28 Reacties

9 maanden geleden

Dr leenarts. Werkt hier het allerbeste en snelste en aangeraden door een vriendin van mijn schoonzus die dermatoloog is ☺️ En een bijkomstigheid het smeert veel fijner dan die dikke sudocreme. Hoog percentage zinkoxide en geen parfum ☺️☺️ Ik heb er geloof ik 4 of 5 geprobeerd bij mijn zoontje maar heb nu van dokter leenarts 2 potten en 2 tubes in huis 🤣

9 maanden geleden

Naar aanleiding van dit artikel https://sproetonline.nl/beste-zinkzalf/amp/ Pannoc zinkoxide zinkzalf geprobeerd. Gebruik het al maanden bij mijn kindje en ben er echt super super tevreden over. Daarvoor Weleda, dr Leenards, Naif en Sudo gebruikt, maar dit wint zonder meer!

9 maanden geleden

Relatief nieuw merk en nog niet zelf geprobeerd bij mijn kindje: Kenko. Zit volgens mij ook geen parfum in en hij smeert echt super lekker uit heb ik al gemerkt. Deze ga ik gebruiken voor mijn tweede kindje. Voor mijn zoontje gebruik ik altijd sudocrem en dat werkt ook super! Werd ook door mijn huisarts aangeraden. Zij was geen fan van andere zinkzalf, maar weet niet meer precies waarom.

9 maanden geleden

Reactie op DaniekvD

Naar aanleiding van dit artikel https://sproetonline.nl/beste-zinkzalf/amp ...
Het bevat vooral een hoge concentratie zinkoxide (25%). Maar ook nog vaseline en olijfolie. Hierdoor heeft de zalf niet alleen een jeukstillende, licht indrogende en verkoelende werking. Maar ook nog verzorgende eigenschappen. Ideaal bij luieruitslag of rode billetjes! Daarnaast is de zalf vrij van parfum, alcohol en andere stoffen die je liever niet op de (beschadigde) huid smeert.

9 maanden geleden

Heilwolle! Geen crème maar lekker plukje tussen de billen. Binnen een dag is de uitslag weg (was hier iig zo)

9 maanden geleden

Hier werkte sudo altijd prima. Gebruiken we ook veel op mijn werk (ziekenhuis). Moet zeggen mijn kinderen hebben niet vaak uitslag. Vooral niet insmeren met sudo maar zachtjes inkloppen.

9 maanden geleden

https://www.etos.nl/producten/na%C3%AFf-zink-creme-0%25-parfum-voor-baby-kids-75ml-120615675.html Ik heb deze in huis en daarnaast van die probeerverpakkingen van bepanthen en sudocreme

9 maanden geleden

Wij gebruiken Bepanthen ☺️

9 maanden geleden

Gewoon de grijze pot sudocreme. Werkt het beste vind ik

9 maanden geleden

Incia of Weleda calendula billencreme

9 maanden geleden

Wij hebben deze altijd gebruikt voor ons zoontje. Sudo droogde bij hem enorm uit.

9 maanden geleden

Zelf bij de 1e Bepanthen baby zalf gebruikt. Vond dat persoonlijk echt top spul! Dus ga voor de 2e zeker weer gebruiken 🙂

9 maanden geleden

Weleda 💛

9 maanden geleden

Bepanthen baby en naif heb ik in huis. Hier zit bijvoorbeeld geen parfum in.

9 maanden geleden

Reactie op mvdg

Wij hebben deze altijd gebruikt voor ons zoontje. Sudo droogde bij hem enor ...
Ja deze is te gek! Wel even in aanbieding of met kortingsbon kopen. Maar geld waard!

9 maanden geleden

Hier altijd preventief gesmeerd met wat vaseline. Nooit echt luieruitslag gehad. Soms een heel klein beetje roodheid, dan smeerden we bepanthen en de keer verschonen erna was het weer goed. Ook wel geluk met een baby met een makkelijke huid denk ik.

9 maanden geleden

Helemaal zonder troep; frambozenzalf. In gebruik het echt voor alles en het werkt top! Bepanthen heeft het hier overigens ook altijd goed gedaan!

9 maanden geleden

Bij alle 4 de kinderen werkt sudocreme als wondermiddel. Roodheid verdwijnt als sneeuw voor de zon.

9 maanden geleden

Weleda billenbalsem is echt fantastisch! Raad ik absoluut aan!

9 maanden geleden

Dr Leenarts billenzalf. Deze vanaf het begin altijd gebruikt en werkt heel erg fijn.