53 Reacties

17 dagen geleden

Ik vind dit ook heel lastig.. heb in juni en augustus een miskraam gehad. Probeer veel leuke dingen te doen en heb veel aan de steun van de dames hier. Met hoe veel weken mag je voor eerste echo?

17 dagen geleden

Ik heb precies hetzelfde probleem🥲 na 3 vroege miskramen hoop ik dat het nu goed gaat, maar het zit toch altijd in je hoofd🥺 ik probeer me af te leiden met dingen die me positief stemmen. Dat is voor iedereen natuurlijk wat anders, maar we moeten er vanuit gaan dat ons lichaam dit kan en dat het ons gegund is🤞🏻🥹 ik duim met je mee

17 dagen geleden

Reactie op Dani2025

Ik vind dit ook heel lastig.. heb in juni en augustus een miskraam gehad. P ...
Ik zit dan op 7 weken en 2 dagen volgens mijn berekening

17 dagen geleden

Ik heb 17 oktober mijn eerste echo met 6 weken, ik maak me ook zorgen. Maar voor nu denk ik, het gaat zijn zoals het moet zijn. Ik wil niet teveel stressen want dat is uiteraard ook niet goed

17 dagen geleden

Heb gister een hele dag flinke bloedingen gehad (vandaag 5 weken) en VK gebeld omdat ik bang ben voor een miskraam. Volgende week maandag een echo voor controle. Vandaag geen drupje bloed meer gehad. Meerdere dit gehad?

17 dagen geleden

Reactie op Hayley🌻

Ik heb precies hetzelfde probleem🥲 na 3 vroege miskramen hoop ik dat het n ...
Hier ook heel herkenbaar! Ik blijf maar testen om ze te zien oplopen 🙈 Mijn vriend en ik durven het ook nauwelijks te geloven en kunnen/durven nog niet echt blij te zijn. Fingers crossed dat het bij ons allemaal goed gaat 🤞🏻

17 dagen geleden

Zeker herkenbaar! In mei voor het eerst zwanger op 39 jarige leeftijd na een jaar serieus proberen en al anderhalf jaar zonder pil. Daarbij heb ik ook endometriose. Juli bleek het helaas een ma te zijn. Nu bij de 3 e cyclus opnieuw zwanger. Wel enorm blij dat het nu wel heel veel sneller gelukt is maar een hoop onzekerheid of het nu goed zit. Nog maar 3+5 dagen dus heel pril. Tot zover heb ik minder heftige kwalen en ik probeer er in te vertrouwen maar is soms ook pittig. Inderdaad niets/weinig voelen maakt onzeker maar krampen ook! 🙈

17 dagen geleden

Hier ook eentje, die mega onzeker is! Ik heb lage rugpijn in de avonden waar ik mega onzeker over ben…

17 dagen geleden

Heel herkenbaar! In juli een prille mk gehad en nu 5+5. Blijft heel onzeker allemaal, vooral de toiletbezoekjes. Ik probeer te denken dat het goed zit tot het tegendeel bewezen is 💜

17 dagen geleden

Best een aantal mensen in mijn omgeving weten er trouwens van. Meer mensen dan die destijds wisten van de zwangerschap. Dat helpt ook erg met steun. En deze groep is heel erg fijn 💜

17 dagen geleden

Reactie op VWJ

Best een aantal mensen in mijn omgeving weten er trouwens van. Meer mensen ...
Ja… hier ook wel. Nog niet veel mensen weten dat ik opnieuw zwanger ben. Maar wel de gene waar ik veel mee ben. Ook mijn miskraam was erg lang en rommelig met medicatie dat niet het gewenste resultaat had en nog langer duurde. Dus daardoor weten nog meer mensen het. We zijn ook eigenlijk bewust heel open geweest. Marja daardoor weet men nu ook dat de wens er is. Dus als ik gekke dingen doe 🤭 Ik moet zeggen dat hoe pril het nu ook is ik me zover wel heel anders voel Ergens vind ik dat dood eng ergens wel fijn Ik voel me normaler en ook niet constant last ergens van Ik hoop dan maar dat dit een goed teken is 🤷🏼‍♀️

17 dagen geleden

Reactie op VWJ

Heel herkenbaar! In juli een prille mk gehad en nu 5+5. Blijft heel onzeke ...
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ook afgelopen juli een miskraam bij 5,5 week. Nu zojuist een eerste positieve test, nog een vage streep op een early maar ik zit ook een dag voor mijn NOD. Ik probeer maar aan go with the flow te doen. Ik ben heel blij maar wel met een realistische blik.

17 dagen geleden

Wat ik ook lastig vind is dat ik me verder weinig last heb. Wel wat lage rugpijn vanaf het begin, soms wat krampen en gevoelige borsten. En na het eten een enorm opgeblazen gevoel. Maar echt absoluut niet misselijk ofzo. En dat maakt me ergens ook wel bang. Ik probeer mezelf echt te zeggen dat het deze keer goed komt maar een seconde later betrap ik mezelf erop dat ik weer aan het kijken ben of ik niet bloed. We hebben het ook nog niemand verteld, ik dacht toen ik positief testte dat ik de paar mensen die weten dat we bezig waren meteen in zou lichten, maar mijn man wil sowieso nog even wachten en ik vind het lastig dat ik niet enthousiast durf te zijn waardoor de "magie" van het vertellen er een beetje afgaat.

17 dagen geleden

Reactie op mommy2beee2025

Wat ik ook lastig vind is dat ik me verder weinig last heb. Wel wat lage ru ...
Ah wat ontzettend rot dat je je zo voelt, maar ik kan het wel begrijpen. Je hoeft echt geen klachten te hebben! Bij de eerste zwangerschap heb ik amper ergens last van gehad (ben ergens tussen de 11-13 weken (?, weet niet meer precies, maar ietsje later in eerste trimester in de zwangerschap) erg misselijk geweest maar nooit gebraakt en later erge bekkenpijn. Maar dat was echt pas later. Sommigen zijn hondsberoerd en anderen gaan er fluitend doorheen. Snap wel dat het je bang maakt. Maar, even heel flauw, er zijn mensen die heel veel klachten hebben en toch al een missed abortion blijken te hebben gehad of nog een miskraam gaan krijgen. Elke zwangerschap is anders. Snap dat het bij jullie extra spannend is na zo lang proberen en dat dit je allemaal bang maakt. Dat is ook heel begrijpelijk. Ik hoop dat de eerste echo goed is! Daarna kun je waarschijnlijk wel wat meer genieten en zul je denk ik ook wat enthousiaster zijn, heel bijzonder om te zien op echo en dan wordt het ook wat meer echt. Ik heb nu ook bloedverlies gehad dus ben ook zenuwachtig en durf niet blij te zijn. en denk nu iedere keer “wat als die zwangerschapstest vals positief was” 🤦🏻‍♀️😅. Ben ook echt aan het aftellen tot de echo…!

17 dagen geleden

Heel herkenbaar! Maar probeer afleiding te zoeken.. en te vertrouwen op je lichaam. Ik ben zelf nu 5 weken en laatste 2 mk waren met 5 weken dus vind het ook spannend.. toch heb ik het gevoel dat het nu wel goed komt!

17 dagen geleden

Reactie op JanineP1992

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ook afgelopen juli een miskraam bij 5,5 wee ...
Wat spannend ook voor jou! Veel succes ook met wachten op de echo, de tijd gaat niet snel. 💜 Ga je heel vroeg een echo doen? Ik heb het expres op 7 wk gepland, en niet al op 5, omdat ik wat meer zekerheid wil.

17 dagen geleden

Reactie op MylifeAnouk

Heel herkenbaar! Maar probeer afleiding te zoeken.. en te vertrouwen op je ...
Fijn dat op z’n minst het gevoel beter is! Ik heb aankomende vrijdag het termijn waarop ik m’n mk had. Tot nu toe is het gevoel ook beter dan de vorige keer, maar blijft spannend. Ik ga duimen voor ons allemaal 💜

17 dagen geleden

Tip van Cuypers & Cuypers - 1x per dag 80 mg kinderaspirine…

17 dagen geleden

Reactie op Dani2025

Tip van Cuypers & Cuypers - 1x per dag 80 mg kinderaspirine…
Voor wat als ik vragen mag?

17 dagen geleden

Reactie op Dani2025

Tip van Cuypers & Cuypers - 1x per dag 80 mg kinderaspirine…
Hoezo? Kan je ook meteen toelichting geven? :)