23 Reacties

gisteren

Ah laat ik vooropstellen dat je het sowieso goed doet! Hoe ik het lees probeer je alles voor je zoontje! Hoe zien de dagen eruit qua slaap en voedingen? Heb je een ritme, volg je wakkertijden? Kan je iets meer daarover delen?

gisteren

Mijn zoontje heeft dit ook en ik hen de app dapper gedownload sinds dien slaapt ie echt hwwl goed door

gisteren

Reactie op Lara willems

Mijn zoontje heeft dit ook en ik hen de app dapper gedownload sinds dien sl ...
Merk je dat dit overdag ook helpt? Mijn kleine man slaapt de nachten over het algemeen heel goed, alleen overdag slaapjes van 30-40 minuten.. al maanden lang. Vind het voor hem soms zo zielig die korte slaapjes overdag.

gisteren

Reactie op Liz1006

Merk je dat dit overdag ook helpt? Mijn kleine man slaapt de nachten over h ...
Jaa mijn zoontje gad ook hazen slaapjes en nu slaapr ie gewoon uur anderehald uur aan een stuk is een app en word helemaal een ritme gemaakt op jou kindje echt super fijn

gisteren

Reactie op Lara willems

Jaa mijn zoontje gad ook hazen slaapjes en nu slaapr ie gewoon uur andereha ...
Oke, ben overtuigd. Ga de app direct downloaden haha

Reactie op Lara willems

hoe gebruikte je deze? ik heb deze ook 1/2 maanden gehad (betaalde versie) maar merkte niet echt een verschil..

gisteren

Reactie op gelukkigemama2025

hoe gebruikte je deze? ik heb deze ook 1/2 maanden gehad (betaalde versie) ...
Ik hou zelf precies aan wat mijn zoontje zeld aangaf de eerste week en daar hebben ze een schema op gemaakr en vervolgens hield ik die aan eigenlijk en sinds dien slaapf ie door

Reactie op Liz1006

Ah laat ik vooropstellen dat je het sowieso goed doet! Hoe ik het lees prob ...
Dankjewel!!! Hij krijgt ongeveer elke 2 uur een voeding (1 borst). en slaapt ongeveer elke 2/2.5 uur (meestal breng ik hem dan elke keer in slaap met de borst maar soms zit hij vol en dan wieg ik hem in slaap). Elke ochtend gaat hij in bad en dan voeding en slapen (normaal deed hij dit op zn buik en dan soms wel 2/3 uur maar nu eigenlijk maar 45 min en neem ik hem bij me en slaapt hij verder of hij is gewoon echt wakker). Zn dutjes zijn ongeveer 30/40 min alleen zn laatste dutje rond 18.30 is soms wat langer 1/1.5 uur. In de avond hebben we niet echt een speciale routine, meestal naar boven, luier en omkleden en licht wat dimmen en dan word hij al snel huilerig en voed ik hem in slaap en dan dus elk uur wakker… Maarja wat ik zeg het in slaapvallen lukt opzich wel wiegend/voedend best snel en hij is ook echt geen uren wakker of aan het krijsen, soms is hij na 1 minuut alweer aan het slapen. Maar het is gewoon het in slaap blijven ipv elk uur mij uit mn slaap halen om vervolgens na 1 minuut alweer te gaan slapen..

gisteren

Je gaat inderdaad niets aan een slaapcoach hebben als je graag samen met hem wil slapen. Wij hebben een fijn boek, geschreven door een slaapcoach, wat ons erg helpt. Alleen is dat ook alleen maar zelfstandig in slaap vallen in eigen bed. Mijn persoonlijke mening: Als alle slaapexperts het hebben over slapen in eigen bedje omdat ze daar beter van leren slapen, wie ben ik dan om dat tegen te spreken? Ik denk echt dat je het een kans moet geven. Je loopt nu vast, wilt verandering in het slaapgedrag maar wil geen andere opties. Ik denk altijd maar zo: zelf leer ik ook nieuwe dingen doordat het mij geleerd wordt. Dit is voor een baby niet anders. Als je een baby niet leert slapen kan je moeilijk van je baby verwachten dat ie zelf uitvogelt hoe hij beter kan gaan slapen.

Reactie op Lara willems

Hoi! Welke app is dat? Ik kan hem niet vinden😭

gisteren

Mijn dochter had dit ook, tot sinds kort. Soms nog steeds een avond dat ik boven jij haar in bed lig (ook bij mij in bed), maar verder gaat het steeds beter. Mijn aller grootste tip is, wacht tot ze je tepel/tutje ZELF los laat. Of dat ze haar handjes volledig laat ontspannen. Sommige baby’s hebben langer nodig om zich veilig te voelen en wanneer zij zich zelf volledig overlaten aan hun slaap geven ze aan nu voel ik mij veilig. Dan pas kan ik naar beneden en een avond hebben. Als ik haar van mijn borst afhaal, tut erin stop. Oid. Kan ik iedere kwartier naar boven rennen. Of als ik wil wegsluipen al direct weer. Soms lig ik er een uur of anderhalf of maar kort naast, maar het is het waard want dan kan ik tenminste er keer douchen zonder eruit te sprinten naar haar toe omdat ze me weer nodig heeft 😅

gisteren

Reactie op VlijtigeOrkaan302816

Hoi! Welke app is dat? Ik kan hem niet vinden😭
Ze bedoelt de app Napper

Reactie op Oktomom

Je gaat inderdaad niets aan een slaapcoach hebben als je graag samen met he ...
Ik denk niet dat slaapcoaches zo gericht zijn op zelfstandig slapen omdat dat daadwerkelijk het beste is maar omdat de meeste ouders een zelfstandig slapend kind willen is dat waar hun business op gericht is.

gisteren

Zoek even Liefde van een Moeder op!

gisteren

In het topic “officieel niet weg te leggen” hebben we een aantal pagina’s terug gehad over voldoende slaapdruk opbouwen. Je kan daar terug lezen. Hier ook samen slapen! Kan je slapen terwijl hij aan de borst ligt? Want dat is echt mijn redding hier. Ik slaap (veilig volgens mcKenna) met een baby aan de borst. Baby blij mama blij.

Reactie op Bruisend

In het topic “officieel niet weg te leggen” hebben we een aantal pagina’s t ...
dit kan opzich wel en meestal valt hij aan de borst in slaap en dan val ik ook zo in slaap maar dan word hij alsnog vaak wakker en geef ik direct de borst en wissel soms van kant. ik ben alleen bang dat hij te dik gaat worden want hij is al 11,5kg en 6 maanden
Ik zou toch echt stoppen met de borst ‘s nachts, en hem in zijn eigen bed leggen… dan maar even een paar rotnachten en ‘s nachts soms huilen, als hij liefde krijgt en overdag voldoende eten en drinken moet dat gewoon goedkomen!

gisteren

Het is hier al gezegd, maar zoek “Liefde van een Moeder” insta eens op. Daar krijg je niet perse een oplossing, maar het gaat je wel helpen accepteren dat sommige kleintjes gewoon meer nabijheid nodig hebben / vaker wakker worden ❤️

gisteren

We hebben precies hetzelfde! Ik weet dat het gek klinkt maar ik ben blij dat ik niet alleen ben...oktober wss bij ons het meest intensieve maand, de nachten waren enorm moeilijk. Ik ben toen gestart met een slaaptraining in november, omdat ik simoel weg klaar mee was. Helaas heeft het niet geholpen qua doorslapen snachts. Gek genoeg er waren vanaf haar geboorte wel 4-5 goede nachten, wanneer ze kon 4uur slapen in 1 keer, dat vond ik super lang met vergelijking van 30keer opstaan snachts. Ze kan het wel maar ze doet het niet. Consultatiebureau wil ons naar het ziekenhuis sturen naar een soort speciale afdeling waar ze de slaap van het kindje observeren, geven ze je tips etc. Ik denk nog over na maar door al die vermoeidheid en zearr nachten kreeg ik burn out en depressie. Op de gegeven moment zit je al lang onder je grena en je lichaam wil alleen maar overleven, je hebt minder geduld voor je kind, ipv liefde is het soort automatische piloot en hoop dat je komende nacht nog aan kan.
Ik heb de reacties niet gelezen, dus misschien dubbele informatie. Je kan eens zoeken of er een praktijk bij jullie in de buurt zit die kinderslaapoefentherapie aanbiedt. Dit wordt gewoon vergoed vanuit de zorgverzekering.