10 Reacties

gisteren

Ik snap je zorgen, vooral icm borstvoeding! Wat eet je op een dag ongeveer? Mijn gouden tip, maar wellicht dat je dit al doet: kijk naar eten waar veel gezonde vetten in zitten (noten, vis, avocado, pindakaas, etc). En probeer dat bij je maaltijden te doen. Wat ik tijdens mn zwangerschap deed, was onderweg vanuit werk in de trein naar huis altijd een zakje met cashewnootjes of andere nootjes meenemen. En dit dat tijdens de reis opeten. Zo was ik in totaal 25kg tijdens zwangerschap aangekomen 😂… ander verhaal haha, maar dit soort kleine dingetjes tussendoor kunnen helpen

gisteren

Heel herkenbaar! Ik moest ook echt gaan bij-eten. Wat ik heb gedaan, ingezet op gezonde eiwitten in overleg met een diëtiste. (Ik verdraag geen zuivel, dus yoghurt of eieren lukt niet) - heel voedzaam ontbijten met havermout of quinoapap - eiwitshakes, 1 per dag. Van Orangefit zijn erg goed en liggen niet zwaar op de maag - mijn moeder gevraagd om avondmaaltijden te maken. Die invriezen en als lunch eten. Met genoeg eiwitten erin. - evt om 3 uur nog twee boterhammen - ‘s Avonds gewoon weer avondeten. Als ik dan merk dat ik genoeg heb of vol zit, heb ik die dag genoeg gegeten. Stop ik het in mijn holle kies, dan eet ik om 20 uur nog wat. Het duurde echt twee of drie weken voordat ik begon te merken dat ik genoeg had gegeten, er moest echt wat aangevuld worden. Tijdens mijn kraamweken at ik de maaltijden van Oh my guts als lunch. Maar daar zit wel een prijskaartje aan. Succes!

gisteren

Herkenbaar! Ik probeer wat meer gezonde vetten te eten, noten of avocado tussendoor. Ik merk echter ook dat ik dit soms vergeet of er weinig tijd voor heb. 500 calorieën extra eten vind ik best lastig omdat ik wel gezond wil blijven eten. Ik doe ook aan krachttraining dus ik at al best wat😅

19 uur geleden

Is je schildklier functie goed? Even laten bloedprikken..
Hier ook! Vooral de laatste paar weken gaat het erg hard opeens, -1 kg per week en ik vreet me voor mijn gevoel helemaal rond en heb altijd honger. Ik probeer ook warm/uitgebreid te lunchen op dagen dat het kan en veel gezonde vetten te eten (en heel veel chocola 🙈) en wil idd ook bloed gaan prikken voor de zekerheid.

16 uur geleden

Ik eet heel veel vetten. Volle kwark, een dikke laag roomboter ergens op, avocado, noten tussendoor, eieren, volle melk.

14 uur geleden

Ik ook, en ook altijd honger. Ik sta ook op met craving naar vlees, terwijl.ik voor zwangerschap zo goed als alleen vegetarisch at. Ik eet daarom nu toetjes met toegevoegd eiwit (soja basis want eet geen koemelk producten) en extra boterhammen pindakaas of humus avocado kipfilet rond 3 uur middags en 9 uur savonds en daarmee is het honger gevoel eindelijk weer wta minder. Hopelijk volgt gewicht snel. Ik heb echt het gevoel dat extra eiwitten het meeste helpt, totaal geen behoefte aan zoet bijv...

11 uur geleden

Reactie op GeestigeOceaan087079

Ik eet heel veel vetten. Volle kwark, een dikke laag roomboter ergens op, a ...
Ja zo krijg je idd de meeste calorien op een gezonde manier binnen als je op een dag al veel eet en eigenlijk vol zit!

11 uur geleden

Ik had dit ook! Huisarts gaf mij het advies om volle producten te eten, bijv griekse yoghurt met 10% vet

8 uur geleden

Reactie op GeestigeOceaan087079

Ik eet heel veel vetten. Volle kwark, een dikke laag roomboter ergens op, a ...
Ik eet dit sowieso dus snap wel waarom m’n afvallen gestagneerd is dan 😂