14 Reacties
10 maanden geleden
Hoihoi, lastig situatie lijkt mij. Ik ben zelf kraamverzorgende en je kunt maximaal 80 uur krijgen maar dit wordt bijna nooit gegeven. Het hoogste wat je kunt aanvragen en dat is alleen als je borstvoeding gaat geven 49 uur. Bij kunstvoeding 45 uur er kan evt extra geïndiceerd worden als jij slecht herstelt of er iets met je baby niet lekker loopt. Misschien kun je nog iets extra krijgen omdat je andere kindje jong is, als dat zo is?
10 maanden geleden
Hoi!
Ik ben bewust alleenstaande moeder en ook zwanger van de tweede.
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik tot het einde alles zelf gedaan en dat wil ik nu ook gaan doen. Het zal vast wat lastiger worden maar dan doen we het wel in etappes. Lang leve mijn verlof😁.
Ik heb nog geen idee hoeveel kraamzorg ik krijg maar alles is mooi meegenomen. Denk dat het ook erg scheelt als je er relaxed ingaat.
Wat kan doe je en wat niet gaat gaat niet.
1 tip: mocht je er nog geen 1 hebben, koop een robotstofzuiger!!!
James, zo heet onze robotstofzuiger😁, is onze redder in nood! Als ik geen tijd heb of liever de deur uit ga voor leuke dingen dan zorgt James ervoor dat ons huis weer toonbaar is☺️
10 maanden geleden
Reactie op Chantal-88
Hoi!
Ik ben bewust alleenstaande moeder en ook zwanger van de tweede.
Tijd ...
Je hebt ongeveer recht op 10 dagen kraamzorg wat vergoed word door de basisverzekering. Je betaald wel een eigen bijdrage van 5, nog wat per uur per dag wat in totaal op een kleine 300eu uitkomt
10 maanden geleden
Reactie op Malon88
Je hebt ongeveer recht op 10 dagen kraamzorg wat vergoed word door de basis ...
Ik dacht dat je recht had op 8 dagen en dat je bij uitzondering een 9 en 10e dag kan krijgen..
10 maanden geleden
Hi, hier ook een alleenstaande moeder (van de eerste). Je hebt recht op ongeveer 10 dagen kraamzorg wat vergoed word door de basisverzekering met een kleine eigen bijdrage van 5, nog wat per uur per dag wat in totaal uitkomt op een kleine 300eu. De rest moet je volledig zelf betalen. Je kunt maximaal volgens mij 48 dagen krijgen?
Ik heb ook maar een klein netwerk maar ik heb zoiets van I go with the flow. Mijn kind komt eerst en wanneer ze slaapt kan ik wat dingen in het huishouden oppakken. Dat ritme komt vanzelf.
Genoeg moeders voor ons die het voor elkaar hebben gekregen dus ons gaat het ook zeker lukken❤️💪🏽
10 maanden geleden
Reactie op Flowerspink
Ik dacht dat je recht had op 8 dagen en dat je bij uitzondering een 9 en 10 ...
Ik heb menzis en ik heb recht op 10 dagen. Dit was zonder medische indicatie. Ik zou even je zorgverzekeraar bellen, hun kunnen je precies zeggen waar je recht op hebt vanuit je basisverzekering en vanaf wanneer je volledig zelf moet betalen
10 maanden geleden
Reactie op Malon88
Ik heb menzis en ik heb recht op 10 dagen. Dit was zonder medische indicati ...
Het hangt niet alleen af van je zorgverzekeraar. Je hebt er recht op tot 6 wk na de bevalling (wettelijk) maar idd max aantal uren. Minimaal 24.
Alleen je kraamzorginstantie bepaalt de verdeling van die uren. De meeste houden 8 dagen aan. Dus ook daar navraag doen!
10 maanden geleden
Reactie op Malon88
Hi, hier ook een alleenstaande moeder (van de eerste). Je hebt recht op ong ...
Bij mijn eerste heb ik echt geen 10 dagen gehad!! Volgens mij had ik toen 3 hele dagen en 2 halve. Wel 2 dagen daarvoor in het ziekenhuis verbleven vanwege een keizersnede maar dan nog geen 10 dagen. Ligt er ook aan hoeveel ruimte de kraamzorg heeft.
Moet ook zeggen dat ik er niet op zit te wachten om zoveel dagen kraamzorg te krijgen.
En wat betreft die eigen bijdrage, ligt eraan hoe je verzekerd bent want deze kan vanuit je aanvullende verzekering vergoed worden.
10 maanden geleden
Reactie op wesa
Het hangt niet alleen af van je zorgverzekeraar. Je hebt er recht op tot 6 ...
Ik heb het over dagen die vergoed worden met alleen eigen bijdrage. Je kunt meer krijgen maar dan betaal je ook het volle pond voor die dagen. Ook is dit per zorgverzekeraar verschillend
10 maanden geleden
Ik werkte tot voor kort in de kraamzorg. Je krijgt 8 dagen kraamzorg. Alleen als het echt nodig is krijg je een negende en zo nodig een tiende dag. Dit gebeurd alleen wanneer het bijvoorbeeld nog niet helemaal goed gaat met de baby of met de moeder qua gezondheid. Dus voor extra controles en dergelijke. Ze blijven niet extra dagen puur voor het huishouden.
10 maanden geleden
Reactie op mommyb
Ik werkte tot voor kort in de kraamzorg. Je krijgt 8 dagen kraamzorg. Allee ...
Dit had ik inderdaad! Vorige keer een zware bevalling gehad en daardoor had ik recht op extra dagen, ook omdat ik borstvoeding wilde geven en dat nog niet helemaal lukte. Ik had mazzel dat de kraamorganisatie ruimte had.