16 Reacties

één maand geleden

yess hier hetzelfde ik wil ook gewoon wachten tot de eerste echo is geweest, omdat het al 2 keer eerder is mis gegaam😿

één maand geleden

Ja dat begrijp ik heel goed. Wij hebben er dan ook voor gekozen om het niet voor ons te houden. Ik heb het een dag later met een vriendinnetje gedeeld en afgelopen weekend met een andere vriendin. Wij gaan het ook aankomend weekend met onze ouders delen

één maand geleden

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld! Van de week aan mijn zus verteld en die was zo blij. Het liefst schreeuw ik het van de daken maar de kans dat het nog mis kan gaan is zo groot dat ik het risico niet durf te nemen.

één maand geleden

Ik heb per ongeluk mn mond al voorbij gepraat naar de overburen afgelopen zaterdag 🤣🤣 onze ouders wisten het toen nog niet eens! Dag later pas aan mn ouders verteld 😅 schoonouders en rest vd broers/schoonzussen horen het komend weekend.. Maar zou idd het liefste aan iedereen gelijk willen vertellen dat het na bijna een jaar proberen eindelijk raak is! 🥰🤭

één maand geleden

Ik ga even afwachten tot we de datum hebben gezet voor de eerste echo. Als we dan nog te lang moeten wachten dan ga ik het ook gewoon vertellen denk ik.

één maand geleden

Ik ben zo’n open boek dus dat vind ik zeker lastig. Bij m’n vorige zwangerschap (wat eindigde in een mk) afgesproken met mijn man het mensen pas heel laat te zeggen. Uiteindelijk toen wel m’n zus en m’n beste vriendin verteld (die hadden het meteen door). Door de mk weten meer mensen dat we ermee bezig zijn. Vanmorgen na de positieve test heb ik meteen 2 vriendinnen geappt en gaan we vanavond mijn zus bellen. Vind het deze keer stiekem wel leuker om het al wat sneller te mogen zeggen. Is toch heel bijzonder allemaal 🥰 Mijn leidinggevende had ik vorige zwangerschap ook meteen ingelicht dag na de test. Ik ga het hem binnenkort wel weer vertellen, maar misschien wacht ik nu eerst een echo af. Hij weet er nu toch al van 😜 Vooral doen wat voor jullie goed voelt 💜 en anders lekker blij zijn op dit forum

één maand geleden

Waarom wil je het voor je houden? Ik ben bekend met de “12 weken regel” natuurlijk. Maar ik denk dat dit erg ouderwets is, als het goed gaat, waarom heb je dan gewacht? En als het niet goed gaat (hier ervaring mee, 5 miskramen helaas), dan denk ik dat steun van naasten / collega’s / etc. alleen maar goeds doet, toch? 💖

één maand geleden

Ik vind het ook erg moeilijk om het voor me te houden. Al ben ik deze keer wel wat voorzichtiger na mk vorige keer. Maar merk ook dat ik er zelf de hele dag mee bezig ben en mijn buik staat ook erg snel naar voren dus voor mijn gevoel kunnen mensen het ook al zien 🙈

één maand geleden

Reactie op lJw.

Waarom wil je het voor je houden? Ik ben bekend met de “12 weken regel” nat ...
Helemaal mee eens, ook in juni een miskraam gehad en toen heb ik het alsnog tegen dierbaren verteld dus waarom wachten, als het mis gaat wil je ook dat ze je steunen

één maand geleden

Wij zijn nu bijna 3jaar bezig voor een derde kindje en vorig jaar in april een miskraam gehad en toen onze dochter moeten vertellen wat er allemaal gebeurd was. En heeft dit heel erg aangetrokken. Zo erg dat ze niet meer wou verjaren omdat ze het niet eerlijk vond dat haar broertje of zusje dat niet kon. 3 maanden geleden ook positieve test gehad maar 4dagen later bloeding gehad. Afgelopen maandag terug positief getest. Maar durf nog tegen niemand iets zeggen omdat ik zo bang ben dat het weer misgaat. En wil mijn man en kinderen dat niet weer aandoen. Is wel lastig om te zwijgen🥹

één maand geleden

Ja heel herkenbaar. Toevallig vertelde een collega vandaag dat ze 12 weken is. En ik zat daar... Beetje knikken en op m'n tong bijten. Kan niet wachten tot het ook zover is.

één maand geleden

Reactie op Twijfelaar

Wij zijn nu bijna 3jaar bezig voor een derde kindje en vorig jaar in april ...
Wauw van harte gefeliciteerd! En natuurlijk wil je iedereen beschermen tegen teleurstelling en verdriet, maar ik zou niet alles zelf dragen hoe lief ook. Fijn om het met je man en een dierbare te delen, zodat er ook mensen voor jou zijn ☀️

één maand geleden

Ohhh damessssss! Ik vindt het ook zooooo lastig om m’n mond niet voorbij te praten. Ik werk in de huishouding en bij iedere klant denk ik ahhh zal ik wat zeggen maar tot nu toe alleen verteld aan een vriendin en haar vriend zodat we het er toch met iemand over kunnen hebben. 😁 Nog zo spannend omdat het zo pril is en ik best bang ben dat het nog fout kan gaan…

één maand geleden

Reactie op SlimmeMuzieknoot692996

Wauw van harte gefeliciteerd! En natuurlijk wil je iedereen beschermen tege ...
Ik ga volgende week terug een test doen van cb met weken indicator en dan kan ik het al tegen mijn man zeggen. Maar met de kinderen ga ik sowieso wachten tot na de eerste echo. 🥹😊

één maand geleden

ik ga vanavond naar een goede vriendin en zit al hele dag in dubio om het haar te vertellen… maar als ik het nu niet doe dan krijgt ze het samen met hele vriendengroep volgende week vrijdag te horen..

20 dagen geleden

Reactie op lJw.

Waarom wil je het voor je houden? Ik ben bekend met de “12 weken regel” nat ...
Ik heb er ook voor gekozen mn beste vriendin, zusje en 2 collega's op het werk te vertellen. Fijn om met wat mensen ervaringen te kunnen delen, en extra controle voor mezelf tijdens werk mocht er even iets anders lopen dan gepland of ik wat hulp nodig zou moeten hebben. Blijdschap en verdriet liggen heel nauw naast elkaar daardoor vind ik het fijn, hoe klein of vroeg het ook is in de zwangerschap, er deels voor uit te komen. Heb de mazzel dat mijn ouders in dit geval niet dichtbij wonen dus kan nog even wachten tot de 1e echo om hun te verrassen met hopelijk een goede echo van hun eerste kleinkind. Dit is voor iedereen anders en helemaal prima.