1527 Reacties
茅茅n maand geleden
Vanochtend eerste echo met 6+3. Zag er goed uit, kloppend hartje gezien. Over 2 weken weer een echo, maar dan bij de verloskundige. Vandaag was hopelijk onze laatste keer in de kliniek. We zijn na bijna 2,5 jaar zwanger geraakt via ICSI 馃槏
Wat een opluchting.. gisterenavond gewoon moeite om in slaap te komen, zo spannend vond ik het!
茅茅n maand geleden
Hi! Ik heb 23 oktober eerste echo, dan ben ik precies 8 weken. Nu 6+2. Eerste zwangerschap, wat duren de dagen lang. Heb niet veel symptomen, wat me soms aan het twijfelen brengt.. maar zo lang ik niet ongesteld word zit het goed? Heel benieuwd wat ik kan verwachten te zien bij de eerste echo bij 8w. Iemand ervaring? Hoe groot is de kans op een miskraam nog na het zien van een kloppend hart bij 8 weken?
茅茅n maand geleden
Reactie op SterkeHemelsblauw474065
Hi! Ik heb 23 oktober eerste echo, dan ben ik precies 8 weken. Nu 6+2. Eers ...
Hoi! Wij lopen gelijk, vind het ook heel spannend. De eerste keer zwanger. Je weet niet wat je moet voelen of verwachten. Brengt mij soms ook aan het twijfelen hoor! Je bereid je dan nog ook een beetje voor stiekem op slecht nieuws
茅茅n maand geleden
Reactie op gingerxx7
6+4 馃グ馃┓馃┑, kloppend hartje gezien begin juni - eind mei
Wauw van harte gefeliciteerd!!
茅茅n maand geleden
Reactie op Miss X
Bij deze deel ik ook even ons kiekje 馃グ
Waanzinnig mooi! Van harte!馃コ
茅茅n maand geleden
Reactie op SFV1993
Vanochtend eerste echo met 6+3. Zag er goed uit, kloppend hartje gezien. Ov ...
Gefeliciteerd! Super fijn! Wij zijn 8 jaar bezig en heb een positieve test. 4+4 vandaag. Over 3 weken mijn echo. Pas met week 7 zeiden ze bij ons omdat ze bang zijn niks te zien. Had jij toevallig ook nog bloed geprikt hiervoor?
茅茅n maand geleden
Reactie op SFV1993
Na 8 jaar.. jeetje meid wat pittig! Eerste keer positieve test? 馃崁馃馃徎
Ik ...
Derde keer. 2 miskramen gehad helaas. Vandaar mijn bezorgdheid.
茅茅n maand geleden
Reactie op SterkeHemelsblauw474065
Hi! Ik heb 23 oktober eerste echo, dan ben ik precies 8 weken. Nu 6+2. Eers ...
Nadat een kloppend hartje is ontwikkeld en deze sterk is en je dit op je echo terug ziet.. neemt het miskraam percentage af naar 1 谩 2%.. ik had bij de zwangerschap van mijn dochter al deze onzekerheden en spanning ook hoor, mama's die nu van de eerste zwanger zijn!馃┓ ik ben er nu rustiger onder en vertrouw op je lichaam (ookal is dat soms lastig door eerdere ervaringen).. wel/veel/weinig of geen kwaaltjes.. het zegt allemaal niets! Elke zwangerschap is anders en zolang je geen bloedverlies hebt met erge buikkrampen en/of stolsels..zit het waarschijnlijk gewoon goed.
Maar die eerste 12 weken blijven spannend. Ik wilde jullie even goodvibes en geruststelling geven!馃グ馃尰
茅茅n maand geleden
Is het eigenlijk de nieuwe standaard dat de eerste echo al tussen de 6 - 8 weken plaatsvindt? Is dit de termijn echo? Of is dit nog steeds met 12 weken? Dat vroeg ik me ineens af haha.
茅茅n maand geleden
Reactie op Gienana no
Is het eigenlijk de nieuwe standaard dat de eerste echo al tussen de 6 - 8 ...
Termijnecho is pas bij 10 weken, dat is als het goed is de eerste medische echo.
De echo bij 6-7 weken is de vitaliteitsecho. Die krijg je vergoed als je medische indicatie hebt zoals een mk. Maar bij sommige zorgverzekeraars, zoals CZ, krijg je deze ook vergoed.
茅茅n maand geleden
Reactie op Gienana no
Is het eigenlijk de nieuwe standaard dat de eerste echo al tussen de 6 - 8 ...
Hier in de regio is termijn echo ook normaal om als eerste te hebben. Maar ivm met 4 miskramen mag ik hier al eerder komen, vanaf week 6 en elke week voor een echo tot ik het fijn vind.