2 Reacties

één dag geleden

Hoi lieve mama, ik begrijp je helemaal. Wij hadden een makkelijke slaapster tot het in een keer omsloeg. Tip die ons hielp vanuit het consultatiebureau: voorspelbaarheid creëren want daar bouwen ze vertrouwen en rust mee op & wanneer ze gaat slapen altijd een slaapzakje aan doen (krijgt ze op de opvang ook). Het liefst wakker wegleggen maar dit vind ze vaak echt niet oké. In dat geval pakken we haar weer op als we zien dat ze rustig overstuur gaat ( ze laat duidelijk zien dat ze zichzelf niet kan troosten). We hebben een stoel op haar kamer gezet waarmee we kunnen wiegen. Dit blijven we herhalen tot ze slaapt. Heel af en toe wordt ze te wakker van alles, dan nemen we haar mee terug de woonkamer in en gaan we even met haar spelen of kletsen. Mijn partner werkt in de zorg en is vaak niet thuis. Wanneer hij er wel is wisselen we vaak af. Dit is niet alleen fijn voor jezelf maar ook de kleine heeft er baat bij. Zo leren ze dat niet alleen Papa of alleen Mama haar naar bed kan brengen

één dag geleden

Reactie op MelGab

Hoi lieve mama, ik begrijp je helemaal. Wij hadden een makkelijke slaapste ...
Dankje wel voor de tips! En inderdaad het aflossen met partner helemaal niet bij stil gestaan! ❤️