10 Reacties

8 maanden geleden

Hi! Heb dit ook gehad, exact 3/4 weken kleiner zou ze moeten zijn. Maar dat gaat dan vooral over de buikomvang. Bij ons bleek niks aan de hand, mijn buik is gewoon kleiner maar ligt kennelijk anders waardoor het kindje prima groeit. Inmiddels al 2 groeiechos gehad en bij mijn vorige dochter hetzelfde! Mijn motto is; ik ga mij zorgen maken als het nodig is maar voor nu beweegt en groeit ze goed! :)

8 maanden geleden

Onze jongste kwam met P5 of P3 ter wereld (2900gr bij 40wkn), hierdoor heb ik de 2 zwangerschappen daarna 3 extra groeiecho's gehad met 28/30/32 wkn en dan met 35wkn de standaard groei/liggingsecho. Doordat ze meerdere groeiecho's hebben gemaakt klopte het qua schatting allemaal wel.. Nu dus weer extra groeiecho's, met 19wkn P97 en daarna met 27wkn P79 dus merk dat als er meerdere weken tussen zitten of er maar 1 groeiecho wordt gedaan er een groot verschil in kan zitten (kan natuurlijk ook net een groeispurt zijn geweest, of juist wat langzamere groei). Moet nu 6 mei weer en daarna 5 juni, geloof dat ze het daarna wel redelijk in kunnen schatten, al lees je hier toch wel veel uiteenlopende verhalen.. Krijg je 茅茅n groeiecho, of ook meerdere? Of is dit afhankelijk van de meting?

8 maanden geleden

Niks aan de hand. Ik ben nu zwanger van mn 3e dochter (nu 32 weken) en met allemaal extra groei echo's gehad. Ze houden t gewoon in de gaten met extra echo's om wel stijgende lijn in de groei te blijven zien. Bij mn 1e was ik er ook erg van in de stress maar ik heb gewoon allemaal kleine meiden. Ben beide keren voor uitgerekende datum bevallen en waren 3kg. Klein maar fijn. Je wijkt af van t gemiddelde van nl...

8 maanden geleden

Ik heb tijdens beide zwangerschappen extra groeiechos gehad omdat mijn buik ook klein was/is voor de termijn. Mijn dochter had uiteindelijk een gemiddeld geboortegewicht en bij mijn laatste echo meette de gynaecoloog P50, helemaal gemiddeld dus. Ik zou je dus niet al te veel zorgen maken 馃槉

8 maanden geleden

Nee hoor ze zeiden bij mij ook 6 pond kwam 2 weken later toch echt een ruim 9 ponder uit馃槄

8 maanden geleden

Het gewicht inschatten met een echo is altijd lastig. Met mijn vorige zwangerschap ook extra echo's gehad vanaf 32 (grote buik maar baby voelde klein) en hij bleek bij elke echo 'klein maar fijn te zijn', net als bij de geboorte. Op advies extra maatjes 50 destijds gehaald. Uiteindelijk is hij als p16 geboren (3435gr met 41+4) maar hij is nu precies gemiddeld qua groei. Motorisch & taalontwikkeling loopt hij ver voor op leeftijdsgenootjes (+- 6 a 9 maand verder). Geen zorgen! Deze zwangerschap geen extra echo's gehad (nu 33+5).

8 maanden geleden

Ik heb 4 kinderen, ben nu zwanger van de 5de. Alleen bij mijn 2de heb ik extra groeiecho's gehad. Hij zou te klein zijn. Van al mijn 4 kinderen was hij de grootste, hij is geboren met bijna 9 pond op 40+3 week. De andere 3 waren tussen de 3400 en 3800, maar bij hun nooit groeiecho's gehad. Dus ik zou me niet al teveel zorgen maken, dit soort dingen doen ze uit voorzorg, en het is inderdaad lastig om het helemaal goed in te schatten met de handen. Fijne zwangerschap nog!

8 maanden geleden

Bij ons was ook gezegd dat onze meid normaal of iets kleiner was. Bleek toch echt 55cm en 4470gr te zijn. Nu bij deze zwangerschap zeggen ze hetzelfde, nou ik zie het wel als hij eruit is haha.

8 maanden geleden

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, ook wel geruststellend om te lezen! Bij de zwangerschappen hiervoor nooit gehoord dat ze klein zouden zijn, en waren ook gemiddeld bij de geboorte. Dit is dus nieuw voor mij. Merk dat ik meteen zorgen krijg over onvoldoende voeding / werking placenta of afwijkingen / CMV virus. Ik had misschien ook niet moeten googlen 馃檲. Fijn om te lezen dat ze er ook vaak naast zitten, een echo toch iets anders kan uitwijzen of het gewoon bij het kindje hoort. Heb de hele zwangerschap last van HG, dat zal misschien ook meespelen. Heb de echo kunnen verplaatsen naar dinsdag, dan heb ik iets sneller hopelijk duidelijkheid. Bedankt in ieder geval 馃檪

8 maanden geleden

Ook gehad, bleek niets aan de hand te zijn uiteindelijk! Hopelijk geldt voor jou hetzelfde 馃槉