8 Reacties

3 dagen geleden

Hee! Wat vervelend dat je zoveel stress hierdoor ervaart, maar ik snap het zeker! Wij hebben ook een tijd gehad dat onze kleine niet wilde slapen. We hebben toen gebruik gemaakt van de Rockit. Deze kun je bevestigen aan de wandelwagen, buggy of bedje, waardoor het op en neer wiegt. Mogelijk valt hij dan wel in slaap? Verder zou ik proberen om vooral rustig te blijven. Je kindje voelt de paniek ook. Misschien is een extra fruit/groente hapje voor de reis of een snackje zoals maisfingers ook fijn, waarna je baby’tje met een vol maagje in slaap kan vallen

3 dagen geleden

Mijn ervaring met vliegen met jonge kindjes is dat het wel goed komt! Zeker in het vliegtuig! Lekker tegen mama aangeplakt en een vliegtuig is de ultieme White noise! Maar ik snap je wel hoor! Je hebt er voor je reis niet meer zo veel aan maar wellicht helpt het je om eens een slaapcoach in te schakelen. Als je kindje leert om beter zelfstandig in slaap te vallen dan geeft het jou ook meer rust en vrijheid.

2 dagen geleden

Draagzak?😁

2 dagen geleden

Hé hoi! Wat heerlijk dat je een paar dagen met je mama en kindje weg gaat. En wat is het jammer dat het eigenlijk dan nu zoveel stress met zich mee brengt. Maar heel begrijpelijk hoor. Zag al verschillende tips. Misschien is het nog fijn om dekentjes of hydrofiele doeken die je gebruikt naar jouw te laten ruiken. De ‘geur’ van mama voelt veilig en vertrouwd, zeker in een onbekende omgeving. Ik wens je veel plezier en hoop dat je hele leuke dagen gaat hebben.

2 dagen geleden

Ik ben met de oudste al vaak wezen vliegen, het komt echt wel goed 🫶🏻. Vanuit mezelf denk ik (nu) altijd ‘als ze echt moe zijn, dan slapen ze overal als je ze helpt’. Onze oudste viel ook nooit in slaap in de buggy, auto of in de draagzak, maar op vakantie of weekenden weg was dit een uitzondering. Ze zijn zelf ook onder de indrukken van alle nieuwe dingen, dat houdt ze vaak wel wat meer afgeleid. Hoevaak ik wel niet terug liep naar ons huisje voor zijn slaaptijd en hij de voordeur niet eens haalde 🤣. In slaap voeden kan overal en al wiegend ook. Wat je zou kunnen doen - om het te ervaren - dat je dit weekend een dutje ergens anders doet of dat je gewoon even een rondje gaat lopen. Ook moet jezelf leren het gehaatste gevoel los te laten en gewoon zien hoe het loopt. Ik was bij mijn eerste ook snel bang als het om de slaaptijden ging, nu bij onze tweede denk ik ‘oh god waarom ben ik zo streng geweest?’. Kleintjes zijn heel flexibel en ze kunnen meer aan dan je denkt soms. Heel veel plezier in Londen!

2 dagen geleden

Zal ik je een geheimpje vertellen? Het is best oké als je baby een dagje wat minder slaapt. 😉 Dus hoop gewoon op niks. Ieder moment dat hij in slaap valt is mooi mee genomen en eerste wat je doet in de hotelkamer is lekker met hem slapen en bij komen! Jij relaxt = bay relaxt
Herkenbaar, maar wat hier ook al gezegd wordt: als ze echt moe zijn dan slapen ze wel. Mijn oudste is met 13 maanden mee geweest naar Turkije. Die is toen bijna 8 uur wakker geweest en viel op het toilet in Turkije op het vliegveld eindelijk in slaap. Zoveel stress om gehad want 'ze moet slapen', doe het jezelf niet aan. Probeer dat los te laten en gewoon te genieten. Ik zou wel een draagzak aan doen en dan wel naar je toe gericht. Dan ziet je baby minder, minder prikkels en wel geborgen bij jou, meer kans op slaap. Een buggy en draagzak naar voren (is sowieso niet ergonomisch) geeft veel prikkels en daardoor kan een baby ook moeilijk in slaap komen. Mijn jongste slaapt buiten de deur ook een stuk slechter omdat ze vanalles ziet, wilt zien en hoort. Waar ze thuis makkelijk 3 uur slaapt en telkens maar 1 uur wakker is, is ze buiten de deur juist 3 uur wakker en slaapt ze 20 minuten. Het zij zo.

18 uur geleden

Dit ook bij de oudste gehad, was mega lang wakker maar alles was zo interessant dus niet gehuild en uiteindelijk aan de borst in slaap gevallen. Nu 2e baby precies andersom haha, slaapt erg slecht in bed en heel goed onderweg