Vraagje, bij wie doet de baby wel eens mini dutjes in de box? Hoe werkt dat, ga je erheen om in slaap te sussen met een hand op de buik oid of doe je gewoon niks en valt ie vanzelf in slaap?
Ik leg mijn baby voor alle slaapjes (3x per dag nu met 6 maanden) in bed met slaapzak enz. Maar soms is de 'avondstretch' van laatste dutje tot bedtijd haar net te lang.
Op de opvang doet ze dan soms een mini dutje van 15 min in zo'n soort loungebedje die je kan wiegen zeg maar. Die heb ik thuis natuurlijk niet, maar ik lees wel eens verhalen van box-dutjes en zou dat wel willen, maar weet niet hoe.
Ik heb haar er nu ook in gelegd met lampjes uit, radio zachtjes en zelf geen geluid maken. Er ligt een matras in en een boxkleed. Ze gaapt en doet en valt steeds met haar hoofd op het matras, zo moe, maar ze valt niet in slaap uit zichzelf. Als ik zelf erheen ga om te sussen, hetzelfde wat ik doe in bed, helpt dat niks. Dat snapt ze natuurlijk niet omdat ze niet in bed ligt., haha. Ze huilt niet ofzo, maar ze gaat gewoon niet slapen maar is duidelijk super moe. Dan duurt het nog lang vanaf 17.30, totdat het 19u is ..
Wie heeft tips en succeservaringen?