8 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde! Echt zo vervelend ... Heb het ook sinds de 29/ 30 weken volgens mij. Ik heb ook dat ik soms niet meer weet hoe ik moet zitten omdat het zo ongemakkelijk/ pijnlijk is. Heb helaas geen tips (iemand misschien wel? Ik hoor ze graag!), maar wel herkenning. Sterkte!
2 jaar geleden
Reactie op Lily768
Ik heb precies hetzelfde! Echt zo vervelend ... Heb het ook sinds de 29/ 30 ...
Ja ik ben er verdrietig van .. kruikje lijkt iets verlichting te geven maar het is denk gekneusde rib ofzo maar daar doe je niet zo veel aan. En pijnstillers mogen alleen paracetamol zijn.
2 jaar geleden
Ik loop de hele zwangerschap al met me ribben. Eerst gebroken toen continu gekneusd toen een kind onder mijn ribben toen weer gekneusd. Enige wat ik kan aanraden is paracetemol. Je mag 6 van 500 op een dag. Ik nam er elke x 1000 om de 4/6 uur... verder kan je kijken bij oma weet raad. Daar heb je bijv bepaalde bladeren die pijn van de kneuzing tegen gaat etc...
2 jaar geleden
Ja hier nog 1. Voel de kleine er ook gewoon tegenaan trappen soms. Zitten lukt echt niet. Ben blij dat ik een staand beroep heb 😂
2 jaar geleden
Dit heb ik ook al gedurende een week, waarvan het afgelopen dagen zo ernstig was dat de vk mij wilde controleren op zwangerschapsvergiftiging (voldeed aan een aantal ‘kenmerken’ hiervan). Uiteindelijk is het de baby/placenta die heel hoog zit en groeit en dat schuurt tegen je rib aan. Het enige wat helpt is meer liggen en niet zo rechtop zitten/niet veel lopen. En paracetamol helpt soms ook.
2 jaar geleden
Ik heb dit gehad. Mijn ribben werden naar buiten geduwd door alle verschuivingen. Ben langs een osteopaat geweest. Na 2 bezoekjes pijnvrij
2 jaar geleden
Ja, ik heb dit ook. Blijkt een kwetsuur te zijn aan m’n ribspieren. Ben nu 2x flink mishandeld door de fysio en merk dat het nu veel beter gaat. Ben nog steeds vaak wakker ‘s nachts, maar gelukkig niet meer van de pijn. 😄