6 Reacties

18 uur geleden

Niet die ervoor of erna, maar minimaal 1 ertussen laten zitten. Wat doe je met je stuwing? Ik zou koelen en als je kolft dat steeds minder minuten of ml doen. Op zich is stuwing precies wat je wil, een signaal van/aan je lichaam dat je borsten minder melk moeten gaan maken. Je wil alleen niet dat het een ontsteking wordt…

17 uur geleden

Ik ben ook bezig met afbouwen. Ik had alleen nog de avond en ochtend over en ben nu bezig de avond eruit te werken, maar ook heel herkenbaar dat het weer zorgt voor stuwing en dat ik weer op knappen sta. Als ik jou was zou ik niet twee voedingen achter elkaar overslaan en dus eerst borst, fles, borst, etc. gaan. Neem de tijd, het is niet anders. :)

17 uur geleden

Reactie op yrie

Niet die ervoor of erna, maar minimaal 1 ertussen laten zitten. Wat doe je ...
Ik doe in principe niks met de stuwing. Zodra m’n zoontje in de avond drinkt, is het ook weer weg gelukkig. Maar ik let uiteraard wel op dat ik geen borstontsteking krijg, want dat heb ik één keer gehad en wil ik niet nog een keer.

17 uur geleden

Reactie op Jubeleentje

Ik ben ook bezig met afbouwen. Ik had alleen nog de avond en ochtend over e ...
Had jij ook twee voedingen overdag (dus tussen de ochtend en avond) of had je er meer? Bij m’n andere kindje kan ik me niet meer herinneren dat het afbouwen problemen opleverde. Daar bouwde ik namelijk wel twee voedingen achter elkaar af. Maar dat komt dus misschien wel omdat hij al wat ouder was en misschien al wat minder dronk door de vaste voeding die hij kreeg. Lastig hoor!

12 uur geleden

Ik ben een paar weken terug ook begonnen met het afbouwen van borstvoeding. Mijn zoontje dronk nog 4 keer op een dag. Om 07:00, 11:00, 15:00 en om 19:00. Ik heb eerst de voeding van 15:00 afgebouwd en daarna die van 11:00. Dit zijn twee voedingen achter elkaar. Precies zoals jij het ook zou willen doen. Ik heb er zelf helemaal geen problemen van onder vonden en dit ging prima. Inmiddels ook de ochtend voeding eraf en drinkt hij alleen in de avond nog aan de borst. Deze zal binnenkort ook komen te vervallen. Dan is hij helemaal over op kunstvoeding.