22 Reacties

vorig jaar

Nummer 1: doomoo aerosleep nestje Gaf veel geborgenheid en aerosleep erin gaf ons rustigere nachten. Baby sliep ermee tussen ons in in bedje. Een gewoon babynestje is gevaarlijk. Nummer 2: eender welk whitenoise apparaatje! Kalmeert fel. Nummer 3: lampje met rood licht. Kalmeert de oogjes (en mama hahaha)

vorig jaar

Onze nr 1 was een humpy dumpy pas te gebruiken vanaf goede zit maar wij zijn vaak weg naar plekken waar geen kinderstoel aanwezig is nu met 2 jaar word die nogsteeds wekelijks gebruikt ☺️ Nr 2 zijn toch echt rompertjes van de hema. Zo veel geprobeerd maar hema blijft het beste. Nr 3 is bij ons de numsy die word dagelijks gebruikt ☺️☺️
Grappig dat jullie beide een whitenoise apparaat benoemen. Ik had er nog nooit van gehoord of gezien 😊

vorig jaar

1. Cheeky wipes - wasbare vochtige doekjes in combinatie met liniment. Gemakkelijk om billetjes te reinigen en minder agressief voor die kwetsbare billetjes 2. Een rood nachtlampje voor de nachtvoedingen en luierwissels. 3. Voedingskussen: handig voor de voedingen, maar ook om baby beetje rechtop te leggen bij reflux. Wij hadden een baby die veeeeel melk terug gaf en konden ze 2u na de voeding niet plat leggen. Life saver geweest hier.

vorig jaar

1) Doomoo aerosleep nestje! Had er zelfs twee haha. Zijn echt top dingen en gewoon babynestje is niet luchtdoorlatend. 2) Numsy white noise apparaatje 3) ik had zelf een zoutlampje naast mijn bed voor de nachtvoedingen. 4) overslag rompers en kleding. 5) als je bv wilt geven: gun jezelf een cursus bij een lactatiekundige!!!!

vorig jaar

Reactie op EnergiekeVlakte448068

Grappig dat jullie beide een whitenoise apparaat benoemen. Ik had er nog no ...
Je gaat ook niets aan de top 3 van iedereen hebben vrees ik! Want ik raad een White noise dus echt absoluut af! Ik weet dat ik daarmee in de minderheid ben maar ik ken te veel ouders waarbij de kindjes afhankelijk zijn geworden van dat ding. Wij zijn er nooit aan begonnen. We hebben nooit een uitgebreid slaapritueel bedacht maar gewoon neerleggen en weltrusten zeggen. Resultaat is dat onze zoon een perfecte slaper is die werkelijk overal kan slapen en niet afhankelijk is van lampjes, geluidjes of rituelen. Maar ieder haar keuze hierin! In mijn top 3 staan ook weer dingen die anderen totaal waardeloos vonden: 1. Een goede fleswarmer! Zeker als je borstvoeding geeft en af en toe gekolfde melk wil geven. Moedermelk mag je namelijk niet in de magnetron oid verwarmen en een fleswarmer is snel en betrouwbaar + je kan de fles in de warmer zetten met je baby in de hand. 2. Een goede draagzak. Vooral de eerste weken vond ik dat super fijn! Mijn baby had veel krampen en het enige waar hij van ontspande was lekker tegen mama of papa aan. In de draagzak viel hij snel in slaap en ik kon doen wat ik wilde. 3. De OXO billendoekjesverdeler!!! Dit is een beetje een duur ding maar zo je geld waard! Hiermee pak je met 1 hand 1 billendoekje en niet het halve pak.

vorig jaar

1. Een aantal grote hydrofiele doeken. Vooral voor in bad gaan/ onder de douche. Worden hier met 1,5 jaar nog steeds gebruikt. 2. Hema rompers, alle soorten, echt de aller fijnste! 3. Flessendroogrek. Net wat je mooi/praktisch vind, maar hier tot een jaar gebruikt. 4. Als je borstvoeding wilt/kunt geven, dan fijne topjes voor jezelf. Zit heel fijn, want je borsten die exploderen op een gegeven moment echt en dan is wat extra druk heeeel fijn! Ik zweer bij de voedingstops en bh’s van de H&M.

vorig jaar

Reactie op Oktomom

Je gaat ook niets aan de top 3 van iedereen hebben vrees ik! Want ik raad e ...
Mijn zoontje heeft er aan het begin veel aan gehad. Inmiddels is het hier niet meer nodig white noise.. hij slaapt ook heel snel in en weinig problemen met dutjes. Dus dat is zeker niet altijd waar dat ze afhankelijk worden. Ik denk zeker wel dat je wat kan hebben aan de top 3 van anderen al is het alleen maar voor inspiratie! 😊

Reactie op Pippa2416

Mijn zoontje heeft er aan het begin veel aan gehad. Inmiddels is het hier n ...
Precies 😊! Het gaat echt om de inspiratie. Wanneer je voor het eerst moeder wordt zie je echt veel winkels met ontzettend veel keuze. Vanuit alle hoeken hoor je toch goede tips - meegroeirompers, sokjes die niet afzakken - waar zeker inspiratie uit gehaald kan worden.

vorig jaar

Voor mij waren de beste aankopen wat ik mij nog kan herinneren bij mijn dochter: - een draagdoek - Weleda billencrème - puckababy inbakerslaapzak voor de eerste maanden - lanoline zalf voor tepelkloven - een schapenvachtje om op te slapen, het weerde vooral de muggen af in de zomer 😄
Mijn eerste is inmiddels bijna 9 jaar, nu zwanger van de tweede. Veel wat nu in andermans top 3 staat was 9 jaar geleden nog niet enorm bekend, maar lijkt me voor de tweede nu wel handig 😊 Mijn top 3 bij mijn zoontje was toch wel; 1. Van die XL hydrofieldoeken. Ik vond badcapes en badjasjes maar onhandig en bleven ook niet echt zacht. Merkte dat ik de kleine hydrofieldoeken gebruikte als spuuglap en de grote voor het badderen enzo. 2. Swaddle van (destijds) swaddleme, mijn zoontje was een onrustige slaper en maakte zichzelf wakker met zijn armpjes. Dit maakte echt een wereld van verschil. 3. Draagdoek, heerlijk je handen vrij en toch je kindje geborgen bij je.

vorig jaar

Overslagrompers (maar dat is heel erg persoonlijk, want sommige moeders vinden het zwaar onhandig haha). Mijn vriend vond het fijn dat ie niks over het hoofd hoefde te doen, dat vond ie namelijk spannend. Een grote co-sleeper. Onze co-sleeper is groter dan wieg formaat, hierdoor kon ons zoontje lang bij ons op de kamer slapen. Tevens kon de co-sleeper schuin staan, wel fijn na een voeding. Joolz Geo3 wij zijn ontzettend blij met onze kinderwagen, hij heeft een XL boodschappenmand, fijne wielen, is verstelbaar en kan omgebouwd worden naar duo wagen (handige optie nu we weten dat onze tweede eraan komt). Bonus: box met lade. Zo handig om een deel van de spullen uit het zicht op te bergen.

vorig jaar

Ik vond juist de rompers van Zeeman de allerliefste. Lekker lang en smal, net als ons kindje. Wij vinden een BabyBjörn wipstoel heel fijn. En onze Joolz Geo2 kinderwagen (wordt al 4 jaar gebruikt, nu vooral om boodschappen te doen). En onze wasbare luiers vinden wij ook ideaal, nooit poepexplosies want de poep blijft in de luier in plaats van in de romper en de rest. Een goede draagzak is ook essentieel, wij hebben een draagconsult gedaan om een fijne draagzak te vinden die voor ons beiden fijn draagt. Wat voor ons niet werkte: co-sleeper. Ik werd gek van alle slaapgeluiden van ons kindje en sliep daardoor zelf niet. Dus die sliep vrij snel op z'n eigen kamer. De box hebben we ook weinig gebruikt. We speelden liever op het kleed op de grond (vloerverwarming). En een karrevracht aan babyspeelgoed is ook zo goed als ongebruikt. Een pannenlikker van Ikea was all time favorite. Zo'n schattig tentje werkte hier ook niet. Kind rolde met tentje en al de kamer door.

vorig jaar

Reactie op Flowerspink

Overslagrompers (maar dat is heel erg persoonlijk, want sommige moeders vin ...
Om niet in de herhaling te vallen met de andere top3 hieronder. Even wat anders. 1. Een schommelstoel in babykamer voor voedingen en in slaap wiegen 2. Boven een extra kleine wipstoel zodat je kan douchen terwijl de baby daar in ligt 3. Sokjes van de kruidvat, die blijven goed zitten. Veel andere merken glijden af.

vorig jaar

Reactie op mk1234

Om niet in de herhaling te vallen met de andere top3 hieronder. Even wat an ...
Oja die sokjes!! Echt een aanrader!

vorig jaar

Reactie op Flowerspink

Overslagrompers (maar dat is heel erg persoonlijk, want sommige moeders vin ...
Ik vond overslagrompers voor de ‘platte babyfase’ ook heel handig! Ook erg blij met de Joolz Geo 3

Reactie op Flowerspink

Oja die sokjes!! Echt een aanrader!
Ja die sokjes kwam ik ook mega vaak tegen. Ik ben ook heel benieuwd naar ervaringen m.b.t. de baby brezza

vorig jaar

1. Numsy white noise... hier geen gewenning en dochter van 3 slaapt er noodgedwongen nog steeds mee (mega luidruchtige buren en gehorig huis), maar kan ook prima op opvang/logeren zonder slapen. 2. Overslagrompers/alle soorten rompers van de Hema! Super stretch, blijven mooi, gaan lang mee, 60 graden wasbaar en mag in de droger. 3. Weleda calendula billencreme maar eigenlijk de hele weleda calendula babylijn! Zacht, helend, natuurlijk! Douchekranen wordt hier nog steeds gebruikt door onze 3 jarige dochter. 🧚🏻‍♀️ hopelijk heb je wat aan alle tips want is echt persoonlijk. persoonlijk. Zo vonden wij de BabyBrezza, een speciaal stoomapparaat met pureerfunctie (hier gewoon stoommandje en staafmixer toen..of potje (ja loedermoeder ben ik haha)) en een flessenwarmer echt een verschrikking. Dat komt er nu bij de 2e niet meer in. 😂

vorig jaar

Reactie op Amomb

1. Numsy white noise... hier geen gewenning en dochter van 3 slaapt er nood ...
Douche crème van Weleda wordt hier nog steeds gebruikt*

vorig jaar

- hema bamboo rompers (overslag!!) - hydrofiele doeken (de XXL gebruik ik na 3,5 jaar nog steeds) - white noise numsy (fijn als je kind een goede slaper is maar slapen kun je niet dwingen dus dit is wel degelelijk voor heel veel kindjes een vertrouwd geluid)