279 Reacties

19 dagen geleden

Ik ben 36 word bijna 37. Heb 2 zoons 1 van 15 jaar en een 2 jarige. Ik ben nu weer in verwachting. Volgens mijn cyclus nu vandaag 8 weken en volgende week dinsdag eerste echo

16 dagen geleden

Hoi allemaal :) wat fijn dit topic daar was ik naar op zoek :) ik ben 38 en voor de allereerste keer zwanger. Volgende week (week 8) de eerste termijnecho. Ik heb een dun baarmoederslijmvlies dus zwanger worden was altijd lastig. Ook in de kliniek geweest en hormonen gehad maar na 1 keer proberen vond ik dacht toch echt te heftig allemaal. En nu dan toch onverwacht zwanger. Ik hoop dat alles goed gaat 😌

16 dagen geleden

Reactie op GaveWaterlelie440241

Hoi allemaal :) wat fijn dit topic daar was ik naar op zoek :) ik ben 38 en ...
Aah wat spannend!!! En fijn dat het toch natuurlijk is gelukt ❤️ Ik zat ook aan begin fertilliteit met mijn 39 en endometriose toen ook spontaan zwanger geworden 🥰 Voor mij ook de eerste

14 dagen geleden

Inmiddels mijn termijn echo gehad: precis kloppend met datum die ik dacht en die ze berekend hadden bij 7weken. Ben vandaag 10+6. Voor mijn gevoel kan het echte genieten nu beginnen: klachten nemen (gelukkig) iets af 😅 en overheersen mijn dag niet meer zo. Met nu een 2e goede echo krijg ik ook echt vertrouwen in dat het goed mag gaan en dat is zo'n fijn gevoel! Wilde dat gewoon even delen haha. Gisteren onze kindjes verteld (zoon 8jr en dochter 6jr) en zij waren heel erg blij en zitten er bol van, dus deze week maar verdere familie inlichten en daardoor wordt het ook steeds 'echter'. Hoop dat bij jullie ook allemaal goed gaat!

13 dagen geleden

Ik heb afgelopen dinsdag ook mijn termijnecho gehad. De kinderen waren er ook bij. Ik vond dat zelf best spannend (3 weken na vitaliteitsecho). Maar de Vk is heel optimistisch en gaf aan dat het juist een leuke echo zou zijn voor de jongens. Dat was het zeker. Ze vonden het heel leuk om de baby al te zien. Ik ben iets vooruitgezet naar 11;6 (uitgerekend 30-5). Gister meteen nipt test gedaan. Nu toch beetje spanning of ik niet al snel gebeld ga worden. Gaan jullie voor de nipt?

13 dagen geleden

Wat fijn van de goede echo en dat de klachten afnemen. Ik kan niet wachten tot het zo ver is 😁 Geniet van de goede dagen en het delen met iedereen!

13 dagen geleden

Reactie op Isolde85

Ik heb afgelopen dinsdag ook mijn termijnecho gehad. De kinderen waren er o ...
Wat leuk dat de kinderen mee zijn gegaan. Dan wordt het ook tastbaarder voor hun. Wij gaan ook voor de nipt, ik vind het ook spannend. Vanmiddag de termijnecho en waarschijnlijk er na gelijk bloedprikken voor de nipt. Ben benieuwd wanneer je de uitslag krijgt.

13 dagen geleden

Reactie op Isolde85

Ik heb afgelopen dinsdag ook mijn termijnecho gehad. De kinderen waren er o ...
Wat leuk dat de kindjes mee waren! Wij gaan een pretecho binnenkort plannen waar ze mee naar toe mogen en daar hebben ze heel veel zin in! Ik ben aansluitend aan de termijnecho doorgegaan voor de NIPT-test, die uitslag vind ik nog best beetje spannend hoor. Al is de spanning wel wat afgenomen omdat de termijnecho er goed uitzag en de verloskundige ook voor mij even de nekplooi vast heeft opgemeten en die was niet afwijkend, dus dat maakt de kans op een afwijkende NIPT alvast iets kleiner..

13 dagen geleden

Reactie op Lisa_forum

Wat fijn van de goede echo en dat de klachten afnemen. Ik kan niet wachten ...
Lief Dankje!

11 dagen geleden

Reactie op Lisa_forum

Wat lief dat de kinderen zo reageerden 🥰 En leuk om het echt te kunnen del ...
Hoi, ik ben nu 11wk5dgn. Dinsdag prikken voor de nipt en de termijnecho. Heb nu al hoofdpijn, zo spannend. Alvast veel plezier met vertellen, blijft zulks mooi nieuws 🫶🏼

11 dagen geleden

Trouwens nog een vraag, hier zijn moeders met meerdere kindjes, kan het zijn dat je de kleine al voelt? Ben bijna 12 weken en voel onderin echt dat gekriebel. Maar lijkt me echt nog te vroeg maar is wel de 4de zwangerschap en die kleine is bijna 5cm… Misschien wil ik het wel te graag hoor 🤭

10 dagen geleden

Reactie op NinaLu

Trouwens nog een vraag, hier zijn moeders met meerdere kindjes, kan het zij ...
Ik heb dat gevoel ook al. Men zegt dat het niet kan, maar is dat eigenlijk wel logisch als de frummel al 5 cm is?! 😂 Het is af en toe maar even wat “gefladder” zou ik bijna zeggen, en het is een gevoel dat ik niet als iets anders kan plaatsen (en ik ben behoorlijk tuned-in met mijn lichaam) 🤔❤️

10 dagen geleden

Reactie op NinaLu

Trouwens nog een vraag, hier zijn moeders met meerdere kindjes, kan het zij ...
Ik lees dat ook vaker. Zelf iemand met 10 en 11 weken. Af en toe heb ik ook geplop diep op een plek wat niet mijn darmen zijn maar heel zeker ben ik er niet van. Hier ook vierde kindje op komst.

9 dagen geleden

Reactie op Lisa_forum

Wat leuk dat de kinderen mee zijn gegaan. Dan wordt het ook tastbaarder voo ...
Ik kreeg vandaag een goede uitslag van de Nipt (afgelopen woensdag geprikt). Toch een opluchting. Hebben anderen ook al hun uitslag?

9 dagen geleden

Reactie op Isolde85

Ik kreeg vandaag een goede uitslag van de Nipt (afgelopen woensdag geprikt) ...
Ooh wat goed zeg, wat een geruststelling 🙏🏽

8 dagen geleden

Reactie op Isolde85

Dat zal zeker een opluchting zijn. En wat een snelle uitslag. Ik heb donderdag bloed laten prikken en hoop dan ook dat ik de uitslag deze week nog krijg. Ben er toch wel wat zenuwachtig om.

8 dagen geleden

Reactie op Isolde85

Oh wauw wat fijn zeg! Ik heb vorige week di laten prikken en hoop zo dat ik snel wat hoor, toch beetje spannend.

8 dagen geleden

Hier werd ik gisterochtend gebeld. Precies een week nadat ik hebt geprikt. Gelukkig alles goed. Was inderdaad een enorme opluchting

8 dagen geleden

Haaa hier ook een toekomstige moeder van 38. Geheel ongepland zwanger geworden. Sinds ongeveer drie maanden aan het daten. Gelijk bij de eerste keer seks was het raak, ondanks de morning after pil... Het was dus echt schrikken voor mij, een maand lang heb ik alle opties overwogen. Maar weghalen kon ik gewoon niet, dit leven wil blijkbaar heel erg graag :) Een week geleden besloten om er gewoon voor te gaan! M'n date is ondertussen m'n vriend geworden, we gaan wel zien waar het schip strand maar het voelt gewoon goed! Afgelopen maandag (gister dus) de eerste echo gehad, alles was perfect! Bijna 9 weken, dus nu kan ik eindelijk echt blij zijn! Het wordt mijn eerste kindje, dus spannend maar erg leuk :)

8 dagen geleden

Reactie op Fay-Loef

Haaa hier ook een toekomstige moeder van 38. Geheel ongepland zwanger gewor ...
Welkom bij de club! En wat een verhaal! Heel mooi dat jullie er samen voor gaan! Fijn dat het tot nu toe zo goed gaat!