ondersteuning nodig. Hierdoor noodgedwongen kinderopvang moeten aanvragen, veel te laat ook dus het gaat de vraag zijn per wanneer er plek zal zijn. Niet zoals ik het had gewild, maar soms lopen dingen zo.
10 maanden geleden
Onze dochter na een jaar pas, wennen was een makkie. Wellicht slaapje eerste week even moeilijk maar alles went hoor laat je niet gek maken. Doen wat goed voelt. Ik vond 3 maanden ook veelste vroeg!
10 maanden geleden
Reactie op Lj34
Onze dochter zal met 3 maanden naar de opvang gaan mits er plek is. Mijn ou ...
Jeetje heftig van je moeder zeg! Hopelijk kunnen jullie snel een plekje krijgen bij de opvang!
12 dagen geleden
Reactie op Sop-hie
niet naar de kinderopvang, zelf slechte ervaringen gehad, waar kinderen sle ...
Waar moet ik dan aan denken? Mijne moet binnenkort ook
11 dagen geleden
Reactie op Sop-hie
Daar werden kinderen stevig vastgepakt geschud en in het gezicht geschreeuw ...
Dat gebeurd gelukkig niet overal. Ik heb op verschillende kdv’s gewerkt en stage gelopen. En ik ben dit nog nooit tegengekomen
Mijn dochter is met 10 weken gaan wennen. Het gaat super goed. Ze komt er mega vrolijk en uitgerust vandaan.