12 Reacties
één maand geleden
Ulgh pittig! Mijn dochter deed dit ook een tijdje.. ik kwam er toen achter dat ze steeds wakker werd van haar eigen handjes. Nu stop ik ze weg en wikkel haar een beetje alsof ze in een inbaker doek zit en daardoor slaapt ze weer goed door.
Misschien helpt dit. Succes mama en sterkte✨
één maand geleden
Wat heb je allemaal al eens geprobeerd?
-Strak leggen in bed met speciale laken en/of slaapzakken
-Slaapt je baby in een eigen kamer en in het donker
-Op het buikje laten slapen geeft ook meer rust
-Mocht je langs een drukke weg wonen, baby in een andere kamer eens laten slapen
-leg een hydrofiele doek op je huid voor een paar uur en leg deze vervolgens in z'n wiegje als 'kussentje'.
-osteopaat
-badje voor het slapen gaan met een 'intensieve' massage.
-diffuser met sinaasappel olie en/of lavendel olie
-zoutlamp
-vast ritueel aanmaken
-een vast ritme voor overdag
Dit is wat ik even zo snel kan bedenken. Zijn vast nog veel meer tips. Ik hoop dat je snel je rust kan vinden. Succes
één maand geleden
Reactie op DCEH
Heb je enig idee waar het aan ligt? Honger? Te koud of te warm? Slaaphoudin ...
Honger niet, koud of warm denk ik ook niet. Slaapt al sinds heel vroeg op z’n buik (anders is hij in een keer klaarwakker) Slaapzak nog niet geprobeerd. Hij zit ook met z’n handjes bij zijn mond, maar kan al goed rollen dus inbakeren zit er ook niet meer in. Ik denk dat hij zijn slaapjes gewoonweg niet kan koppelen. Hij leeft z’n sprongen wel heel intens heb ik t idee… zijn broer was ook nooit echt een geweldige slaper.
één maand geleden
Reactie op Valleryvvu
Wat heb je allemaal al eens geprobeerd?
-Strak leggen in bed met speciale ...
Dankjewel voor de tips! Meeste heb ik al gedaan/doe ik al. Maar ik ga de intensieve massage en de diffuser eens proberen. Wie weet, klinkt wel ontspannend. Zoutlamp zou ook nog kunnen. Hoop dat t helpt.
25 dagen geleden
Waarschijnlijk ook al lang geprobeerd, maar een fijne tip vond ik; niet gelijk uit bed halen als ze wakker tijdens een dutje. Vaak vallen ze zelf weer in slaap, of met een beetje hulp. Zo leren ze uiteindelijk de slaapjes aan elkaar te koppelen.
9 dagen geleden
Reactie op Rotterdame
Hoi Eddie, hoe gaat het nu bij jullie?
Zoontje is nu 6 maanden en wordt nog 2/3 keer per avond/ nacht wakker. Zit gelukkig wel inmiddels 3 soms bij geluk 4 uur tussen. Maar nu hebben we een nieuw fenomeen. Wanneer hij om 3 uur wakker wordt, duurt het 1 uur of anderhalf uur voordat hij weer slaapt. Hij schreeuwt wakker en is dan superactief. Dus het is niet heel veel makkelijker geworden maar ik accepteer meer dat ik gewoon moe ben hier tot hopelijk niet langer dan een jaar. De combinatie met werk maakt t niet makkelijker…
Ik probeer me voor te houden dat wij, alle mama’s onze handen vol hebben en dat t niet voor altijd zal duren.
8 dagen geleden
Reactie op Eddie
Zoontje is nu 6 maanden en wordt nog 2/3 keer per avond/ nacht wakker. Zit ...
Oef… toch lijkt het me pittig. Heb je al eens een slaapcoach overwogen? Slaap is voor heel je gezin een groot goed 😅
8 dagen geleden
Och wat zwaar. Hier deels hetzelfde. Ene week slaapt hij best goed. Zelfs 1x 6 uur tussen gezeten! Maar meestal komt hij 2/3 uur per nacht.
En andere week (hier zitten we nu in) minimaal elke 2 uur wakker. Moeilijk in bed te krijgen. Slaapt nu ook op mij 🥲
Is het misschien een optie dat als je man vrij is hij de baby voor een langere tijd neemt zodat jij kan slapen?
7 dagen geleden
Helaas ging het hier 2 weken weer goed na 6 weken slechte nachten elk uur erna was onze zoon klaar wakker.
Nu begint het van voor af aan slaapt hij weer slecht wilt niet in z’n eentje zijn wilt alleen maar dat we op z’n billen tikken en ik kan het echt niet meer zo ik heb depressie dus ik trek dit zelf ook niet zit in de ziektewet mijn vriend werkt door de weeks dus ik pak de avonden als hij de dag erna niet thuis is. Ik weet niet meer wat ik moet doen…