25 Reacties

12 dagen geleden

Ja iedereen voelt zich op dit termijn niet allemaal even lekker. Dat is vrij normaal als je zwanger bent. Wat voor werk doe je als ik vragen mag?

11 dagen geleden

Reactie op Celineb_

Ja iedereen voelt zich op dit termijn niet allemaal even lekker. Dat is vri ...
Met even lekker werk ik wel. Maar ik kan niet eens rechtop staan… 😣 Ik werk in het onderwijs.

11 dagen geleden

Ik werk ook in het onderwijs wat leuk! Die hevige buikpijn heb ik nog niet gehad. Wel vlagen misselijk en lichte buikpijn en vooral heel vaak plassen en heel moe! Zat deze week ook echt op de grens van ziekmelden kon wel huilen 🙈. Mocht ik deze komende week weer zo voelen, meld ik me misschien een dagje ziek om bij te tanken zeker omdat ik vroege echo heb en dat super spannend vind! Sinds gister wat roze of lichtbruine afscheiding en meteen gestresst.

11 dagen geleden

Ik werk ook in het onderwijs. Ik heb zelf niet zulke hevige klachten op het moment, maar ik kan me goed voorstellen dat het lastig voor je wordt.

10 dagen geleden

Same over here.. Ook ik werk in het onderwijs (VO). Ik merk dat ik het steeds lastiger begin te vinden om voor de klas te staan. Ik zit meestal achter mijn bureau met krampen en misselijkheid. Gelukkig kunnen mijn leerlingen zelfstandig werken, maar ik heb zo een behoefte om dan even te liggen. Ik wil me ook niet steeds ziekmelden. Echt een dilemma hoor dit..

10 dagen geleden

Reactie op Hally

Same over here.. Ook ik werk in het onderwijs (VO). Ik merk dat ik het stee ...
Ja dit herken ik erg!

10 dagen geleden

Ik werk niet in het onderwijs, wel in de kinderopvang. En ik heb precies hetzelfde 😖 Ben nu een kleine 6 weekjes en de misselijkheid begint nu in te kicken.. ben vooral ook heel moe. Ik weet niet hoe lang ik het nog ga volhouden, maar ik ga mij dan gewoon ziek melden.

10 dagen geleden

Reactie op Juffie1507

Ik werk ook in het onderwijs wat leuk! Die hevige buikpijn heb ik nog niet ...
Ah wat leuk. Misschien neemt het inderdaad ook wat af als er wat meer zekerheid is. Ik heb gehoord dat het normaal is om dat soms te hebben. Begrijp heel goed dat je daar wel gestrest van wordt.

10 dagen geleden

Reactie op Sophiedv

Ik werk niet in het onderwijs, wel in de kinderopvang. En ik heb precies he ...
Het voelt zo onnatuurlijk om je dan ziek te melden. Elke vrouw doet het toch, denk ik dan. Maar als ik niet rechtop kan staan voor de groep, wordt het een ingewikkelde situatie.

10 dagen geleden

Reactie op Hally

Same over here.. Ook ik werk in het onderwijs (VO). Ik merk dat ik het stee ...
Dat scheelt inderdaad iets. Dat kan ik wel een uurtje doen maar de kinderen in mijn groep kunnen dat helaas niet de hele dag. Ik begrijp dat je dat niet wil maar jouw gezondheid staat natuurlijk wel op één.

10 dagen geleden

Reactie op GepassioneerdeHinde752836

Dat scheelt inderdaad iets. Dat kan ik wel een uurtje doen maar de kinderen ...
Ja mee eens! Normaal ga ik ook altijd non stop door en sta ik half ziek voor de groep. Maar nu zie ik het toch als een duidelijk signaal ook even rust te pakken … is toch niet niks wat je lichaam doet

10 dagen geleden

Reactie op GepassioneerdeHinde752836

Het voelt zo onnatuurlijk om je dan ziek te melden. Elke vrouw doet het toc ...
Ja inderdaad! 😩 Maar als het echt niet gaat, dan moeten we goed naar ons lichaam luisteren!

10 dagen geleden

Zo herkenbaar! Ik werk ook in het onderwijs en merk ook dat ik het af en toe heel zwaar vind een hele dag voor de groep. Ik heb met regelmaat echt een pijnlijke buik en merk dat ik dan even moet zitten. Ik laat de kinderen maar wat meer naar mij toekomen ipv Dat ik rondes door de klas loop. Ik neig er wel naar om na de vroege echo (die heb ik komende week met 7 weken) het aan mein leidinggevende te vertellen, als je zwanger bent heb je recht op een uur extra pauze en ik hoop dat te kunnen inzetten om iets minder werkgroepen te doen en dus 's middags eerder naar huis te kunnen.

10 dagen geleden

Reactie op 1992KM

Zo herkenbaar! Ik werk ook in het onderwijs en merk ook dat ik het af en to ...
Oh wat goed zeg! Dat wist ik helemaal niet. Ga ik ook eens uitzoeken!

10 dagen geleden

Reactie op Juffie1507

Oh wat goed zeg! Dat wist ik helemaal niet. Ga ik ook eens uitzoeken!
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/rechten-op-aangepast-werk-aangepaste-werktijden-en-verlof-tijdens-en-na-mijn-zwangerschap Hier staat de informatie van de rijksoverheid

10 dagen geleden

Reactie op 1992KM

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-ant ...
Dankjewel!

7 dagen geleden

Hoe gaat het nu met je?

Reactie op 1992KM

Hoe gaat het nu met je?
Gisteren een kloppend hartje gezien op de vroege echo in verband met extreme buikpijn. Buikpijn helaas niet over, onderzoeken lopen bij de huisarts. Gelukkig is er wel echt te zien dat er iets groeit. Ik heb het gevoel dat het iets met mijn maag is.

7 dagen geleden

Reactie op Sophiedv

Ik werk niet in het onderwijs, wel in de kinderopvang. En ik heb precies he ...
Ik ook in de opvang! Ik werk gemiddeld 10 uurtjes, 2 dagen in de week. Onderhand al ziekgemeld omdat ik echt ziek ben maar ook zwangerschapskwalen erbij heb... vandaag precies 5 week❤️ idd, gewoon ziekmelden hoor!!

7 dagen geleden

Reactie op GepassioneerdeHinde752836

Het voelt zo onnatuurlijk om je dan ziek te melden. Elke vrouw doet het toc ...
Dit was dus echt mijn valkuil in mijn eerste zwangerschap. Ik ging mezelf met andere vergelijken. Als het niet gaat, dan gaat het niet. Voor deze keer ga ik mij ook veel sneller ziekmelden ipv over mijn grenzen heen gaan. Heb er tot lang na mijn bevalling nog last van gehad. Tegenwoordig in deze maatschappij meoten we maar doorsukkelen, en dat is niet normaal. Dus niet goed voelen is gewoon ziek melden.