1527 Reacties
één maand geleden
Reactie op VreedzameKamille216180
Ik krijg pas de eerste echo als ik tien weken ben .. bij sommige hier lees ...
Bij mijn eerste zwangerschap had ik de echo ook pas bij 10 wkn. Nu vanwege miskraam mag ik al na 7.
één maand geleden
Ik ben nu 4+2 zwanger en mag komen bij 7+2. Spannend 🍀 hoop op het beste voor iedereen!
één maand geleden
Reactie op J.W.N
Ik heb pas 18nov 1e echo. Vandaag net 1-2 getest. Is dit dan erg laat ?
Dat is met een week of 10 vermoed ik. Vind ik persoonlijk wel laat ja
één maand geleden
Reactie op Poppetje123
Dat is met een week of 10 vermoed ik. Vind ik persoonlijk wel laat ja
Oh hahaha. Ik dacht dat de vk zei dat ik dan rond de 8 zou zijn. Maar vind het niet heel erg. Ik mag altijd eerder langskomen ivm 2 eerdere miskramen. Hoe langer wachten, hoe beter vind ik nu zelf
één maand geleden
Reactie op Jufje
Proficiat! Wat bijzonder zeg. Mag ik een foto van je test zien? Ben gewoon ...
Wil niet te vaak testen en vertrouwen hebben in mezelf. Maar wel fijn om te zien dat de streep steeds duidelijker gaat worden!
Zit er nog een verschil in qua kleurdikte tussen een early of een normale test?
één maand geleden
Vandaag 4+3 25 oktober eerste echo. Ook de tweede keer is het Spannend!
één maand geleden
Reactie op M3rrr_
Wat s de reden dat ze je terugzetten? Je moet toch tellen vanuit je menstu ...
Dat doen ze o.b.v. de grootte van het embryo. Het is wel echt millimeterwerk dus het komt voor dat dames bij een volgende echo weer vooruit gezet worden (dan is er bij de eerste echo niet goed gemeten of het embryo was klein voor de ‘leeftijd’).
Voor een eerste inschatting van de termijn vraagt een verloskundige/arts naar de laatste dag van je menstruatie, gemiddeld is ongeveer twee weken later je ovulatie (en bevruchting). In werkelijkheid kan je ovulatie later zijn, waardoor je eitje ook later dan geschat bevrucht is. Bij een echo wordt dat dan opgemerkt aan de hand van de grootte van het embryo.