38 Reacties
vorig jaar
Ik ben ook overgestapt van CZ direct naar CZ aanvullend plus (en tandarts). Bij plus krijg je ook de bijdrage van de Kraamzorg vergoed (zoals ik het begreep) en volgens mij een deel van de lactatiedeskundige. Tevens krijg je geheel vergoed als je wilt bevallen in een open verloskamer
vorig jaar
Ik heb een paar uur zoekwerk gestopt in verzekeringen. Naast de standaard zwangerschaps dingen werd me ook aangeraden naar fysiotherapie te kijken ivm mogelijke bekkeninstabiliteit etc.
Uiteindelijk ben ik van asr naar CZ (en dan de plus) overgestapt. Ik was aan het twijfelen tussen CZ en zilveren kruis. Volgens mij heeft CZ plus een mooi pakket!
Verder heb ik gekeken naar verzekeren van lactatiekundige, zwangerschapscursus en kraamzorg. En mogelijk ook alternatieve zorg, omdat mocht je een ‘huilbaby’ krijgen een osteopaat ook nog wel eens wat zou kunnen betekenen.
Maar goed, al met al kwam na heel wat onderzoek voor mij de keuze op CZ plus.
Succes met je zoektocht!
vorig jaar
Nou dan zat ik dus toch goed. Had inderdaad ook naar dezelfde dingen gekeken en kwam ook bij plus uit.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg dames!
vorig jaar
Reactie op DuurzameReiger956609
Ik ben ook overgestapt van CZ direct naar CZ aanvullend plus (en tandarts). ...
Waar zie je terug gaat je eigen bijdrage terug krijgt van kraamzorg?
vorig jaar
Reactie op momtobeArnhem
Dat * bedoel ik.
Ik ga dan toch voor Zilveren Kruis aangezien zij de eigen bijdrage kraamzorg vergoeden en ik dit niet terug zie bij cz, goedkopere basisverzekering én vergoeding Borstkolf.
Handige tip: Als medeverzekerde mag je het gehele jaar door overstappen (eenmalig per jaar), dus ik neem een aanvullend pakket en ga onder mijn vriend verzekeren, zodat ik in juli weer gewoon terug kan naar een basisverzekering! Het is al duur zat allemaal, haha.
vorig jaar
Reactie op momtobeArnhem
Ik lees het hier. De 2e van beneden. Ik twijfel ook tussen cz en zilveren kruis!

vorig jaar
Reactie op momtobeArnhem
https://zorgverzekeringskaart.nl/cz/plus
Kijk hier staat dat :)
vorig jaar
Reactie op momtobeArnhem
Dat * bedoel ik.
Ik ga dan toch voor Zilveren Kruis aangezien zij de eigen ...
Hoi! Mag ik vragen waar je hebt gelezen dat je als medeverzekerde het hele jaar door kunt overstappen? Ik overweeg ook de Zilveren Kruis verzekering maar kan dit stukje niet op hun website vinden. Terwijl het me perfect lijkt om in juli terug te gaan naar basis :)
vorig jaar
Ik kijk ook naar cz aanvullend plus. Maar betekend dit dat je voor poliklinisch bevallen + kraamzorg ook geen eigen risico hoeft te betalen?
Want anders betaal ik en extra vanwege de aanvullende plus en dan uiteindelijk nog de eigen risico en dan pas wordt iets vergoed?
Zie het even niet meer na al mijn speurwerk 🫣
vorig jaar
Reactie op Fleeeuurrr
Ik kijk ook naar cz aanvullend plus. Maar betekend dit dat je voor poliklin ...
Ja, niet medische zwangerschappen in het ziekenhuis dus poliklinisch wordt ook vergoed en Kraamzorg ook.
vorig jaar
Reactie op WonderlijkeVallei930203
Kiezen jullie als basisverzekering Zorgbewustpolis (Natura)?
Ja gewoon de goedkoopste en dan aangevuld met plus en tandarts (ik kom dan uit op €210,-), maar goed om even te checken of cz een contract heeft met jouw verloskundige, Kraamzorg en ziekenhuis.
vorig jaar
Reactie op DuurzameReiger956609
Ja gewoon de goedkoopste en dan aangevuld met plus en tandarts (ik kom dan ...
En tandarts is natuurlijk optioneel maar ik vind dat wel belangrijk