44 Reacties

20 dagen geleden

Wij oook! We dachten zelf aan Curacao, maar is misschien te ver weg. Tenerife en Gran Canaria zijn ook opties maar ik weet niet of dat wat is. Op een of andere manier trekt mij dat minder. Alle echte zonvakanties zijn wel echt peperduur in februari zeg!! Ik lees dus graag mee!

20 dagen geleden

Dubai!

20 dagen geleden

Ik lees mee! Ben me ook aan het oriënteren. We wilden voor de zwangerschap naar Zuid Amerika maar dat vind ik nu te ver vliegen. Misschien Egypte?

20 dagen geleden

Reactie op Mayra125

Ik lees mee! Ben me ook aan het oriënteren. We wilden voor de zwangerschap ...
Egypte wordt ook afgeraden omdat je erg ziek kan worden door het eten/water etc… dus ik weet het niet anders dacht ik ook aan Egypte idd!

20 dagen geleden

Reactie op AangenameMarmer529590

Wij oook! We dachten zelf aan Curacao, maar is misschien te ver weg. Teneri ...
Inderdaad! Heel duur. Het liefst wil ik ook naar een verre bestemming maar al meer dan 4 uur wordt afgeraden las ik ivm iets hoger risico trombosebeen..

20 dagen geleden

Reactie op Jootje88

Dubai!
Ja staat ook op mijn lijst! Ben je er zelf ook geweest?

20 dagen geleden

Ik vind Tenerife (hotel Vanilla Garden), of Lanzarote echt aanraders! Persoonlijk vond ik Gran Canaria een minder mooi eiland

20 dagen geleden

Reactie op RoosB✨

Ja staat ook op mijn lijst! Ben je er zelf ook geweest?
Ik ben er geweest toen ik nog geen kinderen had maar wil er zeker naar terug, we overwegen om te gaan met onze dochter die dan bijna 2 is. Onwijs veilig, lieve mensen en heel goed ingericht voor gezinnen/ (zwangere) vrouwen! Zeker als je nog geen kindjes hebt zal ik het aanraden om een dag naar een beachclub te gaan (zoals Bla Bla beachclub). Hele leuke sfeer en onwijs goede service. Er schijnen ook leuke plekjes te zijn waar je met kids heen kan maar dat weet ik nog niet haha.

20 dagen geleden

Ik ben in m'n vorige zwangerschap met 25-27 weken naar Zuid-Afrika op rondreis geweest, kan dat erg aanraden (als is het geen zon-zee-strand vakantie). Lang vliegen viel me erg mee hoor, had alleen compressiesokken aangetrokken, dan is risico op trombose vrijwel weg.

20 dagen geleden

Sal kaapverdie als je voor rust wilt gaan

20 dagen geleden

Reactie op Odette Groen in ‘t Woud

Sal kaapverdie als je voor rust wilt gaan
Zal ik absoluut niet aanraden, wij zijn daad geweest en hadden beiden een dikke voedselvergiftiging te pakken!

20 dagen geleden

Reactie op TripleMash

Ik ben in m'n vorige zwangerschap met 25-27 weken naar Zuid-Afrika op rondr ...
Kan je er meer over vertellen? Hoe zag de planning eruit? Zuid-Afrika lijkt me ook echt heel leuk!

20 dagen geleden

Ik zat inderdaad ook te denken aan Tenerife / Gran Canaria ivm het weer en niet te lang vliegen. Nog niet eerder geweest!

20 dagen geleden

Reactie op Kinderwens🤍

Zal ik absoluut niet aanraden, wij zijn daad geweest en hadden beiden een d ...
Ooh ja wij helemaal nergens last van gehad

19 dagen geleden

Reactie op RoosB✨

Kan je er meer over vertellen? Hoe zag de planning eruit? Zuid-Afrika lijkt ...
We zijn naar Johannesburg gevlogen en daar auto gehuurd. Toen nachten op een Game lodge vlakbij Ohrigstad, toen 2 nachten Blyde River Canyon (echt zooo mooi), toen 2 nachten Tzaneen (die vonden we niet zo spannend) en daarna 6 nachten Kruger Park - daar mag je zowel op safari als met je eigen auto het park in. Prachtig! Hebben alle big 5 gezien en nog veel meer dieren, onvergetelijke ervaring. Enige jammere aan ZA als je zwanger bent js dat je geen wijn mag hahah

19 dagen geleden

Qua canarische eilanden is La Palma ook erg mooi. De groenste van ze allemaal…

19 dagen geleden

Reactie op TripleMash

We zijn naar Johannesburg gevlogen en daar auto gehuurd. Toen nachten op ee ...
Zo leuk! Hoe zit het daar verder met bijv zika virus? En waren de wegen niet hobbelig met Safari? Dank je wel trouwens voor je reactie! 🥰

19 dagen geleden

Reactie op RoosB✨

Zo leuk! Hoe zit het daar verder met bijv zika virus? En waren de wegen nie ...
Zika heb je er niet, wel hele lichte kans op malaria in de zomer (hun winter), die namen wij voor lief, in de winter (hun zomer) is die mug er niet. Wegen waren best prima, wel links rijden maar dat went snel en niet in het donker. In het Kruger park kun je asfalt wegen nemen maar ook zandwegen, die zijn wel iets hobbelige. We hadden een compact SUV gehuurd, die kon day allemaal prima aan

19 dagen geleden

I.v.m. onze kinderwens vielen veel bestemmingen voor ons af, maar Zuid-Afrika was inderdaad mogelijk! Wij zijn begonnen en geëindigd in Kaapstad, via Route 62 en de Tuinroute. In bepaalde maanden (weet niet meer welke) komt namelijk malaria voor rondom het Kruger Park, iets waar wij ook rekening mee hielden. Nu ik zwanger ben, denken we aan Japan.

19 dagen geleden

Reactie op Maria39

I.v.m. onze kinderwens vielen veel bestemmingen voor ons af, maar Zuid-Afri ...
Lokale bevolking hebben al meer dan 10 jaar geen gevallen van Melaria gehoord in hun nieuws. Bijzonder dat wij nog steeds dat advies krijgen hè 🤷🏼‍♀️ Zuid Afrika is inderdaad geweldig! Ben er al 7 x geweest 🥰 Ik vind zelf de gardenroute erg mooi en ook de plaatsjes onderweg leuk. (Ook wel veiliger dan omgeving Johannesburg) Bij Port Elisabeth zit ook het Addo elephant park waar je volgens mij alleen geen leeuwen kunt spotten maar verder echt heel mooi!!!