9 Reacties
8 maanden geleden
Inderdaad curanol tabletten en crème.
Eventueel kun je er ook xylometazoline neusspray op spuiten ik heb gehoord dat dit goed werkt.
Zelf nog geen ervaring mee
8 maanden geleden
Reactie op Tbas
Hier hielp ook niets, tot ik het volgende ging gebruiken. Het werd binnen 2 ...
Inderdaad hier ook beide!🙌
8 maanden geleden
Zo vervelend, ik ben er gelukkig net vanaf! Bij mij hielp Dr Leenarts baby billen zalf, in combinatie met Curanol zalf en 2 maal daags een tabletje. Goed koelen of juist in een warm bad voor de pijn. En zorgen dat je ontlasting soepel blijft, daarvoor gebruikte ik macrogol (apotheek) of psyllium
vezels. Heel veel sterkte!
8 maanden geleden
Hamamelis zalf van dr vogel vond ik ook fijn. Die mag je vaker per dag gebruiken dan curanol. (Voor mij werd het een combinatie)
8 maanden geleden
Als het een acute is die gezwollen is, dit klinkt gek, maar er is wat literatuur over: suiker erop. Goede dikke laag. Helpt enorm met de zwelling in mijn ervaring zodat ie in elk geval weer “naar binnen” kan. Blijkbaar zorgt de suiker voor osmotische druk waardoor je lichaam de zwelling gaat afvoeren.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11004848/
7 maanden geleden
Haaaiii, apothekersassistente hier ☺️
Ik kan me helemaal voorstellen dat je er niet op zit te wachten om hier mee rond te blijven lopen..
Adviezen vanuit de apotheek:
Als hij niet meer terug wil en veel pijn doet dan is vaak het advies wel om te overleggen met de huisarts. Zij kunnen zakjes voorschrijven die je ontlasting zachter maken waardoor je niet zo hoeft te drukken, macrogol of forlax genoemd! Dat zou ik zeeekkuuur gaan gebruiken want dat helpt echt! ook kunnen ze kijken of het niet gaat ontsteken.. dat zou wel heel naar zijn. De meeste aambeien gaan vanzelf na 2 weken weg maar als het zo’n heftige is kun je het altijd even laten checken..
je kunt evt vaseline/lidocaine crème kopen bij de apotheek. Dat verdoofd alles een beetje voor als je naar het toilet moet, dat kan wel fijn zijn om te ontspannen en werkt echt binnen een paar seconden! verder veel water drinken, niet ophouden, voldoende bewegen, voldoende vezels eten en zorgen voor een goede houding op het toilet. Zorg evt dat je iets onder je voeten zet zodat die wat hoger staan. Zo heeft je darm wat meer ruimte en komt het beter. Blijf niet te lang op de wc zitten, zo komt er te veel druk daar benen en verergert het juist.. als je last hebt van veel jeuk kun je vaseline of zink proberen. Zink zorgt ervoor dat het wat droger wordt.. misschien is het fijn voor je om jezelf af te vegen met vochtig toilet papier zonder parfum of alcohol, of met water af te spoelen zodat het niet zo irriteert..
Hier kun je ook nog extra info vinden: https://www.thuisarts.nl/aambeien/ik-heb-aambeien