656 Reacties

12 dagen geleden

Vanochtend eerste echo met 6+3. Zag er goed uit, kloppend hartje gezien. Over 2 weken weer een echo, maar dan bij de verloskundige. Vandaag was hopelijk onze laatste keer in de kliniek. We zijn na bijna 2,5 jaar zwanger geraakt via ICSI 馃槏 Wat een opluchting.. gisterenavond gewoon moeite om in slaap te komen, zo spannend vond ik het!

12 dagen geleden

Zien jullie trouwens daar links in beeld die enorme eierstok? Ze zijn allebij nog 4x zo groot dan normaal ivm overstimulatie door alle hormonen. Het kon nog wel weken duren voordat ze weer kleiner worden. Niet dat jullie denken wat heeft zij daar nou 馃槄

12 dagen geleden

Reactie op SFV1993

Vanochtend eerste echo met 6+3. Zag er goed uit, kloppend hartje gezien. Ov ...
Wat een heerlijk nieuws! Gefeliciteerd! Hoop dat je er extra van kunt genieten na zo lang te hebben moeten wachten. Het is jullie enorm gegund 馃挅

12 dagen geleden

Hi! Ik heb 23 oktober eerste echo, dan ben ik precies 8 weken. Nu 6+2. Eerste zwangerschap, wat duren de dagen lang. Heb niet veel symptomen, wat me soms aan het twijfelen brengt.. maar zo lang ik niet ongesteld word zit het goed? Heel benieuwd wat ik kan verwachten te zien bij de eerste echo bij 8w. Iemand ervaring? Hoe groot is de kans op een miskraam nog na het zien van een kloppend hart bij 8 weken?

12 dagen geleden

Reactie op SterkeHemelsblauw474065

Hi! Ik heb 23 oktober eerste echo, dan ben ik precies 8 weken. Nu 6+2. Eers ...
Hoi! Wij lopen gelijk, vind het ook heel spannend. De eerste keer zwanger. Je weet niet wat je moet voelen of verwachten. Brengt mij soms ook aan het twijfelen hoor! Je bereid je dan nog ook een beetje voor stiekem op slecht nieuws

12 dagen geleden

Bij deze deel ik ook even ons kiekje 馃グ

12 dagen geleden

Reactie op Miss X

Bij deze deel ik ook even ons kiekje 馃グ
Nou wat leuk! 馃グHoe was het?

12 dagen geleden

Reactie op SFV1993

Vanochtend eerste echo met 6+3. Zag er goed uit, kloppend hartje gezien. Ov ...
Oh wauw proficiat met je goede echo. Fijn dat je nu naar de verloskundige mag, een fijne mijlpaal馃コ

12 dagen geleden

6+4 馃グ馃┓馃┑, kloppend hartje gezien begin juni - eind mei

12 dagen geleden

Reactie op gingerxx7

6+4 馃グ馃┓馃┑, kloppend hartje gezien begin juni - eind mei
Wauw van harte gefeliciteerd!!

12 dagen geleden

Reactie op Miss X

Bij deze deel ik ook even ons kiekje 馃グ
Waanzinnig mooi! Van harte!馃コ

12 dagen geleden

Reactie op SFV1993

Vanochtend eerste echo met 6+3. Zag er goed uit, kloppend hartje gezien. Ov ...
Gefeliciteerd! Super fijn! Wij zijn 8 jaar bezig en heb een positieve test. 4+4 vandaag. Over 3 weken mijn echo. Pas met week 7 zeiden ze bij ons omdat ze bang zijn niks te zien. Had jij toevallig ook nog bloed geprikt hiervoor?

11 dagen geleden

Reactie op DappereDroom馃挒

Gefeliciteerd! Super fijn! Wij zijn 8 jaar bezig en heb een positieve test. ...
Na 8 jaar.. jeetje meid wat pittig! Eerste keer positieve test? 馃崁馃馃徎 Ik ben niet geprikt.

11 dagen geleden

Reactie op SFV1993

Na 8 jaar.. jeetje meid wat pittig! Eerste keer positieve test? 馃崁馃馃徎 Ik ...
Derde keer. 2 miskramen gehad helaas. Vandaar mijn bezorgdheid.

11 dagen geleden

Nu 5 weken en 5 dagen, wij hebben over twee weken de eerste echo. Dan zijn we 7 weken en 4 dagen zwanger

11 dagen geleden

Reactie op SterkeHemelsblauw474065

Hi! Ik heb 23 oktober eerste echo, dan ben ik precies 8 weken. Nu 6+2. Eers ...
Nadat een kloppend hartje is ontwikkeld en deze sterk is en je dit op je echo terug ziet.. neemt het miskraam percentage af naar 1 谩 2%.. ik had bij de zwangerschap van mijn dochter al deze onzekerheden en spanning ook hoor, mama's die nu van de eerste zwanger zijn!馃┓ ik ben er nu rustiger onder en vertrouw op je lichaam (ookal is dat soms lastig door eerdere ervaringen).. wel/veel/weinig of geen kwaaltjes.. het zegt allemaal niets! Elke zwangerschap is anders en zolang je geen bloedverlies hebt met erge buikkrampen en/of stolsels..zit het waarschijnlijk gewoon goed. Maar die eerste 12 weken blijven spannend. Ik wilde jullie even goodvibes en geruststelling geven!馃グ馃尰

11 dagen geleden

Ik mag op 31 oktober met 6w4d. Mocht eigenlijk al met 5,5 week vanwege zwangerschappen onbekende locatie in het verleden maar dan zijn we op vakantie. Dus nu maar even blijven hopen dat dit kindje mag blijven zitten 馃崁

11 dagen geleden

Is het eigenlijk de nieuwe standaard dat de eerste echo al tussen de 6 - 8 weken plaatsvindt? Is dit de termijn echo? Of is dit nog steeds met 12 weken? Dat vroeg ik me ineens af haha.

11 dagen geleden

Reactie op Gienana no

Is het eigenlijk de nieuwe standaard dat de eerste echo al tussen de 6 - 8 ...
Termijnecho is pas bij 10 weken, dat is als het goed is de eerste medische echo. De echo bij 6-7 weken is de vitaliteitsecho. Die krijg je vergoed als je medische indicatie hebt zoals een mk. Maar bij sommige zorgverzekeraars, zoals CZ, krijg je deze ook vergoed.

11 dagen geleden

Reactie op Gienana no

Is het eigenlijk de nieuwe standaard dat de eerste echo al tussen de 6 - 8 ...
Hier in de regio is termijn echo ook normaal om als eerste te hebben. Maar ivm met 4 miskramen mag ik hier al eerder komen, vanaf week 6 en elke week voor een echo tot ik het fijn vind.