606 Reacties

19 dagen geleden

Reactie op VreedzameKamille216180

Ik krijg pas de eerste echo als ik tien weken ben .. bij sommige hier lees ...
Bij mijn eerste zwangerschap had ik de echo ook pas bij 10 wkn. Nu vanwege miskraam mag ik al na 7.

19 dagen geleden

Ik mocht vanwege mijn miskraam kiezen of ik al met 6 weken wou komen of later. Normaal doen ze met 8 weken. Ik vond 6 net te vroeg dus ik ga nu met 7 weken.

19 dagen geleden

28 oktober met 8 wk

18 dagen geleden

Hi gefeliciteerd allemaal 🤍 Ik ben nu 4 weken ongeveer ? Alle symptomen die er zijn heb ik 🙂 22ste eerste echo ben zo benieuwd 😍 ik ben dan 6 weken en 6 dagen

18 dagen geleden

Ik ben nu 4+2 zwanger en mag komen bij 7+2. Spannend 🍀 hoop op het beste voor iedereen!

18 dagen geleden

Reactie op Cyrille28

Ik ben vandaag voor de eerste echo geweest. Waar ik dacht 8 weken te zijn d ...
Wat s de reden dat ze je terugzetten? Je moet toch tellen vanuit je menstuatie

18 dagen geleden

Ik heb pas 18nov 1e echo. Vandaag net 1-2 getest. Is dit dan erg laat ?

18 dagen geleden

Reactie op J.W.N

Ik heb pas 18nov 1e echo. Vandaag net 1-2 getest. Is dit dan erg laat ?
Dat is met een week of 10 vermoed ik. Vind ik persoonlijk wel laat ja

18 dagen geleden

Reactie op Poppetje123

Dat is met een week of 10 vermoed ik. Vind ik persoonlijk wel laat ja
Oh hahaha. Ik dacht dat de vk zei dat ik dan rond de 8 zou zijn. Maar vind het niet heel erg. Ik mag altijd eerder langskomen ivm 2 eerdere miskramen. Hoe langer wachten, hoe beter vind ik nu zelf

18 dagen geleden

Hallo iedereen! Gisteren een voorgesprek met de verloskundige gehad (vandaag 3+6) en een afspraak voor de echo kunnen maken op 30 oktober. Extra bijzonder omdat we 31 oktober eigenlijk naar het ziekenhuis zouden gaan voor onderzoeken omdat we niet zwanger raakte. 💝

18 dagen geleden

Reactie op Disk91

Hallo iedereen! Gisteren een voorgesprek met de verloskundige gehad (vandaa ...
Proficiat! Wat bijzonder zeg. Mag ik een foto van je test zien? Ben gewoon benieuwd 🙈

17 dagen geleden

Reactie op Jufje

Proficiat! Wat bijzonder zeg. Mag ik een foto van je test zien? Ben gewoon ...
Wil niet te vaak testen en vertrouwen hebben in mezelf. Maar wel fijn om te zien dat de streep steeds duidelijker gaat worden! Zit er nog een verschil in qua kleurdikte tussen een early of een normale test?

17 dagen geleden

Wauw mooie oploop voor zo vroeg ook! Dat weet ik eerlijk gezegd niet.. Ik had vandaag dit op nod denk ik (heb hiervoor biochemische zwangerschap gehad).

17 dagen geleden

Hi Allemaal! Vandaag positieve test gezien🥹 volgens mij 2/3 weken zwanger! Ben zelf 22 dus voel me net een soon to be tiener mom hahaha

17 dagen geleden

Reactie op Didjaa

Heey, ik ben nu 3w 6d, heb helaas bij 8w 1d pas m'n eerste echo 😅 duurt no ...
Huh ik ben 4w5d en ben 12 juni uitgerekend!

17 dagen geleden

Goedemorgen Ik ben 5+2 dagen zwanger en mag a.s donderdag voor eerste echo.

17 dagen geleden

Ik ben 4+4 en mag 4 november eerste echo.

17 dagen geleden

Vandaag 4+3 25 oktober eerste echo. Ook de tweede keer is het Spannend!

17 dagen geleden

Reactie op M3rrr_

Wat s de reden dat ze je terugzetten? Je moet toch tellen vanuit je menstu ...
Als ik zou tellen vanuit mijn laatste menstruatie dan was ik nu ook 8 weken zwanger geweest terwijl 2 week geleden mijn ovulatie was😅

16 dagen geleden

Reactie op M3rrr_

Wat s de reden dat ze je terugzetten? Je moet toch tellen vanuit je menstu ...
Dat doen ze o.b.v. de grootte van het embryo. Het is wel echt millimeterwerk dus het komt voor dat dames bij een volgende echo weer vooruit gezet worden (dan is er bij de eerste echo niet goed gemeten of het embryo was klein voor de ‘leeftijd’). Voor een eerste inschatting van de termijn vraagt een verloskundige/arts naar de laatste dag van je menstruatie, gemiddeld is ongeveer twee weken later je ovulatie (en bevruchting). In werkelijkheid kan je ovulatie later zijn, waardoor je eitje ook later dan geschat bevrucht is. Bij een echo wordt dat dan opgemerkt aan de hand van de grootte van het embryo.