10 Reacties

4 dagen geleden

Die van ons zegt nog niks 🤣 hij zei gister “mama”, zondag een keer “af” en maandag een keer “op”. Maar dit zijn allemaal tot nu toe eenmalige woordjes geweest. Hij begrijpt alles wel heel goed. Zijn vader was ook een erg langzame prater dus ik maak me niet zo’n zorgen 🤭 komt vast goed!

4 dagen geleden

Ik heb van die makkelijke boekjes op zijn niveau gehaald en vanuit zijn (kind)perspectief. Ken je de boekenreeks Ebbie? Ebbie gaat in de wasbakmet 2 of 3 woord zinnen vindt onze kleine man nu echt fantastisch en dan zegt hij Ebbie als we hebben moeten voorlezen voor het slapengaan. Ik lees voor onze oudste van 3,5 jaar weer heel andere boeken. Langere teksten.

4 dagen geleden

Die van ons zegt nu bijvoorbeeld, aandoen, uitdoen, nog meer, Mama, Papa, Amaan of Amaya maar zijn broer heet Armaan, tijd i.p.v. kijk en open. Hij zegt ook vaak Oh no, nee schudden en verder nog andere gebaren.

4 dagen geleden

Hier is hij bijna 1,5. Zegt echt helemaal niets, behalve papa en mama en op. Komt vast nog wel!

4 dagen geleden

Die van ons kent een paar woorden: opa, papa, mama, bal, klaar, oja, hoi, doei. Zegt ze sporadisch. Ze brabbelt heel erg veel in d'r eigen taaltje. Verstaan dr geen reet van 😂 Maar ze snapt werkelijk alles. Als ik zeg: we gaan naar buiten dan gaat ze haar schoenen aandoen en komt ze met dr jas aangelopen 🥰 als ik zeg: we gaan eten, gaat ze direct naar de stoel. Dus ze snapt alles. Dat praten komt vanzelf wel😊

4 dagen geleden

Het is geen probleem hoor 😊. Er komt een moment dat je wilt dat die stopt met praten 🤣🤭. Boekjes zijn altijd goed. Iets met plaatjes is al voldoende. De oudste bij ons sprak al met heel veel woorden met 18 maanden. De middelste zei pas mama toen hij twee werd 😅 en hij is nu alweer verder in ontwikkeling in taal als dat de oudste weer was op deze leeftijd haha. En onze kleine man nu die heeft niet veel meer woorden als jouw zoon. Maar hij begrijpt alles prima en kan zichzelf heel goed uiten 🥰.

4 dagen geleden

Ik word echt wel blij van al jullie reacties! 🥹 Het klopt inderdaad dat het tijd nodig heeft, maar soms zit je er gewoon even mee. Het is dan een opluchting om te horen dat er ook kindjes zijn die nog niet begonnen zijn met het maken van zinnetjes ❤️

4 dagen geleden

Hier ook nog maar weinig ABN. Maar praat wel heel veel, maar dan in haar eigen taal. Het klinkt een beetje alsof ik de Sims aan het spelen ben 😆

2 dagen geleden

Ons zoontje zegt alleen maar nana en dada ook 18 maand.

17 uur geleden

Mijn zoontje is precies 1,5 jaar en zegt ook niks ! Enige wat hij kan zeggen is “Ja” of “oh oh” als er iets mis gaat. Wijst niet naar dingen of voorwerpen maar snapt alles maar al te goed als ik iets vraag of zeg (vooral het woordje “nee” haha). Laatst verstond ik iets als eten maar daar houd t ver bij op. Maakte me er eerst druk over maar laat het nu los. Het zal vast ooit een keer lukken! Dont you worry ❤️