16 Reacties

2 dagen geleden

Hier precies hetzelfde. Hoeveel borstvoeding geef jij? Bij mij drinkt ze nog steeds om de 2/3 uur en ik denk kleinere hoeveelheid (100 ml ongeveer denk ik want dat is wat ik kolf). Zou dat niet inmiddels ook meer moeten zijn en dan langer ertussen? Was bij mijn zoon heel anders dus ik lees mee

gisteren

Reactie op OplettendeReiger173453

Hier precies hetzelfde. Hoeveel borstvoeding geef jij? Bij mij drinkt ze no ...
Overdag geef ik idd om de drie uur ongeveer en snachts kom ie ook wel zeker om de drie max vier uur. Dus nog geen hele nachtrust gehad hahah. Ik durf heel eerlijk gezegd niet te zeggen hoeveel hij drinkt want ik kolf niet, hij krijt volledig liev borstvoeding

gisteren

Onze baby zit al vanaf het begin met maaltijden erbij, als de baby wakker is tenminste. We hebben ook een peuter. Maar we worden dus al ruim 6 maanden geobserveerd bij het eten. Natuurlijk kon m’n baby dat meteen nadoen 😂 ik doe Rapley dus geef grote stukken en m’n baby stopt dat goed in de mond. Maar het ontdekken gebeurt ook met de handen en wangen enz. Wij bieden aan als het past, nu denk ik 1x in de drie dagen, soms wel 2 dagen achter elkaar, soms ook bij ontbijt of lunch een broodkorstje (wilde ik eigenlijk pas wat later geven)

gisteren

Hier ook nog steeds nul komma nul interesse 😬 Ook hier zat hij er vanaf het begin gezellig bij, maar meneer doet zijn mond er niet voor open. Zelf iets in de mond stoppen gebeurt wel, maar dan komt hij er ook snel achter dat hij het niet wil en is dat ook klaar. Hij kan ook nog niet zitten, ook niet goed genoeg met steun, dus rapley is sowieso nog niet echt een optie.
Mijn eerste dochter wou er ook echt niks van weten! Pas vanaf 9 maanden wou het een beetje. En het heeft lang geduurd voordat ze echt maaltijden at. Maar ondertussen is ze bijna 4 en eet echt super goed! Eet altijd haar bord met eten leeg en lust bijna alles. Dus het komt wel goed! Zou het niet pushen. Het moet iets leuks blijven en de ene is er gewoon sneller in dan de ander. Mijn jongste dochter kon niet wachten met 6 maanden en eet al hele porties op.

gisteren

Wat ben ik blij dat ik dit topic tegenkom. Mijn dochter is nu 7 maanden en als ik al die filmpjes moet geloven loopt ze flink achter op hapjes. Fruit potjes gaan er wel goed in, groenten iets minder. En zelf gepureerd moet ze al helemaal niks van weten. Ik voelde me echt heel rot omdat ik bang ben dat ze te dun is en niet genoeg voedingstoffen inneemt..

gisteren

Onze dochter eet ook nog weinig. Meestal een paar mini hapjes en dan wordt ze boos omdat ze liever borstvoeding wil. Alleen avocado vind ze super lekker en blijft ze haar mond maar bij open doen.

gisteren

Alsof ik dit zelf geschreven heb. Ik begin er onzeker over te worden. Ben bang dat ik iets verkeerd doe.. maar hier gaat er ook nog niks tot weinig in..

gisteren

Hier staan wat fijne tips voor als je interesse voor eten wil stimuleren bij je kindje: https://solidstarts.com/troubleshooting/?hcUrl=%2Fen-US

gisteren

Het gekke is, is dat ze volgens mij wel interesse toont. Ze zit altijd te kijken hoe wij eten. Maar zodra ik dan met een lepel bij haar mond kom, deinst ze naar achter of houdt ze lippen stijf op elkaar of begint ze te huilen 🥲
Hier een baby van bijna 8 maanden. Fruitjes gaan goed maar groenten en brood etc vind ie allemaal ook nog lastig! Iedere baby z’n eigen tempo. Komt vanzelf goed 😘 gemiddeld beginnen ze volgens mij pas vanaf 10 maanden echt wat beter te eten. Nu gewoon lekker oefenen!
Hier was het ook zo, totdat ik haar van de ene op de andere dag wel mocht voeren nu ze bijna 8 mnd is Ze heeft dan 1 lepel in haar eigen hand, waar ze mee speelt. De andere waar het eten op ligt bied ik aan en helpt ze zelf met haar vrije hand verder naar haar mond. Ook kan ze opeens heel goed aangeven wanneer ze klaar is voor de volgende hap. Ik heb vanaf 6 mnd gewoon bij elke maaltijd wat aangeboden, stukje gestoomde appel, brood, stengel bleekselderij, kippendij, ei, etc. Maar nu alsnog via de lepel haha

gisteren

Reactie op VreedzameZonsverduistering717711

Hier een baby van bijna 8 maanden. Fruitjes gaan goed maar groenten en broo ...
Fruit is hier ook geen enkel probleem! Groente alleen uit de knijpzakjes van de kleine keuken, voor de rest alles geprobeerd, vers, potjes.. noem maar op! Komt vanzelf wel haha! Ik blijf alles gewoon aanbieden. Brood is de ene dag geen probleem, andere dag drama. Go with the flow!
Hier wilde hij ook echt niet! Nu bijna 8 maanden en hij eet een of twee lepeltjes groente. Fruithapje gaat er inmiddels wel zo in sinds een weekje. Vooral niet forceren, ze gaan echt vanzelf eten😊
Hier gaat het ook nog niet zo soepel. Ook bij 6 maanden begonnen en nu een dikke maand bezig. Het enige wat ze nu wel eet is pompoen en banaan, maar die hebben ook lang geduurd (meer dan 8x aangeboden voor ze het begon te lusten). Enige tip die ik heb is dus vaak herhalen😅

9 uur geleden

Hier bijna 8 maanden en ik geen interesse in eten van een lepeltje. Vandaag had een zelf gevuld knijp zakje gegeven (hervulbaar) en dit ging er Ines achter elkaar in. Nu haar zelf gemaakte hapjes hier maar in geven tot ze zelf wat meer met de hand eten binnen krijgt.