37 Reacties
8 dagen geleden
Reactie op ririnhetnu
We gingen sussen zonder op te pakken. En we zeggen dan ‘de zin’ een aantal ...
Oh en niet onbelangrijk.. de volgende ochtend hadden we een vrolijk en uitgeslapen kind en papa en mama. Zo fijn..
8 dagen geleden
Reactie op ririnhetnu
Hier inmiddels 4e nacht slaaptraining gehad en… ik ben er twee keer heel ko ...
Wat een positief verhaal! Dronk jouw kindje eerst wel nog in de nacht?
Hier een baby die standaard vroeg wakker is en nog wilt drinken en dan soms 1.5 uur wakker is... maar ben met slaaptrainen beetje bang dat grote broer wakker wordt...
8 dagen geleden
Reactie op Marriebaby
Wat een positief verhaal! Dronk jouw kindje eerst wel nog in de nacht?
Hie ...
Nee we doen sinds dat hij 3 maanden is alleen nog een voeding tussen 21.30-22.00. Daarvoor maken we’m wakker. Als we dat niet doen dan komt ie zelf rond 00.00. Inmiddels maken we die voeding wat kleiner en gaan daarmee stoppen zodra hij genoeg hapjes eet. Maar goed, eerst het slapen. Een ding per keer :)
7 dagen geleden
Reactie op ririnhetnu
Nee we doen sinds dat hij 3 maanden is alleen nog een voeding tussen 21.30- ...
Ja, precies!
En als je dan na een aantal minuten ging troosten, dan deed je dat kort of deed je dat net zo lang tot hij stil was en dan ging je de kamer weer verlaten?
7 dagen geleden
Reactie op Marriebaby
Ja, precies!
En als je dan na een aantal minuten ging troosten, dan deed je ...
Kort. Max 2 minuten. En ook als hij dan nog huilt.. weglopen. Heel moeilijk wel. Maar.. het werkt! Vannacht hoefde we er zelfs helemaal niet meer uit. Hij sliep na de fles van 21.30 tot 06.00… 😍
7 dagen geleden
Reactie op Marriebaby
Werden de andere kinderen niet wakker van het gehuil?
Ik wil het ook gaan ...
Nee eigenlijk niet. Ook al slapen ze naast en boven elkaar. De middelste ligt boven de baby op zolder en is altijd een lichte slaper geweest, maar wordt ook niet wakker. Moet wel zeggen dat toen we deze keer de slaaptraining deden, de baby veel minder hard huilde dan nu. (Qua volume) Maar nu huilt de baby ook nog wel eens (sporadisch), daar worden ze ook niet wakker van.
Toen we de 2e slaaptrainden hebben we hem ook een paar keer in de bijkeuken gezet, vanwege de angst dat de oudste wakker zou eorden. Dus misschien zou je ook zoiets kunnen proberen.
6 dagen geleden
Ok niet alles is top hier. Vannacht was nacht 5 slaaptraining en moesten er weer twee keer uit. En beide keren 20/30 min bezig voor hij weer sliep. Maar goed.. het was alsnog beter dan wat het hiervoor was ;)
6 dagen geleden
Reactie op ririnhetnu
Ok niet alles is top hier. Vannacht was nacht 5 slaaptraining en moesten er ...
Is ook heel normaal om na een paar dagen een soort van terugval te hebben, het zal (gelukkig) waarschijnlijk maar tijdelijk zijn
6 dagen geleden
Ik zou wachten met slaaptrainen tot sprong 5 voorbij is. Dit is namelijk de relatiesprong en kan je slaaptraining weer omgooien. Ik ben er ook op aan het wachten en ben ook helemaal kapot. Het 1e deel van 20 tot 24 slaapt ze en daarna ben ik 3,5 uur bezig haar weer in slaap te krijgen. En uiteindelijk leg ik haar maar bij mij in bed om nog wat slaap te krijgen.
5 dagen geleden
Reactie op Lana_vdz
Ik zou wachten met slaaptrainen tot sprong 5 voorbij is. Dit is namelijk de ...
Oeh nou we zetten ons schrap.. maar waarom zou je tot die volgende spring dan niet al beginnen met oefenen? Dan heb je al een paar betere nachten (hopelijk) voordat je de volgende sprong in gaat..? Of zie je dat anders..?
5 dagen geleden
Reactie op ririnhetnu
Oeh nou we zetten ons schrap.. maar waarom zou je tot die volgende spring d ...
Ik heb het hier geprobeerd en ik werd er alleen maar meer oververmoeid van. Dus ik probeer nu gewoon even wat energie te sparen, tot dat het lastige deel weer voorbij is. Ik heb gemerkt dat ik elke keer een dip heb in de lastige stukken en daarna weer veel energie heb om daarmee aan de gang te gaan.
Hailey zit nu nog in het lastige deel, dus als ik het nu ga proberen wordt ik alleen maar shagerijnig en moe en kan ik de andere activiteiten niet goed hebben
13 uur geleden
Reactie op ririnhetnu
Ok niet alles is top hier. Vannacht was nacht 5 slaaptraining en moesten er ...
Hoe gaat het nu?
Ik overweeg ook slaaptraining (ferber of chairmethode) omdat onze 2e niet zelfstandig in slaap kan vallen. De eerste 3 a 4 maanden kwam hij maar 1 a 2x per nacht voor voeding, dit is nu elke 2 uur zowat omdathij wakker wordt en ons of mijn borst nodig heeft om in slaap te komen. Ik ben alleen bang dat onze oudste van 2,5 ook wakker wordt en gaat huilen...hij is een wat gevoeligere jongen.
12 uur geleden
Wij hebben de ferber methode toegepast. Ik vond het mega pittig want je wil je kindjes niet laten huilen (in ons geval een tweeling).
We dachten na 2 dagen Jaaaaa wat een resultaat. Maar de 3e dag was het alweer drama.
1 van onze tweeling huilt ook extreem hard, zelfs met een goed geïsoleerd huis wilde we dat onze buren niet aandoen.
Het heeft mij wel opgeleverd dat ik niet bij iedere huil meteen opspring in de nacht.
De pick up put down methode werkt hier iets beter maar onze nachten zijn op dit moment dramatisch. Dus niet echt tips.
12 uur geleden
Reactie op Mootje_
Hoe gaat het nu?
Ik overweeg ook slaaptraining (ferber of chairmethode) o ...
Gaat nog steeds goed hier. Hij komt de meeste slaapjes nu zelfstandig in slaap. Soms huilt ie 5 tot 10 min en ga ik 1 of 2 keer terug om te troosten (zonder oppakken) en dan slaapt ie. Hij komt ook nog wel 1 of 2 keer in de nacht. Maar meestal laten we hem nu dan even jammeren en dan slaapt hij vaak zelf wee verder. Als hij echt huilt gaan we eruit om ff een aai over z’n bol te doen, speentje te geven of zn slaapzakje goed te doen. Die draait weleens door zijn gefriemel in bed. En dan slaapt ie.
Al met al zijn we nog steeds blij dat we dit nu doen. Het geeft duidelijkheid in onze aanpak en daardoor rust. En Ollie slaapt ook beter en langere stukken nu. Dus voor hem is het ook echt beter. Het laten huilen gaat me daardoor ook steeds beter af. Ook omdat het oprecht nooit langer dan 10 min duurt.
2 uur geleden
@Nurse94: dat klinkt echt heel pittig. Helemaal met 2 kleintjes. En wat jij dus hebt met de buren, heb ik ook richting de oudste tot nu toe gehad; snel de jongste oppakken zodat hij niet wakker wordt waardoor je hem ook nog sneller oppakt dan misschien wel nodig is geweest en we de slaapassociatie ook in de hand werken. Hier slaapt hij ook nog de meeste tijd in de wandelwagenbak...die geborgenheid werkt iets beter dan het wiegje. Maar uiteindelijk groeit hij daar natuurlijk ook echt wel uit.
@ririnhetnu: wat fijn dat het vij jullie rust heeft gebracht! Dat is ook wat ik hoop inderdaad..ook voor hemzelf zodat hij aan meer slaap toekomt (hoewel hij een vrolijkerd is). En ook geen probleem als hij nog 1 of 2x per nacht wakker wordt voor voeding...maar niet meer elke 1,5 a 3 uur en dan moeten wiegen/vastbouden/borst sabbelen totdat hij slaapt zou erg fijn zijn. Zeker in de nachten dat mijn partner nachtdiensten heeft.