9 Reacties

9 dagen geleden

Is de vader in beeld? Hoe staan zijn ouders erin? Misschien als je ouders het echt niet goed keuren, kan je bij zijn ouders terecht,

9 dagen geleden

Jouw lichaam, jouw keuze. Hoe oud ben je?

9 dagen geleden

Reactie op Emrey

Jouw lichaam, jouw keuze. Hoe oud ben je?
16, in november 17

9 dagen geleden

Wat een lastige situatie. Ik zou je aanraden om bijvoorbeeld een gesprek aan te gaan bij een organisatie zoals Siriz. Je kan het persoonlijk zien, anoniem bellen of chatten. Zij kunnen een luisterend oor bieden en ook concrete hulp bieden. Heel veel succes ❤️

9 dagen geleden

Reactie op Jongemamauit2007

16, in november 17
Ik snap dat het dan heel moeilijk is en ben overtuigd dat je ouders het beste met je voor hebben. Ik snap hun zorgen ivm je school etc! Maar het is en blijft jouw lichaam en jouw kindje. Ben je nog samen met de papa? En wat zeggen zijn ouders?

9 dagen geleden

Wat een lastige situatie, maar het is JOUW keuze! Laat niemand je vertellen wat je met je lichaam moet doen en ook niet dat je het niet kan vanwege je leeftijd. Heb je andere mensen in je omgeving die je misschien zouden kunnen helpen? Een mentor van school bijvoorbeeld? Of iemand uit de familie? Sterkte, en blijf bij jezelf, dit is jouw leven. 🩷

9 dagen geleden

Wat een lastige situatie voor je en wat jammer dat je van je ouders geen steun ontvangt. Hoe staat de vader van het kindje hierin? Is hij in beeld? Wil hij een rol vervullen? Inderdaad jouw lichaam jouw keuze. Dus als jij het wilt houden moet je het zeker doen. Het is illegaal om onder dwang abortus te laten doen. Het zal niet makkelijk zijn, maar dat is het ouderschap sowieso niet. En je komt er hoe dan ook uit! Omdat je minderjarig bent denk ik eigenlijk dat je meer hulp kan krijgen dan oudere moeders. Ik denk dat ik naar de huisarts zou gaan, die kunnen je ook heel goed adviseren welke mogelijkheden er allemaal zijn. Het belangrijkste is dat je doet wat jij zelf wilt, en niemand mag jouw mening veranderen. Het kan moeilijk zijn, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is. Dikke knuffel voor jou 💜

9 dagen geleden

Moeilijk! Maar als jij het wilt houden zou ik zeker geen abortus doen. Dat gaat dan psychisch héél zwaar worden. Via je huisarts kun je hulp krijgen! Wellicht dat er andere jonge mama's op dit forum zijn die dit ook hebben meegemaakt in het verleden en die je kunnen helpen. Zelf ken ik ook jonge moeders van jouw leeftijd waarbij het allemaal goed is gekomen. Heel veel sterkte, je kunt het aan!❤️

8 dagen geleden

Heyy, ik zat vorig jaar april in precies dezelfde situatie. Ik was toen 18 en iedereen was er tegen. Bewust en onbewust gingen ze mij soort van dwingen om het kindje weg te laten halen. Uit eindelijk hebben ze mij ook zo ver gekregen. En ik zal je 1 ding meegeven… luister echt alleen naar wat JIJ wilt. Het is eindstand jou kindje. Als jij denkt dat je je kindje alle liefde kan geven en er alles aan gaat doen om er voor je kindje te zijn, dan doe wat jij wilt schat. Ik wilde graag dat iemand mij dat zei in die periode. Ik heb nu spijt, omdat ik een keus heb gemaakt voor andere en niet voor mezelf😕