Het is 03.20 en ik houd niet meer bij hoe vaak de kleine zich meldt. Ik ben meer wakker dan dat ik slaap. En dat al zes maanden lang. Ik geef borstvoeding en de kleine ligt vanaf 00.00 bij mij in bed. Van 20.30-00.00 slaap ik, zodat ik de nacht enigszins door kom. Maar zelfs dan komt ze 1 of 2x voeden.
Ze heeft vast niet zoveel honger in de nacht, maar slaapt fijn met een tepel en de warmte van mama in. Maar mama is er overdag erg vermoeid van. En ervaart weinig steun van familie (waardoor ik ook extra rusteloos kan zijn in de nacht)
En nu dan de vraag: doe ik er goed aan om aan slaaptraining te beginnen? Waarom wel: het zal mij en papa hopelijk wat meer rust terug geven. We lopen allebei tegen onze grenzen aan. Waarom niet? Op deze manier hecht de kleine zich goed aan ons allebei. Ik ben in de nacht mega responsief. De kleine komt zo niks te kort.
Ik overweeg de ferber methode. Het is een temperamentvol kindje dat echt super goed communiceert en weet wat ze wil. Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat er een methode aanslaat, maar wil het wel een kans geven.
Tips en ervaringen zijn welkom (ook mbt andere methoden, wel/niet slaaptrainen etc)