12 Reacties

17 uur geleden

Ik zou over gaan naar speen 2! Hebben wij toen ook gedaan, misschien heel even wennen maar daarna gaat het goed! Misschien is nutrilon 2 net ietsjes dikker dan 1. Als je overstapt naar opvolg is jouw kindje al 6 maanden en kun je sowieso de volgende speen gebruiken馃槉

14 uur geleden

Reactie op GdJ16

Ik zou over gaan naar speen 2! Hebben wij toen ook gedaan, misschien heel ...
Ja sorry hij is 7 maanden inderdaad!
Wij lopen tegen hetzelfde probleem. Op aanraden van anderen hier Difrax maat S gekocht, want die valt tussen maat 1 en 2 in. Die gebruiken wij nu ook nog steeds, want maat 2 van Dr. Brown gaat echt te snel, alleen nadeel van de Difrax speen is weer dat het lekt 馃様

9 uur geleden

Of misschien allebei? Wij gebruiken johannesbroodpitmeel en starten altijd met speen 2 en gaan halverwege de fles over naar speen 3. Dan is de voeding dikker geworden. Meteen speen 3 gaat hier ook te snel
Maat 1 met een sat茅 prikker eventjes extra door prikken zodat het gaatje iets wijder wordt

9 uur geleden

Mijn ervaring met alle 3 mijn kinderen dat het even wennen is met de andere speen maar dat gaat snel. Desnoods eerst speen 1 en als het dan te moeilijk gaat tijdens de voeding overgaan op speen 2.

Reactie op MK-89

Mijn ervaring met alle 3 mijn kinderen dat het even wennen is met de andere ...
Mag ik vragen hoe lang dat ongeveer duurde bij jouw kinderen? Ons zoontje kan echt nonstop eten als we het toelaten en met speen 2 drinkt hij in minder dan 10 min een fles van 200ml en dan is het natuurlijk heel hard huilen omdat hij zich absoluut nog niet verzadigd voelt. Ik heb het echt wel een aantal dagen volgehouden en toen toch terug gegaan omdat het niet beter werd.

8 uur geleden

Reactie op ToegewijdeOchtendgloren020820

Mag ik vragen hoe lang dat ongeveer duurde bij jouw kinderen? Ons zoontje ...
Hier vaak wel ruim een week. Daarom deed ik soms ook als ze eerst de ergste honger hadden met speen s (Difrax) en dan als heel traag ging en ze dus niet meer wilde drinken dan deed ik speen m erop.

Reactie op MK-89

Hier vaak wel ruim een week. Daarom deed ik soms ook als ze eerst de ergste ...
Bedankt voor je reactie :) Traag drinken omdat er geen trek meer is komt dus niet echt veel voor hier haha. Eerder vanavond een fles gegeven van 220ml, direct daarna zijn wij zelf gaan eten, heeft hij nog van alles willen mee eten van ons. En dan ook echt jammeren alsof hij al de hele dag niks heeft gegeten 馃槄 En ook pauzes tijdens flesjes, ongeacht begin/midden/einde vd fles, geeft grote ongeduld en als het langer dan 5 sec duurt een huilpartij. En dat is ooit begonnen als dysmatuur!

8 uur geleden

Reactie op ToegewijdeOchtendgloren020820

Bedankt voor je reactie :) Traag drinken omdat er geen trek meer is komt du ...
Ja maar het gaat toch te traag met speen 1? Ik bedoel dan dus voeding starten met speen 1 en dan halverwege overgaan op speen 2. Dan is de ergste zuigbehoefte ook geweest en zorg je ervoor dat je wat langer doet over de gehele fles

8 uur geleden

Wij zitten zelfs al op speen 3! Onze meid wil snel drinken anders wil ze niet meer (snel afgeleid). Gaat helemaal prima!

Reactie op MK-89

Ja maar het gaat toch te traag met speen 1? Ik bedoel dan dus voeding start ...
We gebruiken nu Difrax maat S, dan doet hij zo'n 17 min over een fles, dus dat is een prima tijd, alleen lekt deze speen dus op de dr Brown fles. We hebben ook weleens gedaan wat jij zegt; tussendoor wisselen van dr. Brown speen 1 naar speen 2, maar dan raakt hij zo overstuur van dat wachten op de wissel dat hij daarna snikkend zit te drinken 馃様 Ik ga binnenkort eens opnieuw speen 2 proberen, wellicht dat het nu al wat beter zal gaan