229 Reacties
2 maanden geleden
Ik zal dan ook maar even aftrappen gelijk!
Ik ben dus 27 kilo aangekomen tijdens zwangerschap (echt erg als ik t zo opschrijf🤣) waarvan er 20 al weg zijn en nu nog 7 kilo tot mijn startgewicht voor de zwangerschap.
Ik ben begonnen met sporten toen ik 3 maanden pp was. Nu doe ik dagelijks home workouts en probeer gezond/gevarieerd te eten.
Maar na die 7 kilo ben ik er nog niet. Ik ben nl. best aangekomen voor de zwangerschaps ivm fertiliteitstraject. Was zeer stressvol waarin ik hormonen moest spuiten die zowel fysiek als mentaal invloed hadden op mij.
Ik moet dus echt nog flink afvallen hierna, maar ben al heel blij als de zwangerschap kilotjes al weg zijn!
2 maanden geleden
Oef met mij nog niet zo goed, ik was 12 kilo aangekomen waarvan er maar 6 vanzelf weg is gegaan. Elke dag in de spiegel kijken en mijn hangbuikje zien vind ik moeilijk. Nu “wil” ik sporten om af te vallen maar heb er geen energie voor naast werk en zorgen voor mijn baby en gezond eten schiet er om het zelfde slechte excuus regelmatig bij in 😁 maar ik wil vanaf november er echt serieus mee aan de slag. Dan werk ik een maand en hoop ik mijn draai iets meer te hebben gevonden weer. En opzoek naar doorzettingsvermogen 😅.
Ik heb diep respect dat jij al 20 kilo kwijt bent!
2 maanden geleden
Nou niet goed. Ik was 14 aangekomen in de zwangerschap, na de geboorte 5 kilo eraf en nu 4,5 maand later weer 15 erbij 🤯 terwijl ik gewoon heel normaal eet, weinig snacken en weinig suiker. Gewoon normaal. Word er een beetje moedeloos van
2 maanden geleden
19 kilo aangekomen.. bijna 10kg eraf maar nu blijf ik stabiel.. wil nog 10kg eraf. Was al bezig met gewicht eigenlijk direct na bevalling.. ben bijna 4 maanden verder..
Gewicht voor zwangerschap was 58. Zal er alles voor over hebben om daar onder te komen 😭😭😭
2 maanden geleden
Begon met 68 kilo was het jaar voor de zwangerschap 20 kilo afgevallen. Ik was hoogtepunt zwangerschap 86 kilo en ben nu 73.5 ik wil de laatste 5 kilo graag kwijt maar blijf beetje steken op t zelfde gewicht. Ik geef borstvoeding maar vreet eigenlijk alles wat los en vast zit. Ben vanaf gisteren wel begonnen echt op mn eten weer te letten. Sporten moet ik wel weer oppakken, wandel wel 1 uur per dag.
2 maanden geleden
Oij ik kan ook motivatie gebruiken. Eerst door HG heel veel afgevallen maar uiteindelijk alsnog meer dan 20 kilo aangekomen. Daarnaast beel weinig kunnen bewegen. Nu door de borstvoeding blijf ik steeds honger hebben en ook niet perse gezonde keuzes maken. Ik wil nog 13 kilo kwijt minimaal. Eigenlijk wel 15. Het is na de vorige zwangerschap ook gelukt maar wel pas vooral nadat ik gestopt was met borstvoeding. Nu wil ik eigenlijk liever nu al wat afvallen. Ik sport nu 1 keer in de week en wil graag wel 2 a 3 keer sporten maar na enorme fluxus de energie nog niet echt. Wel wandel ik alweer stuk meer ook en voel ik me wel steeds een beetje beter. Maar wat gewicht kwijt zou daar ook wel mee helpen om me fitter te voelen. Bij mij zit het hem denk ik vooral in minder en gezonder eten wat ik nu kan doen. Meer sporten lukt nog even niet qua energie en 2 kinderen.
2 maanden geleden
Oh ja top, ik ben van deze zwangerschap alles al kwijt. Alleen van de eerste moet ik nog 4 kg, maar ook nog 4 corona kg dus 8 totaal.
Momenteel lig ik veel op bed ivm de dutjes van de kleine. En ik eet ongezond in het weekend waardoor ik niet afval (maar ook niet aankom).
Door de weeks doe ik aan intermediet fasting wat wel helpt. Maar soms eet ik te laat en heb ik de hele dag honger.
Dus wat eten jullie zo al op een dag?
Nog lekkere simpele avond maaltijden?
2 maanden geleden
22 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Direct 10 kilo afgevallen, maar na een aantal weken was ik weer 3,5 kilo aangekomen 🥲 had die reality check wel nodig. Sindsdien mijn calorieën/eiwitten gaan bijhouden (eet niet meer dan 1500kcal per dag) en sport 2/3 keer per week. In totaal al 15,5 kilo kwijt, doel is om voor het nieuwe jaar de overige kilo’s te zijn afgevallen .. maar voel me al veeeel beter in mijn vel 🙏🏼
2 maanden geleden
19 kilo aangekomen in de zwangerschap. 10 kilo er vrijwel direct af om vervolgens weer 2,5 aan te komen. In de calorietekort eten verpest m’n productie. En van borstvoeding krijg ik alleen maar trek en maak nog niet de juiste keuzes. Ik ga over 2 weken weer aan het werk, dan hoop ik weer wat routine in mijn dagen en eetgedrag te krijgen.
2 maanden geleden
Ik ben 25 kg aangekomen en nu 18 kg kwijt. Voor mijn zwangerschap was ik 68 kg en nu 75. Ik ben 2 maanden geleden gestart met sporten, maar dit ging niet. Daarna bij een bekken fysiotherapeut geweest en nu gaat het wel beter. Ik wil volgende week weer proberen te starten met sporten. Ik sport thuis en vind dat heel fijn.
Ik eet best wel gezond , maar ik blijf steken op 75 kg. Volgens mijn fysiotherapeut houd je dit vet vast omdat je borstvoeding geeft. Hierdoor voel ik me ook niet echt gemotiveerd want waarom zou je al die moeite doen als je toch niet afvalt zolang ik bv geef. Wat vinden jullie?
2 maanden geleden
Wat leuk hier dit topic! Ik volg het andere topic ook maar is nauwelijks bij te houden. Ik ben zo’n 25-30kg aangekomen in mijn zwangerschap (3e kindje). De eerst 10 kilo was er zo af na de bevalling en daar bleef het bij. Dus na 6 weken pp begonnen. Ik ben in het verleden 30 kilo afgevallen dus het was nu soort van nachtmerrie om zo zwaar te blijven. Ik eet vooral koolhydraatarm arm, dit werkt goed voor mij! Ik beweeg daarnaast veel.. dit is mijn lijstje tot nu toe 🤩
Start: 86.9
Week 1: 83.5
Week 2: 82.6
Week 3: 82.5 (vakantie geweest)
Week 4: 81.7
Week 5: 81.7 (menstruatie)
Week 6: 79.8
Week 7: 80.6 (spiraal?)
Week 8: 79.1
Week 9: 78.5
Week 10: 77,6
Week 11: 77,6
Week 12: 76,9
Week 13: 76,3
Week 14: 75,5
Mijn eerste doel was 75 en daar ben ik bijna. Tweede doel is 70 kilo eind van het jaar. Ik woog voor de zwangerschap 72-73kg
2 maanden geleden
Reactie op Bruisend
Oh ja top, ik ben van deze zwangerschap alles al kwijt. Alleen van de eerst ...
Paprika soep met rode linzen
- 2 rode paprika’s
-2 handjes rode linzen
-1 ui
- blikje tomatenblokjes
-bouillonblokje
-400ml water
Paprika en ui even aanbakken. De rest erbij ingooien, aan de kook brengen en 20 minuten laten koken. Daarna met de staafmixer erdoor. Wordt hier ook altijd lekker gegeten door onze dochters!
2 maanden geleden
Begin 1e zwangerschap 58, eindigde op 70. 2e zwangerschap begonnen op 70 en eindigde op 81. Woog heel snel alweer 70kg. Maar verder lukt het nog niet. Geef borstvoeding en heb voeding echt nodig.
2 maanden geleden
Tijdens de zwangerschap 8 kilo aangekomen. Deze waren er vrij snel af. Echter weer 3 kilo aangekomen, sinds 2 weken weer bezig met afvallen en ben nu op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Ik zou graag nog 11,6 kilo kwijt willen....
Ik probeer 2 keer per week te sporten en gemiddeld 8 a 9000 stappen te zetten per dag.
2 maanden geleden
20 kilo aangekomen best snel 15 kilo kwijt toen ik stopte met de bv weer 3 kilo aangekomen, die ondertussen weer kwijt. Maar de laatste 5 lukt gewoon niet… maar ik sportte voorheen 4 x in de week en nu 0. zie gewoon niet wanneer ik dit moet doen.. probeer wel elke dag rondje met de wandelwagen te doen 😅
2 maanden geleden
Zo leuk om jullie reacties te lezen!
Heel herkenbaar wat jullie benoemen. Ik kolf zelf ook nog (niet fulltime) en merk dat dit zelfs impact heeft, laat staan als je fulltime bv geeft of kolft. Je hebt indd meer trek, dorst, je borsten zijn nog altijd veel groter, etc.
Hopelijk lukt t jullie om snel alle kilotjes kwijt te raken, en voelen jullie je beter❤️
2 maanden geleden
ik had jammer genoeg erg snel mn oude gewicht terug. ben nog niet wezen sporten maar wil wel mn buikje weg
2 maanden geleden
Ik kan mezelf op sommige dagen ook echt moeilijk motiveren om iets te doen voor het afvallen. Maar ik heb dus laatst een podcast geluisterd over motivatie en wat mij bij gebleven is dat eigenlijk discipline heel belangrijk is en zodra je iets bereikt hebt (groot of klein) raak je gemotiveerd. Als je het aan je eigen mood overlaat, zul je ongetwijfeld dagen en momenten hebben dat je er echt geen zin in hebt. Maar door het te doen, ook al vind je het niks (dus discipline), ga je je achteraf wel beter voelen, en ben je dus gemotiveerd. Wacht dus niet op je motivatie! Misschien lijkt dit voor de hand liggend, maar voor mij was het echt een eye opener. Als ik bijv geen zin heb om te sporten, zeg ik tegen mezelf: Oke, ik weet dat je geen zin hebt, maar je moet het doen. En dan begin ik heel chagrijnig en niet enthousiast te bewegen, waarna ik tegen het einde heel enthousiast aan het meesporten ben😀 Deze gedachte werkt bij mij dus wel! Hopelijk bij jullie ook💗
De podcast: https://m.youtube.com/watch?v=-MB5VRtduQ0&pp=ygUadGhlIGJhbGFuY2UgdGhlb3J5IHBvZGNhc3Q%3D