Hoi lieve dames,
Omdat ik laborant ben kan ik tijdens de zwangerschap de labvaardigheden niet verrichten.
Ik heb het voorafgaand de zwangerschap besproken met de bedrijfsarts dus ik weet wat mijn rechten zijn.
Toen ik bij 4 wk vertelde aan mijn leidinggevende dat ik zwanger was zei hij dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat hij me gaat helpen.
Nu ben ik 8 wk en begon ik vandaag met mijn leidinggevende over aangepast werk en of er mensen zijn die in de tussentijd mijn werkzaamheden kunnen uitvoeren (het grote deel kan ik zelf via de computer doen, gaat puur om wat handelingen op het lab). In plaats van dat hij met ideeën kwam, vertelde hij dat hij het ook niet wist. Hij zei dat hij me niet laat vallen, maar zei wel dat ik zelf vervanging moet regelen. En dat hij niemand gaat aanwijzen dus het is mijn verantwoordelijkheid of mensen mij willen helpen of niet.
Nu is de kans groot dat er 1 of meerdere behulpzame collega’s zijn. Maar volgens de wet is hij verplicht me te faciliteren. Ik vind het dus vreemd dat hij de verantwoordelijkheid bij mij legt.
Heeft iemand van jullie advies? Ik wil het in ieder geval gaan aankaarten bij de adviseur van mijn afdeling.
Liefs