16 Reacties
18 uur geleden
Ik denk dat je zelf het beste weet wat je kunt hebben en waar je grens ligt. Ik drink zelf helemaal niet, mijn man heeft laatst een etentje gehad met wijnarrangement. Maar toen hij thuis kwam meteen water gedronken en gewoon 's nachts de luiers gedaan 💪
18 uur geleden
Jullie zouden dan samen drinken? Dan zou ik het houden bij 1 drankje. Ik drink eigenlijk nooit en mijn man ook amper, hij drinkt alleen op een feestje wel eens een biertje. Als ik nuchter ben maakt het niet veel uit als hij er 2 of zelfs 3 zou drinken. Ik neem dan de zorg over die avond. Op vakantie hebben we samen wel een cocktail gedronken maar dan namen we er beide niet meer dan 1.
18 uur geleden
Reactie op OplettendeReiger173453
Jullie zouden dan samen drinken? Dan zou ik het houden bij 1 drankje. Ik dr ...
Nee ik drink sowieso geen alcohol maar mn man wil in het weekend snachts ook de kleine verzorgen zodat ik niet elk weekend de zorg in mn eentje heb maar we verschillen dus van mening van hoeveel hij er dan zou kunnen drinken.
Hij kan best goed tegen drankgebruik maar dan nog 🙈
18 uur geleden
Ik ben 1,67 en drink nooit. Mn man is 2 meter en is wel wat gewend ondanks dat hij niet vaak drinkt. 1 drankje voelt bij mij als 1 fles. 3 drankjes bij hem is niks. Dus is beetje appels met peren vergelijken.
Maar zolang hij nog mag rijden kan het. Ik zou voor mezelf de grens op 1 zetten (maar heb dus al sinds de zwangerschap niet meer gedronken).
18 uur geleden
Liever 0, in overleg 1 of 2 drankjes. M’n vriend vraagt hier wel eens of ie een biertje mag, niet zozeer dat ie dat alleen met mijn toestemming mag maar meer van dat ie niet iets in de planning over het hoofd ziet, of ik me oké voel zelf en oké met zijn drankje. Dus meestal kan dat wel.
17 uur geleden
Ik denk dat een paar drankjes prima kan, helemaal als je zelf nuchter bent, dan kun je goed een oogje in het zeil houden en als hij dan wel te veel gedronken heeft, kun je altijd ingrijpen denk ik dan. Zolang hij goed kan lopen en nog alert is, kan er vast wel verantwoordelijk een luier verschoond worden. Of gwn een keer overslaan snachts, zodat jullie allebei niet uit bed hoeven. Al zou ik de baby niet bij jullie in bed laten slapen als er gedronken is, want dan slaap je toch echt anders.
7 uur geleden
Of dus wachten tot eer nuchter bent, 3 uur per drankje later.
Met drugs zero en over alles vooraf afspreken dat de ander 'dienst' heeft en tot wanneer. Nooit 'laten gebeuren' en de ander verantwoordelijk maken.
Hier zijn we echter door hele zwangerschap en borstvoeding bijna alcoholvrij en drank terug drinken valt bij beide niet meer goed, wat een ellende is 1 drankje al voor je lijf eigenlijk...
7 uur geleden
Of dus wachten tot eer nuchter bent, 3 uur per drankje later.
Met drugs zero en over alles vooraf afspreken dat de ander 'dienst' heeft en tot wanneer. Nooit 'laten gebeuren' en de ander verantwoordelijk maken.
Hier zijn we echter door hele zwangerschap en borstvoeding bijna alcoholvrij en drank terug drinken valt bij beide niet meer goed, wat een ellende is 1 drankje al voor je lijf eigenlijk...