20 Reacties
8 maanden geleden
Nee... ik zou de naam gewoon geven! Je ziet elkaar niet dagelijks en zeker wanneer jullie ook alles al in huis hebben met die naam en het ook zo uitspreken... gewoon doen!
De ene Daan is de andere Daan (bijvoorbeeld) ook niet en de naam gaat toch vormen naar jullie en haar kindje.
8 maanden geleden
Reactie op Amomb
Nee... ik zou de naam gewoon geven! Je ziet elkaar niet dagelijks en zeker ...
Thanks! Dit helpt wel.. Vind je dat ik het haar nu alvast moet laten weten voordat onze baby geboren is? Uit een soort van fatsoen?
8 maanden geleden
Reactie op dD_E
Al zag ik diegene wel dagelijks, ik zou me er niks van aantrekken. Ik snap ...
Ik snap het ook niet zo goed hoor. Maar ineens vliegt het me schijnbaar aan en kan ik er niet van slapen. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom we het niet delen voordat de baby er is.. hij heet immers al zo.
8 maanden geleden
Reactie op GulleFee296738
Thanks! Dit helpt wel.. Vind je dat ik het haar nu alvast moet laten weten ...
Ik zou het wel al zeggen. En foto’s sturen van die slingers en alles wat je al hebt. Zodat je niet eventueel later het gezeik krijgt dat je de naam “gejat” hebt. Mensen kunnen ineens veranderen en vriendschap is niet altijd voor altijd.
8 maanden geleden
Reactie op GulleFee296738
Thanks! Dit helpt wel.. Vind je dat ik het haar nu alvast moet laten weten ...
Oei dit vind ik een lastige...wat OumivanA stuurt zou ik persoonlijk niet bij stil hebben gestaan..maar ja..jeetje vrouwen kunnen soms lastig zijn! Ik denk dat ik het niet zou delen, omdat jullie keuze toch al gemaakt is én als het echte vriendschap is (in het ergste geval) je vriendin even schakelruimte nodig heeft en uiteindelijk heel blij voor jullie is en jullie er later om kunnen lachen! Ze komen ook niet bij elkaar op de opvang en school etc..😁
8 maanden geleden
Reactie op OumivanA
Ik zou het wel al zeggen. En foto’s sturen van die slingers en alles wat je ...
Ik zou dit persoonlijk ook doen. En ook aangeven dat je het er heel moeilijk me hebt maar de naam voor jou echt belangrijk is en je dat echt niet wil aanpassen om die reden. Als ze echt een goede vriendin is zal ze dit begrijpen, maar ze zal vast wel even moeten schakelen. Dus zou het zeker van te voren zeggen, als fatsoen
8 maanden geleden
Ik zou het gewoon zeggen, dat je de naam al gekozen had maar dat je het wel zo fijn vond om het even aan te geven. Zelf heb ik mijn dochter Bobbi genoemd, en het is zelfs 2 keer gebeurd dat ik een berichtje kreeg van oude vrienden / kennissen met de vraag of ik het erg zou vinden als zij die naam ook zouden gebruiken. Nou is dat niet helemaal hetzelfde, want zij waren op die naam gekomen doordat ik mijn kind zo had genoemd, en jij had die naam al bedacht, maar ik vond het alleen maar een enorm compliment!! Dat betekende namelijk dat zij mijn keuze ook heel cool vonden. Dus waarschijnlijk gaat die vriendin het alleen maar tof vinden als je vertelt dat jullie kindje ook zo gaat heten.
Ik zou er misschien wel anders over denken als het ging om het kind van mijn zus ofzo, of van mijn beste vriendin die ik dagelijks zie. Want dan leidt het ook tot praktische onhandigheid zeg maar, twee kinderen in dezelfde cirkel met dezelfde naam. Dan zou ik zelfs een andere naam overwegen. Maar in jouw geval, gewoon lekker doen, zo heet jullie kindje nu al eenmaal en het is gewoon toeval dat jullie dezelfde smaak hebben! Fijne zwangerschap nog!
8 maanden geleden
Ik herken je verhaal, ik heb al 9 jaar een meisjesnaam en nu pas weer zwanger van een meisje, echter is haar naam vorig jaar al gegeven door een vriendin aan haar dochter. Maar deze naam is voor mij ook heel speciaal, ik ga het niet veranderen maar zeg het ook pas als de kleine is geboren. Ik vind nl niet dat zij de naam al hoeft te weten, ik leg het na de geboorte uit en dan zien wat zij ermee doet, ik ben trots op deze naam en heb hem niet gejat van haar 🤗
8 maanden geleden
Wij hadden hetzelfde met de naam van onze jongste. Mijn beste vriend heeft zes weken voor onze uitgerekende datum zijn zoontje zo genoemd - zelfs de tweede naam hetzelfde 😂 wij hebben toen een andere eerste naam gekozen, maar het had hen echt niet uitgemaakt. Hebben het zelf nu met een vriendin die haar zoontje hetzelfde heeft genoemd als onze oudste. Het maakt mij niet uit, maar in de praktijk is het wel onhandig blijkt. Vooral als we met elkaar en de kinderen zijn en er gecorrigeerd wordt haha. Ik vond het wel leuk dat ze me vooraf even inlichtte overigens!
8 maanden geleden
Oud vriendin van mij… daar een vriendin heeft haar 2 jarige kind de naam die wij ook gaan geven…
Heb de op Facebook meer niet ben niet bevriend
Mijn nichtje heeft haar zoon 2 namen geven waarvan de 2e naam die nooit uitgesproken wordt onze naam is..
Jij vind de naam mooi… en het past bij jullie dus gewoon doen’
8 maanden geleden
Je kind heet al zo. Dat je kind nog niet is geboren, doet er eigenlijk niks aan af. Dus wat ik zou doen is gewoon even persoonlijk contact opnemen en de persoon waarschuwen zodat ze niet verrast zijn. Ik bedoel je hebt al producten met deze naam dus de naam is al een feit en geen gedachte meer. Ga niet wisselen want hier krijg je waarschijnlijk mega veel spijt van.
Ik heb bijvoorbeeld nog niet 100% de naam, dus dan zou switchen makkelijker zijn. Je baby leeft, je baby is er al alleen voor hun nog niet zichtbaar.
8 maanden geleden
Ik zou het zeker zo houden! Een goede vriend en vriendin van ons zijn precies 1 week voor mij uitgerekend. Zij krijgen ook een jongetje. Wij hebben ook afgesproken als het dezelfde naam is dan is het maar zo. We verwachten gewoon niet van elkaar dat we het last minute gaan veranderen. Want een naam is dan al zo eigen! Ik snap je gevoel erover wel hoor, maar ik denk dat je het jezelf nooit kan vergeven als je een andere naam kiest nu.