9 Reacties

6 dagen geleden

Is het ernstig ? Dan kan je eventueel naar een fysio of osteopaat voor de voorkeushouding en anders trekt t wss vanzelf bij zeker nu hij niet meer standaard ligt en steeds actiever wordt

6 dagen geleden

Komt vast helemaal goed. Ik zou alsnog even een fysio laten meekijken, die kan ook tips geven. Is geloof ik gratis. Duurt soms even voordat t bijtrekt maar je bent er op tijd bij. Je zou ook het bedje soms kunnen omdraaien of hem andersom in bed leggen voor de afwisseling.

6 dagen geleden

Via consultatiebureau kan je doorverwijzing regelen naar de fysio, is gratis. Hebben wij ook gedaan. Aantal sessies gehad maar achteraf misschien toch niet nodig omdat ze super sterk was en goed genoeg beide kanten op kon. Maar even meekijken kan geen kwaad

6 dagen geleden

Hoi! Wij hebben dit ook gehad en ik wil je niet bang maken, maar het is nooit meer goed gekomen. Ik heb toentertijd echt alles geprobeerd, fysio, osteopaat, kussentjes, zijligkussen, oefeningen , bedje draaien. Hij lag altijd alleen maar op die kant. Mijn tip. Laat hem op zijn buik slapen. Kan prima met deze leeftijd. Wij hebben enorm veel spijt dat we dat toen niet gewoon gedaan hebben.... je kan er niets aan doen als ze zo ongelofelijke sterke voorkeur hebben, maar het beste resultaat naar een rond hoofd haal je in de nacht. Enige tip die ik je kan geven. Zet hem op!

6 dagen geleden

Onze baby had ook een voorkeurshouding en heeft een afgeplat hoofdje. Zijn ene oor staat hierdoor een stuk verder naar voren dan het andere. Hier ben ik met 4 weken oud naar de kinderfysiotherapeut gegaan en dit heeft veel geholpen! De afplatting is een stuk minder geworden! Helaas zullen zijn oren nooit meer symmetrisch worden, maar dit is iets wat je alleen ziet als je het weet. Straks als hij een bos haar heeft denk ik dat er niets meer van de afplatting te zien is. Zolang de schedelplaten nog bewegen kan er verbetering in komen heb ik begrepen. En zeker als ze minder vaak liggen en steeds meer op de buik lf zittend gaan doen, wordt het nog beter. Qua buikslapen ben ik het niet eens met bovenstaand advies. Het kan weldegelijk nog gevaarlijk zijn. En een voorkeurshouding zal ook op de buik blijven waardoor afplatting van de kaak of jukbeen kan gaan ontstaan. En ik denk dat je kindje later minder last heeft van een afgeplat achterhoofd dan een afgeplat vooraanzicht. Het consultatiebureau kan je doorverwijzen naar een kinderfysiotherapeut.

5 dagen geleden

Dank voor jullie reacties! Ik vind het nu nog niet heel ernstig, maar wil liever niet dat het erger wordt natuurlijk.. je ziet nu duidelijk dat de rechterkant van zn hoofd van achter naar voor platter afloopt. Hij slaapt overdag wel graag en goed op z鈥檔 buik, maar voor de nacht hebben we tot nu toe altijd op de rug gehouden. Ik denk dat zodra hij kan rollen hij ook wel op z鈥檔 buik wil slapen in de nacht. Misschien helpt dat inderdaad omdat hij daar wel afwisselt van kant. Dus ja hoe sterk is de voorkeurshouding kan je je afvragen? Vandaag toevallig een afspraak bij het CB dus ga is vragen naar een fysio.

5 dagen geleden

Reactie op SterkeBeuk900259

Dank voor jullie reacties! Ik vind het nu nog niet heel ernstig, maar wil l ...
Het CB zal je ook vertellen hoe ernstig de afplatting is en of je er iets mee moet.

5 dagen geleden

Reactie op Oktomom

Onze baby had ook een voorkeurshouding en heeft een afgeplat hoofdje. Zijn ...
Een afgeplat gezicht komt eigenlijk niet voor. Dit komt omdat de schedel platen los zijn het eerste jaar, zodat de hersenen kunnen groeien en ook heeft het als doel om makkelijker door het geboortekanaal te kunnen. Na een jaar zijn ze volgroeid en zit het vast. In het vooraanzicht is dat niet het geval. Dus dat zal echt niet gebeuren. Ik begrijp dat mijn advies wellicht spannend kan zijn. Daarom is het ook een tip. Doe ermee wat je wilt natuurlijk. Maar dat zou ik doen. Sterkte/succes !

14 uur geleden

Het CB vond het mild en zei dat het waarschijnlijk nog wel bijtrekt omdat hij steeds minder ligt. Toevallig ligt meneer ineens wel regelmatig op links te slapen (in de avond als ik op de camera kijk..). Zal wel goedkomen dus! Hou het wel in de gaten als het evt wel erger wordt. Dank voor al jullie reacties! 馃檹