8 Reacties

2 dagen geleden

Hoi, ik had/hen hetzelfde. Bij mijn heeft de jeugdarts (toen ook ons dochtertje te weinig was aangekomen bij de controle) geadviseerd te gaan afbouwen helaas. Maar ik moest ook heel veel eten niet af te vallen, maar dit lukte me niet meer toen ik 2x in 1 maand flink ziek was geweest. Enfin, de jeugdarts legde mij uit dat borstvoeding niet perse je weerstand minder maakt maar dat wanneer je ziek bent alle energie gaat naar de borstvoeding en daardoor kan je herstel dus steeds langer duren. Supplementen heb ik niet zoveel ervaring mee ;)

2 dagen geleden

Zeker niet stoppen nee. Vitamine C heel veel innemen. Vitamine D in hoge dosis. Magnesium. Uiteraard veel water en thee drinken (met gember, munt en/of limoen). Laat je adviseren bij bijvoorbeeld een Holland and Barett. Daar hebben ze de 'wat gezondere' supplementen dan bij bijvoorbeeld een Etos. Bij ons tweede kind was ik ook om de haverklap ziek. Heeel vervelend. Nu enkel nog maar een goede verkoudheid gehad terwijl de kids allemaal al een flinke griep hebben gehad. De vorige keer was ik al heel snel ziek als er nog maar iemand verkouden was. Ik slikte toen de supplementen van Davitamon, maar dat is echt rotzooi.

2 dagen geleden

Vitals en solgar zijn hele goede merken. Pas op met hoge dosis vitamine b6. Slik er ook visolie bij. Voor je weerstand zou je ook andere dingen kunnen bekijken zoals meer ontspanning, rust, goed slapen.

2 dagen geleden

Herkenbaar vd weerstand het eerste jaar. Ook vooral door slaapgebrek hier. Daar haalde ik de meeste winst. Eventueel goed noten en volle producten eten om je gewicht op peil te houden. Succes!

één dag geleden

Hey, is je schildklier waarde al eens gecheckt?

één dag geleden

Goed voor jezelf zorgen vind ik echt moeilijk met een baby… Op goede dagen drink ik ‘s ochtends uit bed een zakje pre- en probiotica van Vitakruid. ‘s Avonds bij het eten Arctic Blue Omega 3, Supradyn Complex Forte, 400mg magnesium citraat en nog extra vitamine D 10 microgram. Dit slik ik al heel lang, tijdens de zwangerschap verving ik de supradyn voor een mama multivitamine. Zelf heb ik moeite met genoeg drinken, heb een 2L fles aangeschaft en dat helpt. Als ik de fles niet vergeet haha

één dag geleden

Zou zeker niet zomaar supplementen/multivitaminen gaan slikken als je niet weet waar je tekorten hebt, zeker magnesium kan ellende aanrichten. Je kan via de huisarts een bloedonderzoek vragen voor D3, B12, schildklier, ijzer bijv. ( zou gewoon je klachten uitleggen en dan kan de huisarts wel een inschatting maken wat nodig is). En dan gericht gaan suppleren :) En lekker bezig met borstvoeding, hier ook bijna de 6 maanden aangetikt 😁

één dag geleden

Mentaal kan het ook helpen om je te realiseren dat juist door het ziek zijn, je lijf antistoffen aanmaakt die je via BV direct aan je kindje geeft. Zo bouw je het immuunsysteem van je kleintje op. Is ook wat waard haha. Verder gelden natuurlijk alle cliches rondom zelfzorg: zorg gezonde, gevarieerde voeding met gezonde vetten, slik extra vitamines en kom aan voldoende slaap. Kan helaas een uitdaging zijn met kindjes..