23 Reacties

9 maanden geleden

Je hoeft toch niet én lakens én een slaapzakje? Hier alleen hoeslakens, moltons en slaapzakjes in huis.

9 maanden geleden

Hi. Ik heb een zoontje van eind juni en nu uitgerekend in begin juni. Ik zelf heb 1 x een kruik gemaakt met de kraamzorg & verder nooit 😂. Ligt natuurlijk wel aan je kindje ook qua temperatuur regelen hoe goed dat gaat. Ik had gewoon 1 zo’n ijzeren kruik maar had hem wel zonder hoes want je haalt hem toch uit het bedje als de baby erin gaat dacht ik? Voor de kinderwagen gebruikte ik inderdaad gewoon ledikant / wieg dekentjes of een grote hydrofiele doek als het echt heel warm was. Ik had zo’n 4 hoeslakens voor ledikant & 3 voor een wieg/co-sleeper in het begin. Ondertussen zijn er wat af & wat bij dus zit nu op 6 ofzo die ik afwissel met beddengoed. Een voetenzak is voor de winter ideaal! Gebruik ik voor m’n zoontje van nu 1,5 nog steeds! Maar die kun je ook richting de winter aanschaffen. Voor de box had ik een matras met 2 hoeslakens. En 1 boxkleed wat omkeerbaar is voor de afwisseling. Als hij in de was ging lag hij dus alsnog op een hoeslaken dus ik vond 1 genoeg! Een matras beschermer heb ik daar nooit bij gehad.

9 maanden geleden

Reactie op Wandelingen26

Je hoeft toch niet én lakens én een slaapzakje? Hier alleen hoeslakens, mol ...
Slaapzakje wordt door de kraamzorg afgeraden en dan maak je het bedje dus kort op met een lakentje + dekentje.

9 maanden geleden

Hier heeft onze dochter de eerste 6 maanden in de co-sleeper geslapen. De eerste weken met molton (2), hoeslaken (3), Wieglaken (3) en deken (2). In het begin hebben we ook nog kruiken gebruikt (2) en deze in een kruikenhoes gedaan. Voor het ledikant hebben we geen ledikantlaken en deken gekocht. Ze was 6 maanden toen ze daarin ging slapen en toen hebben we altijd slaapzakken gebruikt. Voor de box hebben we een matras met hoeslaken en boxkleed erover heen. Ik heb gewoon 1 boxkleed. Voor kinderwagen heb ik de co-sleeper hoeslaken gebruikt, die paste goed. Daarin een voetenzak.

9 maanden geleden

Reactie op esb99

Hi. Ik heb een zoontje van eind juni en nu uitgerekend in begin juni. Ik ...
Hier dus veel de kruik gebruikt! Februari kindje, dus dat is wel anders. Wij gebruikten er ook echt 2 en ook in het bedje die we lieten liggen (niet tegen het kindje aan!!) daarom een hoes eromheen en ook een hydrofiel!

9 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Hier dus veel de kruik gebruikt! Februari kindje, dus dat is wel anders. Wi ...
Hier kindje van mei en ook wel een poos 2 kruiken gebruikt. Vooral de eerste week want ze kwam niet goed aan en dan kan de temperatuur regelen te veel energie kosten. Dus ik zou voor de zekerheid wel altijd kruiken in huis hebben. Verder hadden wij ook een co sleeper met daarin molton, hoeslaken, laken en dekentje. Vanaf ze kon rollen altijd slaapzakjes

9 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Hier heeft onze dochter de eerste 6 maanden in de co-sleeper geslapen. De e ...
Precies dit eigenlijk! Bij de 1e dit ook zo gedaan. (Scheelt me typen haha)

9 maanden geleden

Ik lees even mee. Ik zit met dezelfde vragen. Halen jullie wiegdekens mer dezelfde tog waardes of juist verschillende diktes?

9 maanden geleden

Reactie op Niquee

Ik lees even mee. Ik zit met dezelfde vragen. Halen jullie wiegdekens mer ...
We hadden een dikke en een dunne. Vooral de dikke voor de eerste paar weken (zelfs met augustus baby) en de dunne daarna veel gebruikt. En in de winter weer de dikkere. Maar goed, vanaf 6 maanden over op slaapzak dus

9 maanden geleden

Ik zoek ook nog een molton voor de wieg. Is zoiets goed? https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen/molton/molton-hoeslaken-wieg-40-x-80-cm-33300030.html Dit lijkt meer op een normaal hoeslaken vind ik. Ik heb een molton van ikea voor de ledikant gekocht en dat ziet er heel anders uit. 😛

9 maanden geleden

Wieg en kinderwagen en verschoonden kun je allemaal dezelfde hoes voor gebruiken 😊👌

9 maanden geleden

Reactie op Sashimi

Wieg en kinderwagen en verschoonden kun je allemaal dezelfde hoes voor gebr ...
Verschoonden=verschoonkussen 😆

9 maanden geleden

Fijn dit onderwerp! Ik lees nu dus voor het eerst dat de eerste maanden geen slaapzakje wordt aangeraden. Ik dacht van wel (en slaapzak dus zonder lakens/dekens) dus ik moet nodig even shoppen! Bedankt voor de tips hier alvast.

9 maanden geleden

Reactie op 11juni25

Slaapzakje wordt door de kraamzorg afgeraden en dan maak je het bedje dus k ...
Mijn kraamzorg nooit over gehoord en dochter ging prima na 1 maand in een slaapzak. Ik ken meerdere kindjes die daar goed op gingen... Maar in het begin wel lakentje en dekentje ja!

9 maanden geleden

Reactie op Amomb

Mijn kraamzorg nooit over gehoord en dochter ging prima na 1 maand in een s ...
Omdat ze kunnen verdwijnen door d'r opening van het nekje moet het dus heel goed passend zijn. Na een maand is een baby als het goed is groot genoeg voor sommige slaapzakjes.

9 maanden geleden

Net een slaapzakje gekocht in de kleinste maat 🙈🙈

9 maanden geleden

Ik heb ook een Puckababy inbakerdoek gekocht.. gaat de baby dan ook nog onder de deken of kan die ook enkel in de Puckababy?

9 maanden geleden

Ik vind dit allemaal zulke ingewikkelde studies met al die lakens en dingen! Dat ik elke keer alles uitstel en denk pff komt wel echt geen zin om dat allemaal uit te zoeken 😝 Zeker met een slaapzak: dunne of dikke? Lange mouwen of korte? Want: geboren in juni, is het warm of koud?? Haha

9 maanden geleden

Reactie op MylifeAnouk

Ik vind dit allemaal zulke ingewikkelde studies met al die lakens en dingen ...
Als je googelt op ‘tog-waarde’ krijg je veel overzichten met wat je een baby kan aantrekken met welke temperatuur. Het gaat dan om de kamer temperatuur! Bij veel winkels heb je slaapzakken waar je de mouwen af kunt ritsen, die dingen zijn top!

9 maanden geleden

Reactie op BoeiendeKamille114024

Ik heb ook een Puckababy inbakerdoek gekocht.. gaat de baby dan ook nog ond ...
Ligt denk ik helemaal aan hoe de temperatuur is. Als het heel warm is op dat moment zou het alleen kunnen. Anders kan er nog een dekentje overheen. Ik heb met de puckababy zelf weinig ervaring dus durf het niet helemaal te zeggen