272 Reacties
11 dagen geleden
Ik lees dus echt overal dat het belangrijk is om gezond te eten, wat ik snap, maar het lukt me gewoon niet. Ik kon altijd echt genieten van gezond eten, maar ik heb er nu gewoon helemaal geen zin in. Ik heb alleen maar zin in ongezonde dingen. En ik probeer elke dag fruit te eten, maar meer dan dat niet. Hebben meerdere dames dit?😂
11 dagen geleden
Reactie op Lindsay105
Ik lees dus echt overal dat het belangrijk is om gezond te eten, wat ik sna ...
Jep echt super herkenbaar! Ik at hier voor koolhydraat arm, heel veel groentes/salades/ei en vlees. En echt ik hoef er nu allemaal even niet aan te denken 😅 komkommer en tomaatjes krijgen ik nog wel goed weg dus dat eet ik standaard bij de lunch. Heb ik in ieder geval vitaminen binnen. Maar mijn lijf schreeuwt om koolhydraten 😂
11 dagen geleden
Reactie op MK-89
Jep echt super herkenbaar! Ik at hier voor koolhydraat arm, heel veel groen ...
Koolhydraten zijn ook erg belangrijk als je een marathon loopt ☺️❤️
11 dagen geleden
Reactie op Lindsay105
Ik lees dus echt overal dat het belangrijk is om gezond te eten, wat ik sna ...
Toen ik vorige zwangerschap vreselijk misselijk was had ik dit ook enorm. Nu gelukkig bijna geen last van. Maar ALS misselijk dan krijg ik gezonde dingen ook niet weg.
11 dagen geleden
Reactie op KittyNootje
Mee eens. Koolhydraten zijn mega belangrijk nu. Dus goed dat je lichaam er naar vraagt.
Probeer wel te kiezen dan voor volkoren producten en uit fruit dat is wel het beste.
Hiervoor zat ik ook vooral hoog in de eiwitten maar ja nu even niet 🙃
11 dagen geleden
Reactie op GirlyGirlx
Mee eens. Koolhydraten zijn mega belangrijk nu. Dus goed dat je lichaam er ...
Oefff dingen die nu hoog in eiwitten zitten geven mij heel snel een bal in de maag gevoel.
Ik had surimi sticks (waar ik surimi chips van gemaakt had 😅😅 ik had het gekocht voor ik het wist en kort daarna getest en toen mocht het ineens niet meer 😭)
En we hebben altijd volle kwart of volle Griekse yoghurt in huis voor mijn zoontje en als ik dit eet kan ik ook maar een klein beetje eten.
En ik eet zeker niet altijd super gezond maar probeer toch zeker wel iedere dag groente en fruit te eten ☺️ desnoods in de vorm van een soep die ik zo weg kan slurpen met een bruine boterham er bij.
En ik heb nog een knulletje van bijna 2 dus heel ongezond kan het niet als hij wakker is want hij wil alles!!! Maar dan ook echt alles wat mama heeft.
11 dagen geleden
Reactie op KittyNootje
Oefff dingen die nu hoog in eiwitten zitten geven mij heel snel een bal in ...
Ik vind gelukkig fruit super lekker!!!
Maar heb dus een zuivel intolerantie. Dus eiwitten zijn wel lastig.
Ik ontbijt vaak met havermout met een plantaardige whey er door. Voorheen at ik ook vaak garnaaltjes als tussendoortje maarja….. 😂
Ook ei at ik zo gekookt weg. Maar nu vind ik dat soms ook lastig.
Ik heb overigens nog diepvries gamba’s liggen 😂😂😂😂😂😂
Ik merk nu deze week ook wel dat energie wat terug loopt dus probeer wel gevarieerd avond eten te maken met iedere avond andere groentes maar soms best pittig.
11 dagen geleden
Reactie op KittyNootje
Ja maar toch kan je prima koolhydraat beperkt blijven eten als je zwanger bent. Tenminste als je dit al deed. Dit gaf de verloskundige ook duidelijk aan. Het gaat er vooral omdat je niet afvalt en dat komt door calorie te kort. Maar in ieder geval heeft mijn lijf nu wel de koolhydraten nodig denk ik 😅
11 dagen geleden
Reactie op MK-89
Ja maar toch kan je prima koolhydraat beperkt blijven eten als je zwanger b ...
Klopt zeker alles wat je ervoor deed kun je (eventueel in aangepaste vorm) blijven doen.
Ik geloof er ook heel erg in dat je lichaam duidelijk aan kan geven wat er nodig is.
Net zoals vegetariërs die ineens zin krijgen in vlees tijdens de zwangerschap.
(Het valt eventueel vegetarisch op te lossen)
11 dagen geleden
Reactie op KittyNootje
Klopt zeker alles wat je ervoor deed kun je (eventueel in aangepaste vorm) ...
Ik geloof hier inderdaad ook in! Vandaar de zin in leverpastei hier, m’n lichaam zal wel vitamine A nodig hebben.
10 dagen geleden
Ik snack normaal gesproken best veel en dan met name zoet. Nu weinig tot geen trek in. Vooral zoute coatings, zoals patat, naturel chips en kaas! Oh en appelsap, drink dat normaal gesproken eigenlijk nooit.
Koffie daarintegen dronk ik graag en dagelijks, maar nu? Brrr absoluut niet 😅
10 dagen geleden
Reactie op Roxn
Oeh dat maakt het niet makkelijk! 🥲 Misschien helpt lactose vrije kaas?
Ik eet idd vooral veel oude kaas. Maar eigenlijk beter van niet.
Wel moet ik zeggen dat naast opgezette buik ik dus geen last met mijn stoelgang heb dus zie dit maar als positief