25 Reacties
één dag geleden
Het wisseld per praktijk. Bij mijn eerste zwangerschap was het inwendig met 8 weken. Ging prima hoor, doet geen pijn. En nu mijn 2de zwangerschap bij een andere praktijk was het gewoon normale echo en alsnog super goed beeld.
één dag geleden
Dit was bij mij wel het geval en het voelt even raar maar het is niet pijnlijk en als je je kleintje ziet vergeet je het.
Mijn tip is doe een jurkje aan dat vond ik zelf prettiger ☺️☺️
één dag geleden
Reactie op KittyNootje
Dit was bij mij wel het geval en het voelt even raar maar het is niet pijnl ...
Aah okey dankjewel!☺️
één dag geleden
Bij me eerste en Bij deze zwangerschap inwendige echo met reden dat het dan beter te zien is Bij mij. Ondanks dat ik slank ben ligt me baarmoeder verweg. Dus de reden dat je inwendige krijgt is als het via de buikecho niet goed te zien krijgt. Ik vind het zelf niet pijnlijk of vervelend. Dus maak je geen zorgen🤗
één dag geleden
Heb al wel een aantal inwendige echo’s gehad. Vind je het spannend? Zo ja, wat vind je precies spannend?
Ik heb het niet als vervelend ervaren. Ze zit naast je dus het is ook niet dat ze recht bij je naar binnen kijkt 😜. Ze kijkt alleen even, en doet even je schaamlippen opzij, bij het naar binnen brengen van dat apparaat. Voor de rest voel je er niet zo heel veel van. Tenminste, het zou iig geen pijn moeten doen!
Veel succes en plezier met je echo! 🍀
één dag geleden
Ook eerste kindje en inderdaad ook met 7+5 inwendige echo. Ik vond het zelf niet heel vervelend maar heb dan ook al 3x eerder een inwendige echo gehad dus wist wat ik kon voorstellen.
Een rok of jurkje is fijn zodat je voor je gevoel niet helemaal bloot ligt. Verder voel je gewoon een beetje lichte druk. En als je het hartje ziet kloppen is dat het enige waar je mee bezig bent! Gaat goed komen. Vooral hopelijk een goede echo en veel plezier
één dag geleden
Ik heb bij mijn 1e kindje een inwedinge echo gehad en nu bij mijn tweede kindje weer. Vaak met die weken kunnen ze het inwendig beter zien. Voor jezelf juist ook fijn en leuk want zo kan je het zelf ook beter zien op de echo!:) je voelt daar bijna niks van! En ze zit naast je dus het is niet dat ze constant tussen je benen zit te kijken.
één dag geleden
Ik heb met 6 weken en 8 weken een uitwendige echo gehad. Vandaag met de termijnecho op 10 weken probeerde ze het uitwendig, maar de baby lag met zijn gezichtje naar het apparaat gedraaid. Dat was niet heel handig dus heeft ze een inwendige echo gedaan.
Ik had een broek aan, want ik had er niet op gerekend, maar ze zijn er zo relaxed mee. Ze keek maar 1 keertje voor t erin en eruit doen. T ging helemaal niet zo diep en zodra we de kleine op t beeld zag verschijnen was ik helemaal vergeten dat ik daar half naakt lag haha.
Het valt echt hartstikke mee en is fijn als de kleine goed te zien is
één dag geleden
bij mijn eerste alle echo’s uitwendig gehad van 8 weken
nu bij mijn tweede zwangerschap de 1e (6+4) uitwendig gehad en de rest allemaal inwendig!
het doet geen zeer, maar kan wel wat oncomfortabel zijn. de echo’s inwendig zoals vele al zeggen zijn wel een stuk mooier en duidelijker!
een tipje als je liever nog een beetje bekleed vanaf onder wil zijn: doe een jurkje of lange rok aan!
ik zou wel gewoon met een volle blaas heen gaan misschien kunnen ze dan ook gewoon uitwendig doen en zo niet doen ze hem alsnog inwendig! 💛
één dag geleden
Mijn eerste echo was met 6 weken, die hoefde ik niet inwendig te doen. Ja zag nog niet veel maar het hartje zag je wel bewegen
één dag geleden
Ik had met 8 weken uitwendig bij de verloskundige maar ze zag veel schaduw en iets wat op een vleesboom leek.
Toen zelf gevraagd of t inwendig mocht.
Toen zag ik prachtige hartjes en kindjes en geen vleesboom.
Ene apparatuur kan prima uitwendig doen met 8 weken.
Ziekenhuis deed paar dagen later nog een uitwendige echo, ivm tweeling zwangerschap, en was gelijk goed te zien.
één dag geleden
Met 5 weken inwendig en met bijna 9 uitwendig :) Als ik de eerste keer voorkeur had gegeven aan uitwendig dan zou ze dat eerst geprobeerd hebben.
één dag geleden
Ik heb een naar achter gekantelde baarmoeder, en heb zowel de vitaliteitsechonals de termijnecho inwendig gehad. Ook de 13 weken zal bij mij waarschijnlijk nog intern moeten. Ze kunnen het uitwendig gewoon niet goed zien, en je krijgt met inwendig sowieso een mooier beeld. Het is wel lichtelijk ongemakkelijk, maar ze zijn super professioneel en het doet totaal geen pijn. Voelt vooral een beetje gek. Zou me er echt niet druk over maken :)
21 uur geleden
Op 8 en 9 weken waren de echo’s inwendig, ik heb een naar achter gekantelde baarmoeder, dus uitwendig was het niet te zien.
Maar hiervoor heel fertiliteit traject gehad en dan zijn alle echo’s inwendig. Eerste keer even gek, daarna went het soort van.