9 Reacties
vorig jaar
Doen! Vorige zwangerschap gedaan en wat wad het fantastisch! Hebben in J-burg auto gehuurd en twee weken rondgereden (eerste week richting panoramaroute 3x2 nachten, tweede week Kruger park 2x3 nachten, eerste en laatste nacht nabij vliegveld). Waren toen wel in de zomer (hun winter), wanneer muggen minder actief waren. Maar als je je met deet insmeert en lange kleding draagt is het goed te doen. Wel had ik een gele koorts prik gehaald, mijne was verlopen. Als je volledig risicoloos wil qua muggen kun je beter naar zuidkust en regio Kaapstad, daar komt malariamug helemaal niet voor. Als je meer wil weten stuur maar een pb
vorig jaar
Reactie op RoosB✨
Oeh! Zou je je planning kunnen delen en heb je aanraders voor accomodaties? ...
Zeker, alleen was onze reden een bruiloft van een vriendin dus de planning is wel wat anders haha. Hebben 4 nachten Kaapstad gedaan, waarbij we dagje waterfront hebben gedaan, dag kaap de goede hoop tour (hele peninsula ga je dan langs) en dagje botanische tuinen. Sliepen daar in het pullman hotel in t centrum en deden alles met Uber. Daarna door naar Stellenbosch, sliepen bij Webersburg wine estate maar zou dat niet perse aanraden. Wij zaten daar omdat de bruiloft daar ook was. Verder in Stellenbosch een winetour gedaan langs verschillende wijnhuizen ofwel toe zitten kijken hoe m’n vriend allemaal lekkere wijnen proefde 😅 en hebben nog wat rond gestruind door Stellenbosch zelf, leuk stadje maar ochtendje heb je genoeg aan.
vorig jaar
Ik ben momenteel 16+3 weken zwanger en op vakantie in Zuid-Afrika! We blijven 5 weken, hebben een auto gehuurd en volgen de volgende route:
Johannesburg-Pilanesberg-Graskop-Piet Retief-st. Lucia-Addo Elephant Park-Plettenberg Bay-Swellendam-Stellenbosch-Kaapstad
I.v.m. risico op malaria in deze periode hebben we Kruger en Swaziland overgeslagen (vandaar overnachting in Piet Retief, in 1x van Graskop naar St. Lucia rijden is te ver namelijk). Alle aanbevolen vaccinaties had ik al.
Momenteel verblijven we in St. Lucia, dus we hebben nog even te gaan. 🤗 Ik beschouw Zuid-Afrika als een heel fijn land om op vakantie te zijn tijdens de zwangerschap. Qua eten is er overal enorm veel keuze dus je hoeft zeker niet bang te zijn dat je weinig kunt eten. Ook heb ik me nog geen moment onveilig gevoeld (gewoon niet in het donker gaan rijden en je gezonde verstand gebruiken). Wat mij betreft een absolute aanrader dus!! Mocht je nog vragen hebben, laat het me gerust weten 😘
vorig jaar
Oh ja en mbt het overslaan van Kruger: daarvoor in de plaats zijn we naar Pilanesberg geweest en in st Lucia en Addo kun je ook nog safari’s doen. 🤗
vorig jaar
Eerste zwangerschap geweest en met de kleine daarna nog eens terug. Wat een bijzonder en mooi land. Van kaapstad via de tuinroute tot aan Addo gekomen, waarna via de wijnstreken weer terug. 6 weken onderweg geweest, dus lekker rustig aan gedaan. Kant van Johannesburg, Kruger en Swaziland overgeslagen ivm malaria risico. Verder heerlijk eten, geen tijdsverschil, directe KLM nachtvluchten, toffe natuur, fijne AirB&Bs. Qua veiligheid in algemene zin van tevoren veel waarschuwingen gehad, zelf gelukkig niks vervelends meegemaakt, maar vind het wel een land met 'gebruiksaanwijzing'.
vorig jaar
Reactie op RoosB✨
Heel fijn al deze informatie, dank je wel! Hoe was de vlucht daarheen?
Fi ...
Dankjewel! 🥰
De vlucht ernaartoe was prima. Wij vlogen van Schiphol naar Frankfurt (uurtje) en vervolgens naar Johannesburg (10.5 uur ongeveer). Persoonlijk heb ik geen kwaaltjes en dus nog niet echt een buikje, dus voor mij voelde het als een normale vlucht 😊