56 Reacties

vorig jaar

Mijn 2 kinderen hebben sinds gister een dubbele achternaam, dus onze komende baby ook

vorig jaar

Oh kan dat wel dat je de achternaam van je partner geef en ook die van mijn ?

vorig jaar

Zeker 😊

vorig jaar

Reactie op Tasharella

Oh kan dat wel dat je de achternaam van je partner geef en ook die van mijn ...
Ja dat kan zeker! Indien je kind gaat trouwen en de naam van de partner wil, dan kiest die een van de namen en plak daar de naam van de partner voor of achter. Dus het blijven altijd 2 namen (en niet een enorm lange naam).

vorig jaar

Reactie op VWJ

Ja dat kan zeker! Indien je kind gaat trouwen en de naam van de partner wil ...
Awhh oke dat wist ik niet dankjewel voor het uitleg 🥰

vorig jaar

Wij gaan dit ook doen, vind het mooi dat dit kan sinds dit jaar!

vorig jaar

Ja!

vorig jaar

Reactie op K.A.S.

Mijn 2 kinderen hebben sinds gister een dubbele achternaam, dus onze komend ...
Leuk!!

vorig jaar

Reactie op melissa1410

Wij gaan dit ook doen, vind het mooi dat dit kan sinds dit jaar!
Eens hoor!!

vorig jaar

Nee wij niet. Dan heeft ons kind straks 3 achternamen als het ook nog gaat trouwen. En welke achternaam gaan zij weer aan hun kind doorgeven? Ik vind het een beetje omslachtig

vorig jaar

Reactie op J.W.N

Nee wij niet. Dan heeft ons kind straks 3 achternamen als het ook nog gaat ...
Je kind mag in het geval van trouwen of doorgeven zelf kiezen welke naam ze houden! Worden er geen 3 dus, dat hadden wij ook niet gewild.

vorig jaar

Reactie op BlijEi96

Je kind mag in het geval van trouwen of doorgeven zelf kiezen welke naam ze ...
Oh kijk dat wist ik nog niet 😊! Onze kinderen krijgen vooralsnog gewoon lekker de achternaam van hun vader 🥰

vorig jaar

Onze dochters hebben een dubbele achternaam en heel blij mee. Nummer 3 krijgt automatisch hetzelfde

vorig jaar

Wij ook vorig jaar getrouwd en elkaars achternaam aangenomen dus ons kindje straks ook 😊

vorig jaar

Ons kindje krijgt ook onze beide namen. Voor ons heel normaal, mijn man is Braziliaans en in Brazilië krijgt iedereen beide achternamen

vorig jaar

Reactie op K.A.S.

Mijn 2 kinderen hebben sinds gister een dubbele achternaam, dus onze komend ...
Als je 2 achternamen kiest, kies je dan eerst die van je partner of eerst die van jezelf als moeder?

vorig jaar

Wij doen ook beide achternamen. Ons zoontje krijgt straks eerst mijn naam en dan die van mijn man

vorig jaar

Reactie op Nicole_01

Als je 2 achternamen kiest, kies je dan eerst die van je partner of eerst d ...
Eerst van de vader en dan van de moeder. Maar volgens mij hier in nederland kan je zelf kiezen welke eerst. Toen ik de afspraak had wisten ze niet hoe en wat want mijn partner is Spaans en heeft een dubbele achternaam😅 ze wouden de kinderen 3 achternamen geven nou dat wordt een hele zin😂

vorig jaar

Reactie op Nicole_01

Als je 2 achternamen kiest, kies je dan eerst die van je partner of eerst d ...
Dat mag je zelf kiezen. Mijn partner en ik hebben bij het trouwen elkaars naam genomen, maar dan eerst onze geboortenaam en daarna de naam van elkaar. Dus onze achternamen hebben wel een andere volgorde. Voor onze zoon kiezen we de combinatie van mijn man. Als je meer kindjes hebt zullen die altijd dezelfde volgorde hebben als elkaar

vorig jaar

Reactie op VWJ

Dat mag je zelf kiezen. Mijn partner en ik hebben bij het trouwen elkaars ...
Dacht ik al. Wij vonden het al raar dat wij de vraag kregen welke achternaam wij willen gebruiken en of de kinderen ook de dubbele achternaam krijgen net als hun vader