8 Reacties

16 dagen geleden

Ja meeroken is wel ongezond, ik zou proberen dat te stoppen (cliënten kunnen toch buiten roken? Wel zo fatsoenlijk voor de medeburgers 😉).

16 dagen geleden

Reactie op SlimmeMuzieknoot692996

Ja meeroken is wel ongezond, ik zou proberen dat te stoppen (cliënten kunne ...
Het is hun huis, vrij weinig over te zeggen

16 dagen geleden

Ja dat is zeker schadelijk! Ik werk ook in de zorg en bij mij roken ook veel cliënten. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap aangegeven dat ik zwanger was, cliënten gevraagd vooraf hun woning te luchten (ramen open) en als ik erbij ben niet te roken. Als cliënten dit niet konden/ wilden spraken wij buiten af (rondje wandelen, op een bankje in een park etc.). Ik ben achteraf heel blij dat ik deze voorwaarden gesteld heb. Ik heb wel spijt dat ik bij sommige (erg verwaarloosde en vervuilde) woningen naar binnen ben gegaan. Dat ga ik nu anders doen. En cliënten die niet mee willen werken overdragen naar collega's, dat heb ik toen ook een aantal keer gedaan. Ik ben verantwoordelijk voor de gezondheid van mijn (ongeboren) kindje en ik kom voor de belangen mijn kindje op. Ik wil dus niet in rokerige omgevingen werken. Ik zou spijt krijgen als ik dat niet deed. In het prille begin gaf ik bij deze cliënten trouwens nog niet aan dat ik zwanger was maar dat ik last van mijn longen had door astma ofzo haha.

16 dagen geleden

Reactie op RRV2002

Het is hun huis, vrij weinig over te zeggen
Jij komt bij hun thuis toch? Je hebt weinig over hun woning te zeggen, dat klopt. Maar zij willen/ontvangen zorg van jou, jij mag daar toch ook voorwaarden aan stellen? En ik zei altijd: die keren dat je in dat uurtje(of 2) wil roken kan je best even even buiten roken. Jij wil wat van mij, ik heb nu tijdelijk deze voorwaarde. Bij ons is bijvoorbeeld ook de voorwaarde dat cliënten niet onder invloed zijn van drugs tijdens een afspraak of dat hij aanwezig is op een afspraak en zich begeleidbaar opstelt. Vind ik heel logisch. Net zoals dit: je werkt samen, hij/zij wil zorg van jou: jij stelt hieraan bepaalde voorwaarden. En dat is voor de gezondheid van jouw ongeboren kindje.

16 dagen geleden

Reactie op Hello0987

Jij komt bij hun thuis toch? Je hebt weinig over hun woning te zeggen, dat ...
Ja oke, maar ben nog geen eens 5 weken. Was eigenlijk nog niet echt van plan om het al aan te geven

16 dagen geleden

Reactie op RRV2002

Het is hun huis, vrij weinig over te zeggen
Owww wat lastig!!

16 dagen geleden

Reactie op RRV2002

Ja oke, maar ben nog geen eens 5 weken. Was eigenlijk nog niet echt van pla ...
Nee dat deed ik ook niet. Zoals ik schreef zei ik dat is astma had, pas later vertelde ik dat ik zwanger was. Je kan zeggen dat astma is vastgesteld en dat je van de longarts niet meer in een rokerige omgeving kan werken en dat je daar heel benauwd van wordt. Dat zijn hele normale voorwaarden, dit is toevallig onlangs bij mijn collega ook zo gegaan (die niet zwanger maar echt astma had/kreeg). Ik geef maar een wat handvatten, het is aan jou of je er wat mee doet he :)

16 dagen geleden

Reactie op Hello0987

Nee dat deed ik ook niet. Zoals ik schreef zei ik dat is astma had, pas lat ...
Ja zeker weten! Bedankt.