14 Reacties

22 dagen geleden
Ik heb er ook last van! Ik dacht echt dat ik blaasontsteking zou hebben, urine ingeleverd maar kwam ook niks uit. Het voelt allemaal wat geïrriteerd ook onder in m’n buik. Maar urine gaat nog wel op kweek vanwege zwangerschap maar voor nu is er gezegd dat het inderdaad kan dat het even wat geïrriteerd is door alle veranderingen daar beneden.

22 dagen geleden
Reactie op Brechje.
Ik heb er ook last van! Ik dacht echt dat ik blaasontsteking zou hebben, ur ...
Ik heb dit precies hetzelfde! Ze doen idd volgens protocol ook nog checken op GBA bacterie bij de GGD dus dat is wel goed! Maar wat een nare kwaal dit zeg..

22 dagen geleden
Reactie op Brechje.
Ik heb er ook last van! Ik dacht echt dat ik blaasontsteking zou hebben, ur ...
Heb jij trouwens ook dat als je ligt dat die druk minder is? Dat was eigenlijk waardoor ik dacht hé… zal het dan toch m’n drukkende baarmoeder zijn?

22 dagen geleden
Heb al weken lang druk op de blaas 😝 Tweede zwangerschap.. en merk dat de boel nu nog meer drukt. Heerlijk… Vooral nu (21w) de baarmoeder sterk groeit vanwege groeispurt.. Er is echt te weinig ruimte nu in mn buik, dus waar drukt het op.. de blaas. De wc zie ik vaak op een dag daardoor haha 🤪
Maar ja, bij paar vrouwen kan het ook blaasontsteking erbij zijn, dus als je het niet vertrouwd altijd ff overleggen

19 dagen geleden
Reactie op Marelena
Heb al weken lang druk op de blaas 😝 Tweede zwangerschap.. en merk dat de ...
Ik vind het dus wel echt een heel vervelend en pijnlijk gevoel. Heb jij dat ook? Kan de hele dag wel op de wc zitten. De antibiotica helpt niet dus ik denk toch geen blaasontsteking.

19 dagen geleden
Ik heb heel veel last van blaaskrsmpen gehad toen ik toevallig de 13 weken echo had. Ik hield het niet vol door de krampen en toen zei de echo dame plas maar even want je blaas zit super vol. Bleek na het plassen dat m'n blaas nog steeds erg vol zat terwijl ik dacht dat er niets meer in zat. De anatomie van je blaas verandert blijkbaar en daardoor is uitplassen lastig. Dus ik kreeg de tip veel heel en weer te bewegen met je bovenlijf, en heupen. En goed jn je buik te duwen als je plast waar je blaas zit. Zodat je de blaas extra leegt. En verder heel vaa naar de wc gaan helpt me ook, dan bouwt de druk zich minder op en heb je dat druk gevoel minder. Ik had idd ook geen infectie dat moest ik wel testen toen. Hopelijk helpen deze tips je ook.

19 dagen geleden
Reactie op VreedzameZonsverduistering717711
Ik vind het dus wel echt een heel vervelend en pijnlijk gevoel. Heb jij dat ...
Kan zeker naar gevoel zijn. Misschien voel je ook de bandenpijn die vaak rond deze tijd ook kan ontstaan; dat kan je ook onderin je buik voelen net boven je schaambot. Dat kan echt naar/pijnlijk voelen..

19 dagen geleden
Ja ik heb inderdaad niet meer het gevoel dat ik nog goed kan uitplassen. Alleen liggen helpt om de ergste druk eraf te halen.. maar kan de komende 20 weken moeilijk alleen maar liggen. Dus ik vraag me wel een beetje af in hoeverre het nog normaal is wat ik voel. Zodra ik op sta of zit voel ik het meteen en het doet echt pijn. En het beperkt me in alles. Ik las misschien over een blaas of baarmoeder verzakking. Die klachten kwamen me ook allemaal erg bekend voor. Ik ga morgen toch maar weer even bellen om te vragen of ze eens verder willen kijken want dit is geen doen zo..

19 dagen geleden
Ja omdat ik zoveel last had bij die echo heeft verloskundige met zkh gebeld, die zei echt dat je even goed moet proberen met de tips die ik.je gaf, blaasontsteking uitsluiten en evt bekkenbodem fysio. Ze kunnen verder niet zoveel. Je zit waarschijnlijk op een punt dat de blaasbulling echt heel.groot is. Ik merkte na een dag of 2 verschil nadat ik elk uur naar wc ging, wiebelen en duwen