22 Reacties
7 maanden geleden
Mijn bekkenfysio heeft dat echt heel stevig afgeraden voor de eerste 7-10 dagen voor het herstel van je bekkenbodem, dus daar ga ik braaf naar luisteren. Volgens mij mag de baby sowieso pas naar buiten als de navelstreng is afgevallen dus ook daar wacht ik op.
7 maanden geleden
Na mn vorige bevalling liepen we ook voor t eerst pas na een week zo iets een klein rondje. Kraamzorg zei dat ik rustig aan moest doen. Ik vond het een beetje onzin maar ben vooral van het door gaan 😅 ik wilde ook gewoon de was enzo doen maar dan werd mn vriend ook boos hahaha
7 maanden geleden
Bij m'n vorige bevalling lukte het überhaupt pas na twee weken om uit huis te komen (en dat was een appartement op de begane grond). Ik verwacht qua herstel dus niet dat we binnen een week naar buiten kunnen. Nu ook een huis met trappen, dus helaas maar voor m'n bekkenbodem verwacht ik zeker een week vast te zitten op de slaapverdieping 😂 liever in het begin wat rustiger aan dan later allerlei klachten te krijgen!
7 maanden geleden
Er word echt aangeraden niet te snel te gaan na de bevalling.
Door de relaxine tijdens de zwangerschap en bevalling is je bekkenbodem enorm gevoelig.
Hierdoor heb je bij overbelasting de kans op blijvende schade.
Dus ja ik zal zeker een week binnen blijven dit heb ik de vorige keer ook gedaan ☺️
Daarna rustig kleine stukjes op momenten dat het niet te heet is want dat trek ik niet.
Dus ochtend of avond waarschijnlijk.
7 maanden geleden
Na de vorige bevalling voelde ik me snel erg goed en ben ik een stukje wezen lopen na een paar dagen. Daarna enorm spijt van gehad! Ik kwam te veel druk op de onderkant en vervolgens waren mijn hechtingen enorm onder spanning komen te staan waarna deze zeer pijnlijk waren en er vroegtijdig uitgeknipt moesten worden. Mijn advies; wees niet te koppig en geef je lichaam tijd.
7 maanden geleden
Vorige keer ben ik na 2 dagen lekker naar buiten gegaan🥰
Kleine meid ging pas mee met 5 dagen, omdat het daarvoor koud en regenachtig was.
Hopelijk deze keer even veel geluk met alles😅🙈😂🙏🏽🙏🏽🙏🏽
7 maanden geleden
Ik gebruik mijn tuin als tweede woonkamer dus op die manier verwacht ik wel buiten te komen. Maar dan neerploffen op een stoel of tuinbank en verder m’n vriend me een drankje laten brengen 😂
Lopen doen zodra het kan maar wel op een verstandige manier. Dus na 2 weken 5 min, na 4 weken wat meer…. Het is een gunstig seizoen gelukkig wat weer betreft dus daar zal het niet aan liggen, luister vooral goed naar je lichaam 😊
7 maanden geleden
Bij dit soort vragen denk ik alleen maar: hahaha ja al die vraagstukken voordat je voor het eerst een kind krijgt..! Als je eenmaal een keer een kind gebaard hebt denk je: al zou ik eerder naar buiten willen, verder dan een stoel in de tuin kom ik niet. En dat is prima! Naar buiten gaan komt wel weer, je hebt nog een heel verlof de tijd om alle blokjes om het huis 100 keer te bewandelen met de kinderwagen.
7 maanden geleden
Reactie op 11juni25
Ik heb wel eens een kraamvrouw gehad die op dag 3 zei "ja ik ga zo ff naar ...
HAHA. Dat had ik kunnen zijn 😂😂😂
7 maanden geleden
Advies is om te wachten totdat de kleine weer op zijn/haar geboortegewicht is. Bij de eerste zijn we inderdaad pas op de zondag (dinsdag ervoor bevallen) een klein rondje gaan maken. De kraamzorg gaf als tip: hou je huis in het zicht want je denkt veel te kunnen, maar dat gaat tegenvallen. Had ik maar naar haar geluisterd. Ik dacht aan het einde van de straat (+/-150m) ach dat kleine rondje maak ik wel af (400/500m). Maar man man.. na 200m kon ik eigenlijk al niet meer.
Na de 2e ben ik op dag 4 na de bevalling zelf in m'n eentje de auto in gestapt om naar de lokale kinderkledingwinkel te rijden 😅 de kraamzorg raadde het sterk af en m'n man ook.. maar ik moest en zou gaan.. Eenmaal in de winkel vond ik het na 5mincal zwaar worden. De verkoopster vroeg wanneer ik was bevallen en trok een heel bezorgd gezicht toen ik vertelde dat ik pas op dag 4 zat.. Eenmaal thuis compleet bekaf in bed beland..🤣