10 Reacties
gisteren
Reactie op Emm123
Ik geef nog helemaal geen brood.. hebben ze nog lang niet nodig
Mag ik vragen wanneer je er wel mee begint?
gisteren
T/m 1 jaar hebben ze het niet nodig en gaat de voorkeur uit naar ijzer en vet rijke ingrediënten. De vitamine in fruit en groente dragen bij aan het absorberen van ijzer dus dat is mooi meegenomen maar het gaat vooral om de ijzer en vetten. De rest is meer oefenen en wennen aan verschillende smaken/texturen. Ik wil zelf liever tot rond 12 maanden wachten met brood geven
gisteren
Ik gaf laatst een stuk korst, maar dat ging hij alleen maar verkruimelen en er een troep van maken. 😅
Nu doe ik het zo: eerst een ontdooid ijsklontje van groente te eten geven, daarna in datzelfde schaaltje wat water erbij en dan een stukje brood er doorheen haken. Wellicht zit er dan nog wat smaak van de groente aan.
gisteren
Hier nu 2 weken begonnen met brood ik rooster het zodat de boterham wat krokant is en dan een dun laagje boter en dan snijd ik het in stukjes van 1cm bij 1cm dus gelijk bijtklare hapjes of ik snij kleine reepjes zodat hij t zelf kan vasthouden en ontdekken hier gaat dat eigenlijk wel goed geen problemen mee
5 uur geleden
Mijn ventje pakte het brood van mijn bord waar ik net beleg op wilde doen. Hij stopte het meteen in zijn mond en sinds dien wilt hij het elke dag. Rete spannend maar het gaat goed. Ik doe er niks op, omdat hij het uit zijn handje eet (net 6 maanden). Meer daj de helft ligt dan wel op de vloer en ik haal een stukje binnenkant uit een boterham.
5 uur geleden
Mijn zoontje is over 5 dagen 7 maanden en ik ben nu 2 weken geleden begonnen met het geven van brood in de eerst week doopte ik het in z’n yoghurt of in wat melk zodat het zacht word en duwde ik het een beetje in z’n wang (omdat daar het meeste speeksel zit) en nu 2 weken later eet hij brood met smeerkaas, boter of pindakaas en hij vind het heerlijk. Ik zou zeggen begin ermee wanneer je denkt dat je kleine er klaar voor is. (Ik laat hem nog niet zelf brood eten dus ik geef het hem in kleine stukjes)