35 Reacties
9 dagen geleden
Hoi! Ik herken jouw verhaal. Onze kleine is nu ook 6 mnd. Slaapt bij ons in bed en ik ben vanaf 18 uur ‘s avonds de enige die kan troosten en bv kan geven. Dit niet meer door papa willen troosten is al meer dan 2 maanden zo. Het wordt zwaar want sommige nachten slaap ik maar 4 uur en dan ook nog eens in korte stukjes. Wij hebben inmiddels een gesprek gehad met een slaapcoach die een plan gaat maken. Overdag doet hij namelijk ook alle slaapjes in de draagzak. We hebben ook nog een dochter van 3.5. Zijn verdient ook gewoon weer aandacht. Bij haar ging het ritme aanhouden destijds veel beter. Hoop dat we dat nu met hulp van de slaapcoach ook weer krijgen. Hebben net de daglogs naar haar opgestuurd en nu komt zij met een plan.
Ik zou zeggen probeer iets van een training want dit breekt je op. En vraag hulp!
Succes!
9 dagen geleden
Ik heb dit precies met mijn oudste gehad. Ik heb met 7 maanden besloten de Ferber methode te doen (iets aangepast). Het was 3 pittige nachten doorzetten, maar daarna sliep ze geweldig goed en kwam ze alleen nog hooguit 1x per nacht als ze echt honger had. Ik kan het echt aanraden! Iedereen sliep er uiteindelijk beter van.
9 dagen geleden
Ons kindje is bijna 6 maanden. We zijn al zo lang bezig om hem normaal te laten slapen. Zowel overdag als in de nacht. Sinds kort toch begonnen met heel strak het dekentje over z’n armen te doen zodat hij zich geborgen voelt. En ja soms moeten we dat 4x opnieuw doen omdat hij zich los wringt, maar hij wordt er echt rustig van. Daarnaast begonnen met gecontroleerd laten huilen. Dus 3 minuten huilen, max 1 minuut naar binnen troosten. Daarna 5 minuten laten huilen. Het was echt even pittig de eerste 2 dagen, maar nu valt ons kindje zelf in slaap zonder te huilen. Hij slaapt beter en wij slapen beter dus het doorzetten was echt enorm waard.
Ik dacht altijd je mag je kindje niet laten huilen dus dat heb ik 6 maanden gedaan. Elke keer als hij begon met huilen stond ik in z’n kamer of ik liet hem maar tussen ons in slapen. Acheraf gezien was dat voor ons als familie helemaal niet goed. We zorgde ervoor dat ons kindje enorm afhankelijk was van ons met slapen. Nu slapen we allemaal een stuk beter.
9 dagen geleden
Reactie op Nathaliiieee
Ik heb dit precies met mijn oudste gehad. Ik heb met 7 maanden besloten de ...
Hoi Nathalie, kan je iets meer vertellen over je aangepaste Ferber methode, hoe heb je dit aangepakt?
9 dagen geleden
Reactie op Juuntje2024
Hoi Nathalie, kan je iets meer vertellen over je aangepaste Ferber methode, ...
Ik volg mee!
9 dagen geleden
Reactie op Juuntje2024
Ik heb de tijden korter gehouden, beginnend met 1 minuut en elke keer 1 minuut langer met een max van 10 minuten. En bij het troosten pakte ik haar wel op als ze echt hysterisch huilde tot ze rustig genoeg was. Een iets "mildere" versie zegmaar
9 dagen geleden
Reactie op Juuntje2024
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juli-2022/ferber-methode-2EmMGz
Ik had er toen ook een topic over geopend en beetje updates in gegeven hoe het ging zegmaar, misschien ook fijn om te lezen
9 dagen geleden
Ik heb ook slaaptraining gedaan bij al mn 3 kinderen. Bij de eerste met 3 maanden en bij de andere 2 met 6 a 8 weken.
Tips,
- Is er iemand in je omgeving die het al eens gedaan heeft? Wij hadden een familielid die dit al meerdere keren gedaan had en ons mentaal bijstond :) het hielp ook om te bedenken dat het uiteindelijk voor je kindje ook goed is om te leren zelfstandig te kunnen slapen.
- stel je erop in dat het huilen eerst erger wordt voordat het minder wordt.
- Eerste 3 dagen zijn pittig, daarna wordt het beter.
9 dagen geleden
Reactie op Tilly1986
Ik heb ook slaaptraining gedaan bij al mn 3 kinderen. Bij de eerste met 3 m ...
Werden de andere kinderen niet wakker van het gehuil?
Ik wil het ook gaan proberen, maar in de nacht bang dat de ander wakker wordt... daardoor houd het me tegen maar zo komen we ook niet verder.
9 dagen geleden
Reactie op Nathaliiieee
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juli-2022/ferber-methode-2Em ...
Oh wat interessant dit, fijn zon goeie ervaring
9 dagen geleden
Hi! Wij zitten nu op dag 3 van de ferbermethode. En het werpt nu al z’n vruchten af! Wij hebben een lief jongentje van 6 maanden wat een maand geleden is geopereerd en sindsdien alleen maar in slaap gewiegd wilde worden door mij. Door een mengeling van een soort schuldgevoel en empathie (‘dat arme kleintje zal nog wel last hebben van de narcose’) wilde ik hem alle geborgenheid bieden die hij nodig had. Maar ik kon echt niet meer. Op z’n ergst kwam hij elk uur en lag hij in m’n armen te slapen terwijl ik wakker lag. Dus nu met ferber begonnen en vanavond lag hij zelfs binnen 5 min te slapen (wel met wat jengelen). Afgelopen nacht zijn we 2 x bezig geweest wat ons 30 min tijd heeft gekost. Verder sliepen we allemaal. En vandaag gewoon een ander mens! Dus we gaan dit zeker volhouden. Ik heb het boekje van daisy opelaar gedownload (betaald) waar deze methode in staat. Heeft ook nog andere tips en adviezen die fijn zijn!
9 dagen geleden
Reactie op ririnhetnu
Hi! Wij zitten nu op dag 3 van de ferbermethode. En het werpt nu al z’n vru ...
Oh wat fijn om te horen, vraagje.. en mag je dan wel gewoon de speen gebruiken
9 dagen geleden
Reactie op ririnhetnu
Hi! Wij zitten nu op dag 3 van de ferbermethode. En het werpt nu al z’n vru ...
Is dit die gids voor 0-18?
8 dagen geleden
Reactie op Juuntje2024
Oh wat fijn om te horen, vraagje.. en mag je dan wel gewoon de speen gebrui ...
Ja mag zeker.
8 dagen geleden
Reactie op Juuntje2024
Is dit die gids voor 0-18?
Ja die ja! Staat ook nog een andere methode in. De stoel methode. Mocht je het gecontroleerd laten huilen toch te lastig vinden.
8 dagen geleden
Hier inmiddels 4e nacht slaaptraining gehad en… ik ben er twee keer heel kort uitgeweekt. Om 00.00 en om 04.30. Bij elkaar 10 min Max. En hij meldde zich net om 06.30 hallelujaaaaa!!!
8 dagen geleden
Reactie op You24
Super! Wat fijn! Mag ik vragen of je toen een voeding aanbood? Of ging je s ...
We gingen sussen zonder op te pakken. En we zeggen dan ‘de zin’ een aantal keer. Onze zin is: papa en mama zijn vlakbij, je bent niet alleen, ga maar lekker slapen.’ Dan wrijf ik over z’n hoofdje, geef z’n speentje en loop weg. Dan zeg ik ‘welterusten’ en doe de deur dicht. Ik doe ook geen licht aan. Ik maak op de gang een lichtje waardoor ik op zijn kamertje wat licht krijg als ik binnenkom. Beide keren in de nacht zette ik daarna de wekker op 7 min. Beide keren huilde hij wel een beetje maar voordat de 7 min voorbij waren sliep hij… bizar hoe dit werkt!