43 Reacties
2 dagen geleden
Ik herken het zeker. Ik ben nu bijna 11 weken heb morgen me 2 echo maar ik voel afentoe ook helemaal niks meer. Ik ben mega bang het weer fout gaat... het gevoel van de miskramen gaaf noot meer weg helaas.
Laten we allemaal op het beste hopen 😘
2 dagen geleden
Reactie op sarahlilian
Ik herken het zeker. Ik ben nu bijna 11 weken heb morgen me 2 echo maar ik ...
Zeker geloof moeten we allemaal blijven houden ❤️ daarom is deze groep soms ook zooooooooo fijn als extra steun en waar vrouwen ook echt elkaars verhaal herkennen!
En het gevoel van die miskramen gaat inderdaad nooit, maar dan ook echt nooit, meer weg…
2 dagen geleden
Reactie op dems
Jeetje ja.. hoe ver was je bij de vorige miskramen? Hopelijk dinsdag een he ...
Ik was bij eentje al 11 weken en bij anderen bijvoorbeeld maar 4-5 weken. Ik heb nu al 3 goede echo’s gehad met groei en hart activiteit..maar bij iedere verandering schrik ik :( voel ik pijn is het niet goed, maar zijn mijn krampen ineens weg wordt ik evengoed onrustig :(
2 dagen geleden
Snap helemaal dat je hier onzeker door wordt. Ik heb zelf ook een mk gehad waardoor het zo onzeker voelt. Vreselijk dat je het zelf al 4 keer hebt moeten meemaken, dat gun je niemand 🥺
Ik lees heel veel dat mensen rond de 9-10 weken ineens geen klachten meer hebben. Ik heb zelf mijn hele zwangerschap al amper klachten en ben nu 13+5. Helaas zeggen klachten of de afwezigheid ervan zo weinig.
Wanneer mag je weer langs voor een echo? Misschien kan je je zorgen uiten, en eventueel je verleden benadrukken, en kan je misschien wat sneller terecht?
Digitale knuffel en laten we positief proberen te blijven 🫶🏻
2 dagen geleden
Reactie op VWJ
Snap helemaal dat je hier onzeker door wordt. Ik heb zelf ook een mk gehad ...
Heeey
Ik mag gelukkig dinsdag ochtend weer. Ik kijk er enorm naar uit, maar toch met een bang hart. Ik lees inderdaad veel van wat jij hierboven ook beschrijft. Ik denk dat ik zo onzeker ben, omdat de symptomen echt continue bij mij op en neer gaan. Dan wel, dan niet enzovoort en dat na die miskramen 🙈
2 dagen geleden
Reactie op Do96
Heeey
Ik mag gelukkig dinsdag ochtend weer. Ik kijk er enorm naar uit, ma ...
Heel begrijpelijk, ik ben ook heel gestrest bij elke echo. Pas nu de 13-weken goed was durf ik meer vertrouwen te hebben.
Kon je maar naar binnen turen he 🥺
Veel succes alvast dinsdag 🙏🏻
2 dagen geleden
Oh ik snap je zo goed. Ik heb één MA gehad en daarna een goede zwangerschap. Maar bij mijn eerste echo’s is altijd iets aan de hand (bij de eerste zwangerschap konden ze t vruchtje niet vinden, zat in een donkere hoek, tweede echo reageerde de VK heel blij. Bleek daarna het hartje niet meer te kloppen. Zwangerschap van m’n zoontje zou een mola zwangerschap zijn volgens de VK, dus meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Waar alles gewoon goed bleek te zijn. En deze zwangerschap was volgende VK niks te zien, of iets wat een vruchtzakje kon zijn wat heel vroeg was misgegaan. 4 dagen later in het ziekenhuis bleek alles gewoon goed te zijn. Alleen 5 dagen verschil met wat ik zelf had berekend, waar de gynaecoloog zich totaal geen zorgen over maakte, maar ik uiteraard met mijn voorgeschiedenis wel).
Ik heb 5 december m’n termijnecho. Maar ik ben ook echt zo ontzettend zenuwachtig. Het is echt niet leuk meer. Ik hoopte zo dat ik deze keer een wat fijnere zwangerschap zou hebben, zonder al teveel zorgen. Maar helaas, de stress is weer helemaal terug 😔.
Ik hoop dat we deze week allebei een super goede echo hebben en dat daardoor ons vertrouwen weer een beetje groeit.. Sterkte met wachten tot morgen! ❤️
2 dagen geleden
Kan me goed voorstellen dat dit heel zwaar is, de symptomen namen bij mij ook ineens af met 10 weken, vond die echo met 12 weken wederom enorm spannend maar alles was goed! En de klachten kwamen ineens terug, zelfs de misselijkheid helaas. Heb morgen ook weer een echo, spannend blijft het hè, nog 1 dag wachten, zet hem op en morgen word je vast weer gerustgesteld! 🍀
2 dagen geleden
Reactie op desperate23
Oh ik snap je zo goed. Ik heb één MA gehad en daarna een goede zwangerschap ...
Wat een ellende hè! Bij die vorige had ik dat ook allemaal dat er telkens wel iets aan de hand was en nu niet tot nu toe. De afgelopen 3 echo’s waren helemaal perfect en toch de angst stopt niet. Die stopt denk ik bij mij pas na een bepaalde termijn…
2 dagen geleden
Heel erg herkenbaar hoor. Ik ben vandaag 12 weken en de symptomen wisselen zo erg.. maakt mij super onzeker. Hier mentaal ook zwaar want hiervoor ook 4 miskramen gehad. Alles ligt gewoon zo onder een vergrootglas.. na elke echo weer even rustig en dan begint de onzekerheid weer. Hopelijk heb je snel weer een mooie echo.
Ik mag vrijdag weer!
één dag geleden
Reactie op Do96
Wat een ellende hè! Bij die vorige had ik dat ook allemaal dat er telkens w ...
Ja bij mij was het de vorige keer toen ik hem echt regelmatig begon te voelen, dat de angst wat weg nam. Maar toen werd ik weer bang dat er iets mis zou gaan bij de bevalling ofzo 😂😭. Maar dat was iig een stuk minder aanwezig
één dag geleden
Reactie op desperate23
Ja bij mij was het de vorige keer toen ik hem echt regelmatig begon te voel ...
Ik begrijp je volledig! Want voel je niks dan voel je je leeg en denk je hallo groei je nog? En voel je wel iets ben je evengoed weer bang dat het foute boel is…er zal altijd wel iets kleins zijn vermoed ik na miskramen.. :( afgelopen weken met die krampen juist vaak een extra echo gehad uit angst en nu zijn ze weg nu denk ik dat niks meer groeit en rekt 🙈
één dag geleden
Reactie op Do96
Ik begrijp je volledig! Want voel je niks dan voel je je leeg en denk je ha ...
Ja stom hè? Dat je jezelf zo gek kan maken.. ik heb idd nu ook niet echt meer krampen waardoor ik denk: huh hoezo groeit m’n baarmoeder niet?! 😂. Echt verschrikkelijk dit.. haha