10 Reacties

25 dagen geleden

Ik zit niet in de situatie maar in de Facebookgroep ‘Borstvoedingsforum’ (een aanrader overigens, daar zitten veel lactatiekundigen die ook op de vragen antwoorden) heb ik het veel voorbij zien komen. Voor zover ik het weet is het gewoon veilig, maar is er een hele grote kans dat je productie terugloopt of stopt. Dit omdat je placenta het hormoon prolactine onderdrukt.

25 dagen geleden

Ik zit in dezelfde situatie! Mijn zoontje van april 2023 drinkt nog bij mij en ik ben nu net zwanger (wel pas 3 weken en 5 dagen). Je kan gewoon door voeden zolang je het zelf prettig vindt. Het kan zijn dat in de loop van de zwangerschap de melkproductie terugloopt of het plukken aan je lichaam niet meer fijn voelt. Ik wil ook kijken hoelang ik het vol kan houden😊

25 dagen geleden

Dat borstvoedingsforum op fb is wel echt heel fijn!

25 dagen geleden

Ik hoorde dat de melk veranderd als je zwanger bent. Dus het kan zijn dat ze zelf stoppen :)

25 dagen geleden

Ik geef mijn zoontje van 2 nog 1 keer per dag borstvoeding en ben nu net 4 weken zwanger. De verloskundige zei dat het niet risicovol was voor de zwangerschap, maar dat de productie idd wel kan stoppen

25 dagen geleden

Ik geef mijn zoontje van bijna 1 jaar nog steeds 2x per dag borstvoeding. Ik zie wel tot hoelang we het nog fijn vinden, ook omdat ik gelezen had dat je melk veranderd qua smaak als je zwanger bent. Voor nu blijven wij lekker zo doorgaan! 😊 Volgens mij kan het geen kwaad

25 dagen geleden

Ik ben nu 4weken zwanger en geef nog volledig borstvoeding (7 keer per 24u) t geeft mij ook heel veel vragen, vooral de smaak/productie. En ik las op de borstvoedingssite dat je extra misselijk enz kan worden tijdens het voeden..

22 dagen geleden

Je kan gewoon doorgaan met de bv, kan geen kwaad. Wel zal de melk halverwege mss opdrogen. Sommige kindjes vinden dat vervelend en stoppen. Andere maakt het niks uit en drinken "droog" verder. Zelf 5,5 jaar bv gegeven

17 dagen geleden

Mijn meisje van 2 drinkt nog bijna wel 8 keer bij mij! En doet zo veel pijn! Ik was bijna boos op haar geworden omdat ik dacht dat ze me enorm begon te bijten. Blijken het de hormonen te zijn, oeps 🤭

16 dagen geleden

Hier precies de zelfde situatie als jij! Dochtertje van bijna 1,5 jaar oud en krijgt nog 3 keer per dag borstvoeding. Tot nu merk ik daar nog geen verschil in. Ik heb contact opgenomen met een lactatiekundige rn je mag gewoon blijven voeden. Het kan zijn dat je melk terug loopt. Je kan altijd zelf even contact op nemen met een lactatiekundige!