24 Baby logo
Zwanger worden
Zwanger worden
Vruchtbare dagen berekenen
Tips om zwanger te worden
Kinderwens & voorbereiding
Zorgverzekering kinderwens
Sluiten
Zwanger
Zwanger
Zwangerschapskalender
Uitgerekende datum berekenen
Geboorte
Baby uitzetlijst
De eerste symptomen
Zorgverzekering zwanger
Sluiten
Baby
Baby
Babykalender
Babymaten
Wanneer doorslapen?
Borstvoeding
Zorgverzekering baby
Sluiten
Babynamen
Babynamen
Meisjesnamen
Jongensnamen
Sluiten
Forum
Forum
Inloggen
Groepen
Geboorteclubs
Sluiten
Snel naar
Zwangerschapskalender
Babykalender
Babynamen
Forum
Inloggen/Registreren
Inloggen
Geboorteclub juni 2025 Geboorteclubs

7 maanden – blijft fles weigeren na mond-hand-klauw & tandjes, wat nu

Laura 199

vorige maand

Hallo allemaal, Ik hoop via hier wat advies of ervaringen te krijgen, want we maken ons toch wel zorgen. Onze zoon Alexander (7 maanden – 75 cm, 9 kg) kreeg op 3 januari koorts (38,5). We zijn naar de kinderarts gegaan en daar werd mond-hand-klauwzeer vastgesteld, samen met vier bovenste tanden die tegelijk doorkwamen en een ontstoken tandvlees. De uitslag zat enkel in zijn mond, niet op handen of voeten. Sinds dat moment weigert hij elke fles. Echt alles hebben we geprobeerd: verschillende flessen, spenen, bekers, tuitbekers, cups… maar niets lukt. Hij duwt alles weg of begint te huilen. Van 3 januari tot nu (12 januari) hebben we hem enkel met de lepel kunnen voeden. Hij eet wel: • fruitpap • yoghurt • groentepap De eerste dagen hebben we zelfs melk met een spuitje gegeven om uitdroging te voorkomen. Dat was echt overleven. Nu zie ik persoonlijk niets meer in zijn mond: geen wondjes, geen roodheid, geen ontsteking meer zichtbaar. Maar toch blijft hij zijn fles volledig weigeren. Het probleem is dat hij natuurlijk nog melk nodig heeft op deze leeftijd. Havermout mengen met melk en met de lepel geven lukt helaas niet, dat lust hij totaal niet. Ik voel me zo machteloos en wil mijn kleintje gewoon helpen. Ik ben bang dat hij belangrijke voedingsstoffen mist door het weigeren van de fles. Heeft iemand dit ook meegemaakt na mond-hand-klauwzeer of bij doorkomende tandjes? Is dit een fase? Hebben jullie tips of alternatieven die wél gewerkt hebben? Alle ervaringen, adviezen of geruststelling zijn heel welkom 🤍 Alvast bedankt voor het lezen.

Geboorteclub juni 2025

0
Ontdek nog meer via de 24baby app
Volg ons
Over onsContactAdverterenPrivacybeleidHuisregels24baby.be
© 24baby.nl b.v.